Vakantiehorloge, wie heeft de gouden tip?

Ik zou voor dat budget het Phorcydes draadje even doorbladeren.
Heb mijne net omgehad in het zwembad in de tuin. Dat is vergelijkbaar met een zeilvakantie.

7 likes

Jaap heeft een mooie CVStos Chrono. Voor minder!

Maar die Phorcydes (wat een naam, spel ik dat goed?) dat is wel een mooie!

1 like

Dit is wel een echte zeil beuker idd. Ben alleen bang dat ik dit een te mooi horloge vind om te mishandelen….

Een mooie Seiko Prospex! Bijv. de SNE597P1

Voor dat geld echt niet verkeerd.

Tweedehands ongetwijfeld binnen budget!

Een update. De Tissot Sideral spreekt erg aan. Deze staat nu stiekem op 1 zoals dat op het HF gaat. Nog andere ideeën voor horloges met een zeil tintje? Zeker niet hoger geprijsd dan dit… Rolex Yachtmaster nog ff niet….

Ik dacht meer aan een YM40.

1 like

Behalve saffier…

1 like

Het kost ook geen reet, voor 2 knikkers en een scheet kan je geen bergen goud verwachten

Klein beetje oprekken :point_down:

2 likes

Ik heb inmiddels alweer een tijdje twee horloges van het Franse merk HGP. Zijn duikers, met de originele Monnin case (bekend ook van de Heuer 844- en 1000-serie). Het merk bestond van de jaren '70 t/m '90 en is begin van dit decennium niet leven ingeblazen door Wolbrook. Kwalitatief uitstekend, met meer dan goede specs, voor een zeer vriendelijke prijs!

Er zijn meerdere modellen en zowel mecaquartz als automaat. Ik zou zeggen kijk 'ns rond op de website en doe er je voordeel mee! :wink:

DIVER 200M MECAQUARTZ – HGP - Dive Watches

4 likes

De kwaliteit van de huidige nieuwe Vostoks is ver onder de maat, ik spreek uit ervaring met 3 Vostoks, het is dat er HF leden zijn die ze voor een appel en een ei repareren maar anders…

Waarom altijd die horloges met zo’n duikring?
Wie duikt er in de praktijk nou regelmatig?
Nee, deze titanium Citizen Promaster is wel waterdicht (20 bar), maar oogt niet als een duikershorloge. Werkt op zonlicht en is voorzien van krasvast saffierglas. Nog net binnen je budget… Ideaal vakantie horloge!

3 likes

Oh nee, niet binnen je gestelde budget. Twee maal zo duur. Dan maar iets minder ver op vakantie.

1 like

Nodus Retrospect II

Specifications : Price: $450, Case Size: 40.5mm, Thickness: 13.5mm, Lug-to-Lug: 49mm, Lug Width: 22mm, Water Resistance: 200m, Movement: Auto Seiko NH35, Regulated in four positions, Power Reserve: 41 Hours, Crystal: Sapphire

2 likes

Ik moest meteen aan Wolbrook denken, al zijn ze wel een stuk duurder geworden zie ik (rond de 500). Wellicht heb je mazzel en vind je een gebruikte…

3 likes

Spinnaker Fleuss 40mm

5 likes

Simpele gmt duiker. Hoef je nergens op te letten met water. Tevens als.je ver op.reis gaat weet je meteen de tijd thuis om eventueel te bellen of videocallen.
Merk tja daar zijn de meningen over verdeeldt. 2de hands is miss nogwel beste optie aangezien je budget 300 euri is als ik het goed gelezen heb.
Miss kun je op deze manier betere specs krijgen.
I.i.g succes met de quest…!!

Voldoen aan al je spec’s-eisen,enkel de gouden is €319

4 likes

Ik zou inderdaad een Citizen eco-drive adviseren. veel onbezorgd vakantie horloge voor je geld :ok_hand:t2:

Leuke citizen duiker pakken.