Vals geld detecteren bij een koop/verkoop van horloge

Waar maakt iedereen gebruik van?

Ik heb zo’n stift die vals geld blijkbaar detecteert en het lijkt wel te werken, maar hoe betrouwbaar is zoiets eigenlijk?

Werkt prima, een uv-lampje kan ook. Tevens handig voor lumeshots.

Ik lik altijd gewoon even aan het papier ter controle.

13 likes

Beste methode is met een aansteker

7 likes

De stortautomaat van de ING controleert het geld voor mij altijd

3 likes

Deze app !!!

En mijn gezond verstand :+1:

Werk bij een mkb’er in de horeca, waar we zo’n stift gebruiken. Als je dan een kladblokje pakt en er dan overheen gaat met die stift word 't geel, nep dus. Maar bij de goeie nep briefjes zijn daar wel resistent tegen. Wat @Robert zegt, gewoon in de stortmachine d’r mee :stuck_out_tongue: . Wat k me wel afvraag is of je daarbij wel is genept bent…?

Deze twee vrienden.

4 likes

Te makkelijk :wink:

2 likes

Gewoon even over een wit vel papier trekken. De drukinkt van eurobiljetten geeft af. Probeer het maar eens :sunglasses:

Gelukkig nog nooit :wink: maar zo vaak handel ik het ook niet cash af

1 like

Het zijn vooral de 20jes.

Nu ben ik laatst door iemand uitbetaald met een
A3 envelop vol 20jes !@#$%*:fearful:

Het aantal klopte, dat wel, toch maar even een UV lampje halen?

1 like

Dat is het beste. Laatste kun je ook nog updaten elke keer. Zeg het bij elke afspraak ook dat ik ze ga controleren met een apparaat…

Klopt idd. En het is geen papier maar katoen voor de volledigheid.:money_mouth:

Contant geld is voor oude mannen en criminelen.

3 likes

ok

Ik kreeg laatst ook een briefje van 50, ergens leek het mij achteraf nep, maar ik kon toch alle echtheidskenmerken zien. Misschien betekent dat ook wel gewoon, dat ik bijna nooit meer briefjes van 50 (laat staan grotere coupures) in handen krijg… :open_mouth:
Mijn vrouw ging er mee boodschappen doen bij de supermarkt, en die checken altijd op echtheid. Niks aan de hand. :relieved:

Ik heb mijn seadweller verkocht aan iemand die heel veel briefjes van 20 bleek te hebben. Ging om 5400. Ik heb toen @anon50762135EV maar gebeld. Die heeft tegen een kleine vergoeding 2 dagen liggen likken.

In alle ernst; in dit geval ging het om een forumlid. Dan ben ik goedgelovig. Daarom verkoop ik vooral hier. Het is natuurlijk geen garantie, maar ik word liever een keer bedrogen, dan dat ik altijd maar op mijn hoede ben voor bedrog. Ik heb ook echt geen zin om bij bankkantoren af te spreken.

5 likes

Ja dan is het een hele berg papier en een hoop geld natuurlijk.

Ik denk dat het hier op HF wel meevalt qua vals geld.
Als ik al wat koop doe ik dat van leden die hier al wat langer actief zijn
en alles gaat per bank.
Bovendien, je hebt hier op het forum je reputatie schoon te houden.
Dat is hier veel belangrijker dan op Marktplaat bijvoorbeeld.

€50 dat zijn maar 1250 woorden. 350 tot 400 woorden op een A4’tje, dat is iets minder dan 2 A4’tjes voor en achter. Dat moet een ervaren vertaler toch in een half uur/3 kwartier kunnen doen. Dus jij verdient gewoon €75-€100 per uur :speak_no_evil:

1 like