Vals beschuldigd

Iemand ooit een dergelijke mail gehad van marktplaats icm Tag Heuer of een ander merk?
Heb direct marktplaats, opsec (wat niet eens in Nederland gevestigd is) en tag Heuer een mailtje gestuurd.
Vind dit zeer kwalijk en wil uiteraard toestemming van tag Heuer en een excuus.

Ben nog geen level 2 vandaar dat ik (nog) niet hier kan handelen :wink:

Wat bedoel je daar mee? Dergelijke mail: een mail met de aankondiging dat een fake horloge van marktplaats is verwijderd? Die heb ik nog nooit gehad. Was overigens ook geen enkele aanleiding voor.

Deze mail zegt mij dat ze vermoeden dat het een imitatie TAG is. Neem aan dat je gewoon met een authentieke TAG hebt geadverteerd?

Ja dat bedoel ik inderdaad. Dat is de enige mail die er hier zichtbaar is toch?
Was bij mij ook geen aanleiding voor vandaar mijn vraag of meer mensen dit hier hebben meegemaakt.

Uiteraard, heb ook naar tag Heuer een foto van m’n garantiekaart, serienummer en bon gemaild

Niks bijzonders zie hier een van de advertentie foto’s

Ik hield even klein slagje om de arm omdat het nergens echt duidelijk in de mail van MP staat. Ze noemen alleen inbreuk op…etc.

1 like

Probleem is dat ik dus toestemming van tag of opsec moet overleggen met marktplaats.
Doe ik dit niet kan ik mijn account kwijtraken wat ik al jaren gebruik.

Heb je toevallig ook een foto geplaatst die je op internet gevonden hebt, en rechtstreeks van Tag Heuer afkomstig zou kunnen zijn (copyright protected dus).

Nee enkel zelfgemaakte fotos

Niet vaak denk ik. Ik heb vaak zat gehoord dat HF leden een bericht hadden gestuurd aan MP over een aangeboden fake. Denk aan een Rolex voor € 200,- Daar doet MP volgens mij helemaal niets mee! Kennelijk komen ze pas in actie als de merkeigenaar zich meldt. Terwijl een Rolex voor € 200,- echt niet kan. Maar dat interesseert MP geen hol. Beetje hypocriet.

4 likes

Dat is te triest voor woorden. Vind dit ook zo raar aangezien het eigen foto’s waren. Stond vermeld dat de bon en zelfs garantie er nog bij zit.
Je zou zeggen dat een bedrijf dat uit naam van tag Heuer opereert wel weer waar ze het over hebben…

Wellicht een misverstand. Kan me niet inbeelden dat Tag Heuer zelf manueel heel het internet controleerd, dus waarschijnlijk een net iets te domme ‘bot’ die ingegrepen heeft.

2 likes

Het is dus een bedrijf dat met toestemming van tag Heuer (in dit geval opsec security) het internet afspeurd.
Vreemde vind ik dat dit bedrijf nergens in Nederland een vestiging heeft maar wel marktplaats afgaat.

Een bedrijf dus dat de technologie heeft om dat automatisch te doen (een ‘bot’ dus, die waarschijnlijk zelfs fotoherkenning aankan). Op zich niet vreemd dat dat globaal opereert.

En dan vermoed ik dat de bot gevallen is over het gebruik van de Tag Heuer naam en het logo op het boekje en de garantiekaart.

Dus dat zou betekenen dat er geen enkele Tag Heuer meer op MP veilig is?

1 like

Daarom vroeg ik me dus ook af of dit vaker is voorgekomen. Neem aan dat dit bedrijf meer merken onder z’n hoede heeft dan alleen tag Heuer

Vaak zijn het advocaten, of mensen die met advocatenbureaus samenwerken, die op deze manier marktplaats afspeuren naar nep artikelen.

Het komt voor dat dergelijke aanbieders een brief thuisgestuurd krijgen met schadevergoedingsbedragen etc.

Haha, honderden fakes op Marktplaats en dan gooien ze er een echte af :joy:

17 likes