Tja, voor een doorsnee straatrover is bijvoorbeeld een Rolex Submariner minimaal 10 keer interessanter (letterlijk) lijkt mij.
Dagelijks draag ik mijn Ebel Chrono XXL.
Bij klusjes en vooral op vakantie mijn Citizen H144, waterdicht en op saffier.
Radiogestuurd dus altijd de juiste tijd maar vooral zeeer gemakkelijk om de tijdzone te veranderen.
Allemaal erg mooi en groot gelijk. Zo is bij mij elk horloge ook een vakantiehorloge. Neem er meestal 4-5 mee, voor elke gelegenheid een passend horloge.
Wel koop ik elke vakantie een horloge, omdat ik het leuk vind.
Ik heb jaren in Zuid-Afrika gewoond en daar kun je voor een paar centen al doodgeslagen worden. Het ergste geval wat ik me kan herinneren was een jongen die vermoord was voor 5 Rand. Ja, echt. Dat is natuurlijk wel voornamelijk in de townships. Wat ik maar wil zeggen: je dure horloge maakt niet persé uit, ze pakken je toch wel als de mogelijkheid zich voordoet.
Bijna alle horloges die ik heb op enkele vintage en dressy exemplaren na kunnen tegen een stootje en zijn waterdicht. In theorie zou ik dus blind iets kunnen pakken.
Wat mee gaat hangt van de voorkeur van het moment af.
Vandaar ook mijn opmerking over premium. Ik zou t n sportieve stoere daily wear vinden.
Daar je denk ik wel gelijk in. In Amsterdam misschien, maar in sommige vakantie landen knuppelen ze je ook neer voor tag, breitling, IWC, etc.
De bovengenoemde Squale Vakantiehorloge poging 6: geslaagd! lijkt mij meer low profile.
Of n Glycine, Eterne, etc.
Of je zou bewust low key kunnen gaan met n Casio, Citizen, Seiko ofzo. Kent men misschien ook, maar wordt denk ik eerder gezien als ‘niet de moeite waard’. Hopelijk hebben ze dan niet v grand Seiko gehoord
Hmmmm ik zou óók graag mijn Seamaster meenemen op vakantie maar vind dat dermate onverstandig dat ik er ongetwijfeld toch weer vanaf zal zien.
Ik “maak” zogezegd alleen vakantie herinneringen met mijn SKX009 en vind dat óók wel weer irritant.
Anyway…er is nog niets besloten maar vind het vooral onverstandig een duur horloge mee te nemen op vakantie?
Dragen anderen hun duurste horloge gewoon de hele dag of laat je die ook in het kluisje van je hotel achter?
Hoe werkt dat?
Waarvan de meeste zo lek zijn als n mandje en bij diefstal het management zich meestal niet aansprakelijk stelt.
Ik heb zelfs es meegemaakt dat de slotjes v mn koffers geopend waren geweest
Ik heb dat gewoon gedaan hoor, op vakantie naar Italië dit jaar. Ik had wel een stevige leren Watch pouch mee zodat ik hem af en toe veilig op kon bergen, als ik het niet helemaal vertrouwde. (Daarin zat dan een goedkope smartwatch, om te wisselen).
In Florence was ik stevig in de minderheid met mijn ‘goedkope’ Seamaster, heeeeel veeel Rolex dragers gezien daar.
Dat dus!!!
Ja. Maar ik ga meestal naar gewoon veilige landen op vakantie. Niet anders dan dat ik in Nederland rondloop met een horloge. Raar om te denken dat je in Italië, Spanje of Portugal of een dergelijk land ineens met iets anders rond moet lopen.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je in risicogebieden zit, je je horloge achterlaat in de hotelkluis en/of een goedkoop horloge draagt.
Ik denk dat je horloge in zo’n hotelkluisje meer risico loopt gestolen te worden dan om je pols.
Dus jij had je SMPc en je goedkope horloge gewoon altijd bij je?
Mooie foto trouwens!
Daar zien ze wel gelijk, dat is n toerist. Groep gypsies die dan op je afkomen om je te rollen. Afrikaanse lui die je wat wijs proberen te maken. Ook al meegemaakt.
Jij neemt alleen goedkope horloges mee Marnix?
Met dit soort teksten ziet mijn SMPc hooguit mijn kantoor!
Gelukkig is het niet aan hen om dat te bepalen.
Jazeker, onder mijn t-shirtje in zo’n portemonnee ding onder je oksel. Licht en comfortabel te dragen hoor, geld er ook in, ze rollen je daarmee echt niet makkelijk.
Ongetwijfeld, maar ik wil me niet continu druk maken om mijn horloge. Dat kan tegenwoordig in Amsterdam ook. Wat wellicht helpt is dat ik niet de meest opzichtige horloges draag.
Hmmm ik ga deze optie óók maar eens onderzoeken!
Misschien moet ik mij er anders maar gewoon bij neerleggen dat ie gewoon niét mee mag!