Valgine Valjoux 7732 Chronograaf

Deze staat te koop op marktplaats :

Wie kan mij er iets over vertellen en eventueel over de waarde, ik vind hem wel heel mooi.

de waarde weet ik niet maar ik vind het best een leuk klokje.

Heb deze ook gezien op marktplaats vindt het wel vreemd dat hij aangaf dat er maar 400 ervan gemaakt zijn
zie dat nergens op staan dus ik denk dat deze niet goedkoop van de hand zal gaan.
heb wel een web site van dit merk http://www.jic.ch/guenat/ mischien dat je er wat aan heb.
Succes
Groet thomas

Ook wel leuk om te zien http://horloges.go2.be/

Thomas ik heb het door jou bewonderde horloge net via e-mail gekocht. En het is inderdaad een prachtige klok!
Overigens schreef de eigenaar in de advertentie dat het een examenstuk is van een horlogebouwer uit Bern; een unicum dus! Hoe dat verhaal van 400 stuks in de wereld is gekomen weet ik niet. Enfin ik dacht ik laat het je even weten. Overigens ben ik niet echt een verzamelaar dus wellicht dat het t.z.t. weer op de markt komt; ik hang niet zo heel erg aan aardse zaken, maar mooie dingen weet ik wel te waarderen, dus vandaar de aanschaf :wink:

Hartelijke groeten Joop Terpstra te Utrecht (0628 562 592)

Ik heb er wel vaker 1 te koop zien staan onder andere hier en die is nog niet verkocht : http://nl.sometimeago.com/watches2/VGvalgine/valgine.JPG Voor 360 euro.
Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat er niet zoveel zijn of heb ik het dan verkeerd

Inderdaad die vorige eigenaar heeft het horloge hier dus ook aangeboden. Ja wat ik ervan begrepen heb is dat het horloge een ‘afstudeerproject’ is van een horlogebouwer uit Bern en bouwjaar is rond 1970 en een éénmalig stuk! De nederlandse eigenaar sprak over een zwitserse verzamelaar die het hem weer verkocht heeft via e-bay en die e-bay-man is een vermaard handelaar in Zwitserland.
Valgine is een kwalitatief hoogstaand horloge, maar totdat ik dit exemplaar vond wist ik er ook niets vanaf.

Als iemand anders nog wat te melden heeft aangaande het klokje en/of de fabriek laat dat dan s.v.p. even weten.

Groetjes TimeJoop

Hoi Joop,
wat is er dan zo bijzonder aan dit horloge?
Heeft die horlogebouwer uit Bern het uurwerk aangepast of zo, dan zou je toch een opdruk verwachten als “L’ecole d’Horlogerie” en dan de naam van de student of zoiets (heb je misschien een fotootje van het uurwerk?).
Een Google zoekopdracht geeft vele horloges van het merk Valgine, en ik vermoed dat het een van de vele Zwitserse merken is geweest; dit lijkt me een 70-er jaren chrono met een Valjoux 7734 uurwerk, niks mis mee, en het ziet er best goed uit, maar dit soort horloges is redelijk “gewoon”.

Groet,
Paul

TimeJoop schreef :
‘afstudeerproject’ is van een horlogebouwer uit Bern en bouwjaar is rond 1970 en een éénmalig stuk !

Maar op Some Time Ago staat er ook 1 te koop + die van jou + die van waar ik het topic mee hebt geopend dat zijn er dan toch al 3 :S

Gewoon of juist zeer bijzonder…de classificatie maakt mij niet zo heel veel uit; het is in ieder geval een klok met een heel mooi ontwerp en ruim 35 jaar oud, dus een classic. De eigenaar is aardig en oprecht en de prijs is goed, tja wat wil je meer? Dat van dat ‘afstudeerproject’ kan waar zijn maar bewijs heb ik -nog- niet gevonden :wink:

Groetjes Joop

Uuh nee ik denk dat het allemaal hetzelfde klok is (de mijne dus) onbekend maakt onbemind en wellicht dat die eigenaar deze Valgine op diverse plaatsen heeft aangeboden. Nouja als je iets van de hand wilt doen is daar op zich niets mis mee, toch?

Gr. Joop

TimeJoop Schreef:

Uuh nee ik denk dat het allemaal hetzelfde klok is
(de mijne dus) onbekend maakt onbemind en wellicht
dat die eigenaar deze Valgine op diverse plaatsen
heeft aangeboden. Nouja als je iets van de hand
wilt doen is daar op zich niets mis mee, toch?

Gr. Joop

Joop als er maar 1 van bestaat :
Dan betekend dat jij die hebt gekocht van de adverteerder op Marktplaats en dat de gene die nu te koop staat op Some Time Ago van jou is…

Ben je er nog (:P)

Tuurlijk, het is een mooie semi-vintage chrono, niks mis mee; goed uurwerkje ook, en nog gewoon geschikt voor dagelijks gebruik.

