Die van mij is twee. Er zijn dagen dat we het huis niet uit mogen zonder dat zij haar eigen horloge niet om heeft.
Van de week bij de oudste mijn Sub omgedaan: ‘papa, heb je geen gouden horloge? Deze is stom’…
Doe die kleine maar een Invicta…
Nomos heb je tweedehands ook rond de 1000 euro. Junghans kan ook als je voor Bauhaus bent. Hier op het forum staan ook enkele JLC’s te koop, onder andere een blauwe. Ook leuk.
Deze kwam wel door de keuring:
Misschien onderhand tijd voor een stukje speelgoed ?
Prima, daarmee leert hij automatisch dat ie niet aan echte horloges mag komen.
Kies voor een stevige toolwatch. Zonde als je niet voor een automaat zou gaan. Mijn automaten draag ik onder wisselende zwaardere omstandigheden en nog geen problemen ondervonden.
Een automaat is kwetsbaarder dan een Quartz. Een stukgevallen of bekrast prijzig horloge doet meer pijn dan dezelfde schade aan een goedkopere.
In het verlengde daarvan kan ik je alleen maar aanraden om bij ieder kandidaathorloge af te vragen wat een nieuw uurwerk je gaat kosten. Erger dan dat wordt het niet.
Om je een beetje gerust te stellen, meestal valt het horloge minder ver omlaag als een kind ermee rondkruipt. Dus niet iedere val geeft schade.
De krassen die het oplevert verhogen de emotionele waarde slechts. Het zijn voor mij herinneringen aan hun jeugd.
Toegegeven, mijn duurste is een seiko 5 uit 2009, dus financiële waarde is nihil.
Mechanisch en de kinderen opvoeden
Als ze oud genoeg zijn om het leuk te vinden, geef ze een eigen kinderhorloge.
Overigens is er niets mis met kwartshorloges.
Ach, en al die vaders dan, voordat het kwartshorloge was uitgevonden.
Hier heeft mijn jongste echt een jaartje of 2 mega plezier aan beleefd.
24/7 om de pols had hij deze.
Nu een gouden 5je en Brunmontagne.
@Vervs
Lastig,uiteindelijk moet de kleine wel weten waar wel of niet aan te mogen komen.
Daarnaast, je moet er zelf ook wel voor zorgen dat het spul niet voor t grijpen ligt.
Vind niet dat je je keuze zo moet laten leiden door grijpgrage kinderhandjes.
Regels en je eigen orde iets beter doorvoeren en elke automaat is safe bij jou in huis.
Ik weet, lastige opgave maar he…voor de hobby zijn er geen grenzen.
Succes met je keuzes
Daar kan ie de tijd toch niet op aflezen…
Herkenbaar. Nieuwe Seamaster 300M Prof in 2014 gekocht en als dailly-beater gebruikt. Mee verbouwd, wekelijks gegolfd, meerdere keren laten stuiteren op de grond en dan lees je vervolgens hier ergens dat al die dingen niet zo goed zijn voor een automaat
Maar bij een service beurt bleek er echt helemaal niets aan de hand te zijn, dus ze kunnen idd wel ergens tegen.
Misschien anders ff bij Kleine navragen hoe zijn kleine met zijn AP horloge om gaat?
Beetje automaat kan wel tegen een stootje, denk laten vallen van hoogte op een stenen vloer nog wel eens een dingetje kan zijn
Ik heb zelf ook twee kinderen (bijna 4 en 0) die van 0 komt nog nergens bij en die van 4 vindt het ook interessant! Kan haar uitleggen dat ze de gshock mag pakken, die ligt vaak naast de daily die ik op dat moment draag en de rest in de kluis. Dan vindt ze het leuk en kan niks mee gebeuren.
Kistje erom heen een idee?
Kinderen zouden bij mij in ieder geval nooit een reden mogen zijn om mijn hobby op aan te passen. Succes met opvoeden
Gewoon fatsoenlijk opbergen en dat kind vermanend (en met een zekere urgentie) toespreken dat ie met z’n fikken van bepaalde zaken af blijft. Herhaaldelijk. Tot het klikt.
Quartz zal altijd schokbestendiger zijn dan horloges met een balansgang, maar ze zijn geen van allen gemaakt om over stenen vloeren gekeild te worden.
Ik liet het wel uit m’n botte koop als peuter, want mijn moeder had me gewoon ouderwetse angst voor stevige represailles aangejaagd.
Dat verklaart wel het een en ander
Wegens zelf kindervrij heb ik geen flauw idee hoe makkelijk of moeilijk het is om kinderen te leren om met hun fikken van spullen af te blijven.
Maar wel een hele grote like voor je avatar
Wat mij een goed idee lijkt, is de kids een eigen horloge geven. Als ze daar dan lekker mee aan het smijten zijn, hebben ze (denk ik) geen oog meer voor jouw horloges
Als dit geen oplossing is kun je het ook eerst eens proberen met een goedkoop automaatje, bijvoorbeeld een Seiko vijfje. Dan kun je kijken of die heel blijft en mocht hij kapot gaan zijn er genoeg mensen die er een nieuw uurwerkje in lepelen