Vakbekwaamheid?

Daar zit wat in, mijn vrouw ging niet te water, en droeg haar JLC duetto day and night :innocent:

1 like

Ik RUIK van 20 meter afstand of iemand een sub of Invicta heeft en op 50 meter zie ik het direct :smile: :wink:

Maar even serieus, schaap en citroen staan bij mij heel hoog op de lijst van beunhazen. Hoe vaak ik wel niet scenario’s heb gehad dat ik me gewoon echt schaamde om hun medewerkers hé… :blush:

Je maakt het mee bij sommige juweliers. Een aantal jaar geleden bij een gerenommeerde zaak een Longines Hydroconquest gekocht. De verkoper wist daadwerkelijk niets over het horloge te vertellen, alles moest worden opgezocht op internet. Nu wou ik het horloge destijds graag die dag hebben en wist ik zelf eigenlijk alles wel over het horloge maar als ik in een oriënterende fase geweest zou zijn was ik gelijk afgehaakt. Als verkoper hoor je alles te weten over je producten naar mijn mening.

3 likes

Ik ben gelukkig slechts 1.72 :wink:

Volgende keer als je weer in Amsterdam bent, laat het me dan weten. Dit is zeker niet hoe het hoort :cold_sweat:

Begin vanaf 2 september bij Spyer en dan waarschijnlijk zaterdagen en zondagen.

Als je het laat weten dan zorg ik dat er een kek tasje voor jou (en een evt +1 oid) klaarstaat en gaan we mini watch meeting houden. Deal?

6 likes

Je kon ook zeggen dat je niet semi-autistisch bent… of? :wink:

4 likes

Dat kan ik niet bevestigen, noch ontkennen :joy::joy::joy:

5 likes

En ik mag je collega één keer een tros vingers over z’n wang slingeren. Maar niet zodanig dat hij gaat huilen, hooguit een traan in de ooghoek.

Oké, deal.

2 likes

Ik geloof dat hij er 's weekends niet is. Althans, nu ik dit hoor, hoop ik dat voor hem ;).

We’ll be in touch, San Han.

2 likes

Dat heb ik ook meerdere malen meegemaakt…zelfs een keer iemand die toch even bleef volhouden dat een bepaalde configuratie van Omega niet bestond…stond gewoon in een vuistdikke catalogus die hij er later bij pakte…excuses achteraf, dat dan weer wel…

Enige voorzichtigheid is wel geboden…meerdere malen meegemaakt dat personen die dure wagens reden wel een nepper droegen…vraag als verkoper gewoon wat je draagt i.p.v. een beetje een “ik probeer je te paaien”-opmerking…

2 likes

Ik was te voet :innocent:

p.s. wat betr. autoverkopers, als ze een stropdas om hebben komen ze van de Driebergen opleiding. Een van de eerste dingen die ze daar leren is een potentiele klant nooit te beoordelen op kleding nog op taalgebruik.

2 likes

Dat hoor je te leren van je ouders… Althans, niemand beoordelen op kleding of taalgebruik.

4 likes

Kleding vooruit (hoewel ik jouw reactie weleens zou willen zien als ik in mijn Borat-mankini de showroom binnen loop :wink:), maar taalgebruik ook niet? :speak_no_evil:

2 likes

Tuurlijk maar dat doen ze op het IVA nog eens dunnetjes over, tevens leren ze de mannen hoe een stropdas te knopen.

p.s. Deniz mocht je nog wat tasjes over hebben , op 10 oktober weet ik daar wel een bestemming voor :sunglasses:

1 like

Stuur een PM met hoeveel bezoekers er komen, dan kan ik het overleggen met de marketing manager,en misschien nog wel iets regelen met een merk qua goodies (als het allemaal doorgaat)!

Bij de juwelier waar ik mijn horloge vandaan heb, zijn 2 ingangen waarvan 1 beveiligd is naar het luxe gedeelte en 1 normale ingang naar het minder luxe gedeelte. Komt een man het minder luxe gedeelte inlopen en vraagt het een en ander aan de verkoopster, en vraagt vervolgens wat ze allemaal aan de andere kant te koop hebben (in het luxe gedeelte). Zegt de verkoopster tot mijn verbazing tegen de man; U kunt beter hier rondkijken aan die zijde is de prijsklasse veel hoger. Ondanks dat meneer er niet heel verzorgd uit zag kun je dat niet maken in mijn ogen. Een aantal dagen later kwam ik mijn Breitling in een trainingsbroek ophalen.

2 likes

Het is een momentopname van een persoon… Kan net iets gebeurd zijn in prive kringen wat veel impact op zo’n persoon heeft gehad waardoor hij/zij totaal gedesoriënteerd raakt en lukraak dingen gaat roepen. Of al zijn of haar kleren zitten in de was omdat die persoon op vakantie gaat en goed voor de dag wil komen :joy:

Maarrr… als het regelmatig gebeurd kun je wel een conclusie trekken… (mag ik ook niet zeggen, maar vooruit)

Het is natuurlijk belachelijk dat je als verkoper niet álles van je product en collectie weet. Nu is het door de komst van internet natuurlijk wel zo dat mensen die zich in een bepaald model of merk verdiepen, echt alles ervan weten. Dat was eerder natuurlijk niet zo. Het viel dus ook niet zo snel op als de verkoper niet alles wist.

Ik verbaas me ook altijd over vertegenwoordigers die niet de prijzen en artikelnummers van hun collectie uit hun hoofd kennen (ik koop kleding in).

In mijn vorige carrière gewerkt binnen de high end audio en het klopt dat je aan de buitenkant niet kunt zien wat iemand gaat besteden; ik heb mij meermalen laten verrassen. Mensen met een dure auto kopen een setje van nog geen 1K en ook wel iemand op een gammele fiets en slonzige kleding die met een versterker van 5k op de bagagedrager knoopte (bij wijze van spreken).

Over het algemeen kan ik echter ook zeggen dat je redelijk snel door hebt of iemand écht serieus is om een deal te maken. Hiermee praat ik voorgaande opmerkingen niet recht, maar toch…

Meneer, ik kan u lederen stoelbekleding afraden.

:face_with_raised_eyebrow:

2 likes