Dat de verkoper eerst het verhaal ophangt over “gelimiteerde serie van 400 stuks” en daarna over een “uniek afstudeerprojekt uit Bern” dat vind ik wel heel erg dubieus; maar goed, als die sprookjes geen aanleiding waren voor een overtrokken prijs, dan maakt 't toch ook weinig uit?

Groet,
Paul

Als het inderdaad een zogenaamde Schuluhr is dan heb je een kostbaar stuk in handen. Maar dan staat er inderdaad zoals Paul al wist te melden L’ecole d’Horlogerie of Technicum of Uhrmacherschule op. En dan wil ik 'm wel van je kopen voor 100 euro :smiley:
Ik heb overigens de foto’s bekeken, er staat inderdaad valjoux 7732 maar die heeft volgens Flume geen datum. En als ik naar de foto kijk en dat vergelijk met plaatjes is het een 7730. Ik ben in de war…

Dag heren,

ik zal de misverstanden rond dit horloge even uit de wereld helpen.
Ik ben (was) namelijk de eigenaar van dit horloge. Ik heb het op meerdere plaatsen aangeboden, dus het gaat om een en hetzelfde horloge. Er is mogelijk verwarring ontstaan over het feit dat het een gelimiteerde oplage zou zijn door de afdruk op de achter zijde : 1/400. wat dit betekend weet ik zelf ook niet, maar mogelijk dat men daar conclusies uit heeft getrokken. Ik heb het twee jaar geleden gekocht van een verzamelaar uit zwitserland die me vertelde dat het een afstudeerproject was geweest. Gezien zijn enorme collectie respectabele merken die hij reeds verkocht had, heb ik daar geen moment aan getwijfeld.(Heuer, Zenith, Longines, Omega, Tissot etc)
Het horloge is vanaf vandaag in bezit van iemand uit Zweden.

Het horloge is dus niet van meneer Joop zoals hij beweerd. Het is overigens ook niet zo netjes om het horloge te willen kopen en dan gewoon helemaal niets meer van je te laten horen. Je kunt toch gewoon aangeven dat je het niet meer wilt? Op deze manier gaat het prettig zaken doen er wel af nietwaar Joop? Het blijkt dat als er zaken gedaan wordt via de email er toch veel mensen hun fatsoen verliezen…echt jammer.
Maar goed hij gaat nu naar zweden en ik weet zeker dat deze meneer er heel veel plezier van gaat hebben want het is een heel mooi apart horloge.

groetjes

Victor

Heet die Zwitserse verzamelaar soms Harry ?
Die heeft ook zo’n mooie collectie horloges :slight_smile:
Die Valgine is dus nummero uno uit een gelimiteerde serie van 400 gemaakt als afstudeerproject door een
onbekende uit Bern, dat is zeker apart , net als die Joop

Oh maar ik ben Joop en inderdaad ben ik afgehaakt bij de aankoop van dit horloge. Die Victor bleef helemaal stil over de geschiedenis van de klok en dan lijkt het verstandig een stapje terug te doen. Ik heb verschillende malen vragen gesteld maar helaas maar ten delen antwoorden gekregen., daarna werd het muisstil en vroeg hij zich af waarom ik niet gekocht had, nou dat lijkt me dus wel duidelijk…
Waarom Victor nu na verkoop uitleg geeft is zeer vreemd zeker nu notabene de klok heel ver weg is gegaan. En die andere meneer die reageert op het antwoord van Victor is ook volledig op de hoogte over mijn persoon; moet daar wel om lachen hoor… ja meningen zijn snel gevormd :slight_smile: nou ik vind het allemaal prima hoor, ik koop geen klok met een geschiedenis van horen zeggen, ik wil iets op papier ZIEN! Is dat zo gek?

Gr. JT

toch ben jij ook niet helemaal eerlijk joop want hier schrijf je dat je het horloge al hebt gekocht : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,27772,40043#msg-40043
met je 06 nummer erbij
en hier schrijf je : De eigenaar is aardig en oprecht en de prijs is goed, tja wat wil je meer?
kan ik dit weer niet snappen :
Die Victor bleef helemaal stil over de geschiedenis van de klok en dan lijkt het verstandig een stapje terug te doen. Ik heb verschillende malen vragen gesteld maar helaas maar ten delen antwoorden
je schrijft zelfs dat jouw horloge al is :
Uuh nee ik denk dat het allemaal hetzelfde klok is (de mijne dus)
het zal wel allemaal !

Ja want ik had oprecht toegezegd dat het horloge verkocht was ALS er iets op papier op de proppen kwam! Nou en dat kwam dus gewoon niet. Kortom einde verhaal…heey maar is het jouw probleem dan ? Grrr.

heey maar is het jouw probleem dan ? Grrr.

jij hebt het hier gepost en openbaar gemaakt en aub oppassen met het woordje Grrrrrrrrrrrrrrrr
dit ben jij toch : Joop T### edit beheerder, dat is prive tenzij Joop dat zelf wil posten ###

Long relax…Grroetjes zo goed? JT