het caliber valjoux 7750 schijnt in talloze merken horloges voor te komen, ook in breitlings, tag heuer, eterna, fortis noem maar op. het prijsverschil tussen deze horloges is vaak vrij groot, terwijl in principe het uurwerk, waar het uiteraard in een horloge om draait, het zelfde is. ook lees je vaak, vooral op marktplaats dat er in zogenaamde duurdere "“replicas”"ook een vj 7750 zit, hebben we het nou nog steeds over het zelfde caliber, of is de ene 7750 beter dan de andere 7750?
groeten barend
Er zitten wel degelijk verschillen in een zwitserse en ‘chinese’ valjoux ook in de gemodificeerde en ‘ge-upgrade’ Valjoux zitten wel verschillen, maar ben met je eens of dat het prijsverschil tussen horloges van hetzelfde materiaal rechtvaardigt van een factor2 a 3?:S
Genesis
ik weet het niet zeker maar volgens mij lullen die gasten met die replica klokjes ook alles bij elkaar . In het land van herkomst waar ze vandaan komen kosten ze het dubbele van een echte nep replica zeg maar 35 tot 50 euro dit zijn de model die op marktplaat 250 en meer doen dus 5 tot 6 keer over de kop . ik denk dat je voor 40 euro nooit zo een valjoux 7750 kunt kopen .
let op ik heb geen verstand van wat losse uurwerken kosten
wilco Schreef:
…ik denk dat je voor 40 euro
nooit zo een valjoux 7750 kunt kopen .
Tuurlijk niet! Elk merk dat een (echt) valjoux uurwerk toepast in zijn klokken, “geeft er zijn eigen draai aan”. Er worden dus bepaalde aanpassingen gedaan, die het kaliber “eigen” maken. Vervolgens wordt het uurwerk een naam gegeven (omega kaliber 1164, of tag heuer cal…)
Zo ontstaan er dus (kleine) verschillen, tussen uuwerken die in de basis hetzelfde zijn.
Maar één ding is zeker: In chinese klokken, kom je er vrijwel nooit een tegen.
Prijsverschillen hebben weer met andere factoren te maken. (marketing, materiaal, marktsituatie)
MP:)
Op marktplaats zie bij die duistere lieden die b.v. z.g. Rolexen verkopen wel eens dat er een valjoux 7750b inzit. Dat zal dan wel zo’n goedkope chineese kloon zijn of zo.
in mijn eterna chronograaf zit een 7750, die door eterna verfijnd is, wat moet ik me daar dan van voorstellen?
Natuurlijk is het zo dat horlogemerken hun ingekochte Valjoux 7750 “modificeren” en vervolgens er zelf een naampje aan geven.
Maar waar jullie aan voorbij gaan is dat Valjoux (of ETA) zelf ook het uurwerk aanbiedt in verschillende gradaties van kwaliteit !
Voor zover ik weet gebruiken de Zwitserse A-merken allemaal A-gradatie uurwerken.
Maar zelfs dan heb je nog A1, A2, A3, etc. (ik dacht t/m A5?)
Dus ook de leverancier (Valjoux in dit geval) levert het uurwerk in verschillende
"kwaliteiten".
Ropa Schreef:
Natuurlijk is het zo dat horlogemerken hun
ingekochte Valjoux 7750 “modificeren” en
vervolgens er zelf een naampje aan geven.Maar waar jullie aan voorbij gaan is dat Valjoux
(of ETA) zelf ook het uurwerk aanbiedt in
verschillende gradaties van kwaliteit !
Voor zover ik weet gebruiken de Zwitserse A-merken
allemaal A-gradatie uurwerken.
Maar zelfs dan heb je nog A1, A2, A3, etc. (ik
dacht t/m A5?)
Dus ook de leverancier (Valjoux in dit geval)
levert het uurwerk in verschillende
"kwaliteiten".
Klopt. Goede toevoeging. Dat is inderdaad bij de standaard ETA uurwerken (2824-2 is bijv. veel gebruikt) ook het geval.
MP
is dat ook op het uurwerk terug te vinden, die gradatie, of kan alleen een horlogemaker dat beoordelen
ETA levert z’n werkjes (zij het 7750, 7751, 2824 of eender welk werkje) ofwel als ebauche (ruw werk, zonder balancier bvb) ofwel afgewerkt.
Er zijn meerdere opties, zowel naar afwerking toe (verguld, geslepen enz.) alsook naar nauwkeurigheid (van standaard to COSC afgeregeld). De prijzen van deze werken variëren tussen factor 1 en 2.
Verder worden de zgn. “verfijningen” dikwijls uitgevoerd door externe firma’s die voor meerdere “grote” merken werken.
Sommige merken graveren gewoon hun naam in de rotor en geven dan een “eigen” kalibernaam.
Anderen modifiëren wel degelijk essentiële onderdelen…
Insiders weten dat, maar er wordt hierover erg veel “mist” gespoten door de Zwitserse fabrikanten…vooral om de “hype” rond de duurste merken hoog te houden …
Het prijsverschil (verkoopprijzen) tussen de merken die 7750 werkjes inbouwen heeft trouwens slechts marginaal te maken met de kostprijs van de verschillende afwerkings-/bewerkingsgraden van de werkjes zelf.
