Door mijn werk zie ik veel mensen die hun dure horloge op vakantie dragen. Helaas zie ik ook veel politie rapporten van overvallen met of zonder letsel daarna - en dus gestolen horloges. Hebben jullie een (goedkoop) vakantiehorloge of staan jullie er niet bij stil?
Dit is mijn niet bijzondere vakantiehorloge
Divertje op rubber kies ik meestal.
SKX eerdere jaren en dit jaar Squale 1521 militaire.
Vind dat een vakantiehorloge goed waterdicht moet zijn.
Ik heb alleen maar horloges die onder de noemer “goedkoop” vallen, dus dat is makkelijk. Zelfs dan zijn er plekken in de wereld waar een kale pols wel zo veilig is.
Nudistenstrand?

De stranden van Rio de Janeiro zijn een goed voorbeeld. Zelfs het dragen van een Casio van $20 wordt afgeraden. Ook nergens voor nodig, om paar honderd meter staan klokken.
Ik heb helemaal geen horloge om op vakantie.
Op vakantie doe ik niet aan tijd. Mobiel neem ik ook haast nergens mee naar toe dan. Vakantie is voor mij even weg van alles, dus ook geen nieuws van het thuisfront of weet ik wat allemaal. Ik hoor het achteraf allemaal wel.
Als ik na het ontbijt weer honger krijg weet ik dat het lunchtijd is, krijg ik trek in bier dan weet ik dat het vroeg in de middag is en krijg ik weer honger dan zal het rond 18:00 zijn. Dat werkt voor mij prima 
Ik merk dan opeens op hoe vaak ik (al dan niet onbewust) een blik op mijn horloge wil werpen en dan naar een lege pols staar. Confronterend.
Herkenbaar, heb ik zelfs met een horloge zonder datum, terwijl ik weet dat ik die op mijn pc op mijn werk, of op mijn telefoon altijd kan zien…
Ja dat heb ik ook wel dan. Doet me er dan gelijk aan herinneren dat ik op vakantie ben en de tijd er niet toe doet. Heerlijk.

Ik neem geen horloge, maar mijn koekoeksklok mee.
Deze.
Supergoedkoop Chinees qwartz-je. Doet het al jaren prima. En gaat ie een keer stuk of raakt ie kwijt of wordt ie gejat… dan vind ik wel weer iets anders.
Wel een lekker stevig ( zelfgemaakt) leren bandje erop.
Ik zie weer een excuus om een leuke extra duiker te kopen, maar denk dat ik mijn Tudor meeneem.