Wat is goedkoop. Had 13 jaar terug een protrek van 600 a 700 mee op een backpack rondreis door China.
Ten tijde vd 1e gshock gps had ik er 1 van 800 ofzo mee op vakantie. Niet wetende dat ik onverwachts n uitstapje maakte naar Japan waar die dingen goedkoper waren en de nieuwste lijn titanium bezels hebben ipv mijn stalen DLC.
Afgelopen 2 jaar bewust wegwerp/goedkoop horloge mee maar HK om Fiffers mee terug te nemen.
Dus tja, wat is goedkoop? Horloges van duizenden euro’s zijn voor zo ver ik me kan herinneren niet mee geweest.
Kan me nog herinneren v mn backpack rondreis dat toen ik in HK was en door naar Macau wilde, dat er familie zei v pad je wel op. Geen dure sieraden of horloges mee. Ik moest even slikken. Ik had dus die ‘dure’ protrek mee.
Nee, stelden ze me gerust, je moet geen Rolex ofzo daar naartoe dragen. N Casio is geen probleem
Ga daar maar n zaak v maken. Heb weinig trek in dat soort taferelen. Dan voorkom ik liever dan te ‘genezen’.
Bovendien draag ik dagelijks n Seiko. Dus zo n groot verschil met n Casio ofzo is t ook weer niet voor me.
Wel beetje raar gevoel de afgelopen keer om n ouwe wegwerp horloge te dragen tbv later met de Solo Fiffer terug te komen.
Als je jezelf zorgen blijft maken over dat horloge, zou ik hem niet meenemen, anders blijf je jezelf er tijdens de vakantie ook druk over maken.
Ik had zelf de instelling, wat kan er gebeuren, beschadigen, verliezen, beroofd worden, nou ja, hoe groot is die kans, en wat is nu werkelijk de waarde van de Seamaster. (die is namelijk best te overzien).
Ik vond dat risico dus best te overzien, het genot van mijn mooiste horloge was groter dan al die zorgen, dus gewoon mee dat ding.
Meer een schouderholster, en ónder het t-shirt, bijna niet te zien, en je moet serieus wel rechtop staan te slapen wil je niet merken wanneer men dit met de lange vingers staan te bepotelen.
Ik neem op vakantie de HFLE 2016 Aevig Balaur mee. Prachtig ding, stoer, ontzettend stevig en in het binnen- en buitenland zo goed als totaal onbekend. En een fraaie bandenswapper bovendien.
Leuk te zien hoe je vakantie horloges zijn gegroeid in de loop der tijd! Een lekker horloge de Aquaracer Al had je Sinn denk ik ook niet misstaan voor op vakantie! (Heb je die nog?)
Ik heb zelf de laatste jaren meerendeel een simpel SKX meegenomen op een stukje “Erika” elastiek …
Dit jaar voor het eerst de Sub mee, wel iets onder de radar op rubber of nato. Ik draag de Sub het liefst van ze allemaal en waarom zou ik dat gevoel moeten missen als ik op vakantie ben? Zolang je niet naar een 3e wereld land gaat kunnen luxe horloges prima mee. En verder uiteraard je gezonde verstand gebruiken
Hier ook een zeeeer tevreden TH drager. Samen met de Tudor mee maar de TH bijna de hele tijd om de pols. Zeker aan de rubberen band een echte zomertopper wmb. Hier in Italiĕ draagt echt elke man, en z’n moeder, een Rolex. Lekkâh exclusief