De prijs van een horloge wordt immers niet enkel bepaald door het werkje.
Ook de investering in controle, afwerking, kasten, wijzerplaten, stock, dealer-netwerk, na-verkoop dienst, maar vooral marketing, publiciteit, sponsoring enz… zorgen er voor dat de uiteindelijke prijs van het product dikwijls vijf tot tien maal hoger is dan de werkelijke productieprijs…
Uiteindelijk is er slechts één conclusie: zoek je een “merk”, dan betaal je ervoor, zoek je een “werk” dan betaal je héél wat minder…
MVG,
Morse.
Die marktplaats bull-shit 7750’s is pure oplichterij. Omdat de gemiddelde horlogekoper nog niet bij benadering weet hoe een 7750 eruit ziet kan een verkoper vertellen, beloven en bij elkaar liegen wat hij wil. Het zijn meestal Chinese werkjes van zéér belabberde kwaliteit.
precies jurgen 100 procent mee eens met die mooi praatjes van ze gelijk aan een echte waterdicht bla bla bla valt vaak na 1 jaar al uitelkaar
Zo zit dat, en niet anders.
Ik weet het zeker. Mat glazen is dat eveneens zo.
Laatst vroeg een goede vriend me of ik bij een vriend van me een ander glas zou kunnen laten zetten, omdat het originele kapot was.Het was een zeer mooie Breitling,weliswaar ne fake… maar ik heb met mijn vergrootglas goed moeten zien hoor…maar enfin…
Mijn vriend die dus uurwerkmaker is,naam het uurwerk aan. Hij moest het glas bestellen… wat blijkt: die maat kwam niet uit… Hij kon geen ander glas inzetten, en wilde er dus zijn tijd ook niet meer insteken. Wel een ander batterijtje gestoken…gratis…hihi.
Hij zegt ook dat al die fake-roemel en toestanden echt een “merde” zijn…
Dus: stoef NOOIT met een fake,ook het uurwerk erin is idem als een uurwerk wat je op de markt kan kopen voor??? 2 voor 25 euro???en van die toestanden…
wilco Schreef:
…die mooie praatjes van ze gelijk aan een echte waterdicht
bla bla bla valt vaak na 1 jaar al uitelkaar
Haha, dat zal dan wel het “enige” verschil zijn…
MP
want?
Hier een foto van een bewerkt standaard 7750 uurwerk. Ik vind dat ze bij Revue Thommen behoorlijk hun best gedaan hebben om een standaard uurwerk een mooier uiterlijk te geven.
Gr. Pieter
pieterG Schreef:
Hier een foto van een bewerkt standaard 7750
uurwerk. Ik vind dat ze bij Revue Thommen
behoorlijk hun best gedaan hebben om een standaard
uurwerk een mooier uiterlijk te geven.http://img.photobucket.com/albums/v249/reteip/rt1-
2.jpgGr. Pieter
Vind ik ook!
Beste Barend,
Ga er maar niet vanuit dat er echte ETA 7750 uurwerken in neppers zitten. Als je dat gelooft, dan ben je echt naief.
Een ETA 7750 uurwerk zal een horlogemaker ongeveer 100 euro kosten. En ja, je bestaalt dan meer of minder naar gelang de moeite die er verder in gestopt is. Breitling doet echt nog wel wat extra’s om het uurwerk te certificeren. Ik heb zelf overigens een Hamilton met een ETA 7751 uurwerk er in. Ik heb deze gekocht, omdat er niets mis is met een ETA uurwerk en omdat ik de Hamilton ‘kast’ er omheen gewoon mooi vind. Ik vind het juist een hele goede ‘tactiek’ om te denken vanuit het uurwerk. De stap naar de ‘echte’ manifacturen is de volgende, maar dan begin je wel vanaf 3000 euro ongeveer.
Doe jezelf en ons allemaal een lol en koop geen neppers!
ik heb me een tijdje verdiept in die replicatroep en in de horloges op marktplaats zit vrijwel altijd een asian valjoux uurwerk. Dit is een chinese kloon van een valjoux 7750 uurwerk. Er zijn wel replica’s te koop met echte valjoux 7750 uurwerken te koop, maar dan betaal je al gauw 600 euro voor een replica… Deze staan vrijwel nooit op markltplaats omdat bijna niemand zo’n bedrag voor een replica neertelt. Vandaar dat deze chinese copies vaak als zwitserse valjoux’s worden verkocht…
Ik heb zelf een Sinn 903 met een valjoux 7750 uurwerk met een mooi bewerkte rotor en geblauwde schroeven… En ik ben het er mee eens dat de prijzen soms wel heeeel erg verschillen, kijk naar de breitling navitimer, die kost het dubbele van mijn Sinn, maar welke is nu beter? of mooier?
Alexandre Schreef:
Ik heb zelf een Sinn 903 met een valjoux 7750
uurwerk met een mooi bewerkte rotor en geblauwde
schroeven… En ik ben het er mee eens dat de
prijzen soms wel heeeel erg verschillen, kijk naar
de breitling navitimer, die kost het dubbele van
mijn Sinn, maar welke is nu beter? of mooier?
(just my 2 cents)
Genesis