Vakantiehorloge, wie heeft de gouden tip?

Blijft toch leuk, deze topics. Je zet een maximaal bedrag, gaat dan eens kijken wat er te koop is, en uiteindelijk rek je het budget altijd wel wat op :wink:

4 likes

Eens, maar ben er wel van overtuigd dat ik voor de aankoopprijs niet hoef af te schrijven bij verkoop. Dat houd me tegen bij een Chinees.

1 like

Gefeliciteerd met de keuze. Iets duurder dan €300 uitgepakt?

1 like

Yep is iets meer geworden. Maar heb op de een of andere manier vaak weinig verbinding met niet Zwitserse klokken…

1 like

:smile::smile:

Nee, het is een Regatta start timer. Heel toepasselijk op een zeilvakantie.

Een hardgekookt ei timen lukt er vast ook wel mee…

Leuke aanwinst!

1 like

Ook echt een leuk horloge, zeker voor de prijs. Wat vinden jullie van hommages? Ik vind een eigen ontwerp vaak wel echt leuker.

2 likes

Daarover is al eindeloos gediscussieerd op dit forum en we komen er nooit uit.

Ik ook, zelfs al is er met de kwaliteit van veel hommages niets mis.

1 like

Het eigen ontwerp van de TISSOT deed me wel overstag gaan. Zeker als je nieuw wilt kopen rond die prijs willen horloges er graag uit zien als de dure merken terwijl ze het niet zijn.

1 like

Het is gewoon een echt Tissot ontwerp met een eigen gezicht, erg leuk.

Handig als je dat goed beheerst op een zeilvakantie :wink:

1 like

Casio mdv …dat is echt wel een topper voor de prijs …heb deze ook in colectie …
Steel band erop zo een 40 euro…
Zeer te vreden van …casio nails it

2 likes

Leuke keuze!! Ben erg benieuwd hoe hij bevalt. Ben zelf een fervent zeiler en heb de Sideral ook regelmatig overwogen :sailboat: :100:

2 likes

Ergens vind ik dit wel een grappig topic. Alle soorten en maten divers komen voorbij die alleen als desk diver wordt ingezet en op het moment dat het ding eindelijk mag gaan doen waar hij voor gebouwd is moet er een vakantie versie komen :wink:
Maar goed, ik zou voor deze gaan

2 likes

Ik houd je op de hoogte.

Hier een horloge die wellicht het overwegen waard is.
Hij voldoet aan de meeste eisen.
Bovendien Saffier glas, ceramic bezel, en gebouwd om een oorlog te overleven. Met zijn blauwe accenten zeker een sportieve watersport vibe.
Een divers 200m, gemaakt voor het water.
Écht perfect voor een zeilavontuur.

Hij is wel wat groter dan 40mm maar dat komt door het kastmodel. De bezel zelf is een hele beschaafde 39mm. Door zijn korte lug to lug van 47mm draagt hij ook meer als een 40 mm dan als een 45mm.

En wel wat duurder dan 300, maar velen malen beter dan een hommage van Steinhart. Deze Seiko turtle is een cult classic, gedragen door de navy seals in Vietnam en zelfs tot late 80’s en vroege 90’s vast onderdeel van de Navy seals outfit. Dat spreekt natuurlijk boekdelen over de betrouwbaarheid en geschiktheid voor de potentieel ruwere avonturen.

Mag ik vragen wat de aanschafprijs was?

Minder dan de hier gestuurde advertentie op Chrono24. Vooral omdat ik de blauwe kleur gaaf vind.

En binnen. Zomerser dan vandaag wordt het niet. Dus gelijk om de pols!

8 likes

Ik kan bevestigen dat het echt een leuk horloge is. Brouwkwaliteit voelt prima. Lume knalde in de parkeergarage al. Band sluit stevig, wat fijn is met zeilen en zwemmen. Kortom happy! Ik zag op Vinted nog het ea staan. Misschien interessant?