Van alfa tot omega: Submariner versus Seamaster

Mooie review! Klasse geschreven!

1 like

Eens. Beetje selectieve quote, … :rofl: :joy:
Leuk geschreven, mooie foto’s erbij. Dank je wel! :ok_hand:

1 like

Mooie vergelijking, ik kan me zeker vinden in de meeste punten. Wat ik ook mooi vind aan de Rolex behalve de brushing, is dat de lugs en endlink mooi bollen ivm de Omega. Die zijn eerder recht. Daarom verkies ik mijn Tudor BB58 ook boven een Oris 65. Smaak natuurlijk :blush:

De wijzerplaat, wijzers en bezel zijn wel prachtig bij de Omega, de fautina vind ik mooi staan bij het blauw :ok_hand: staat voor mij ver boven de Rolex! Maar schitterende horloges sowieso! :blush:

:joy: Ik ben meer dan tevreden van mijn BMW en heb hem gekocht omdat ik het de mooiste wagen vond op dat moment, maar heerlijk deze clichés :+1:

1 like

Goed voor jou. Ik ben dat stadium alweer voorbij, been there done that. Het verbaast me nog dat er niet meer op dit cliché ingegaan wordt… :rofl:

3 likes

We weten allemaal dat er waarheid in schuilt he :smile:

2 likes

Ook een kwestie van perceptie denk ik; ik vind een horloge op stalen band met glimmend gepolijste links opvallender dan een gouden kast op leer.

Het enige moment dat ik deze niet geschikt vind is als waterdichtheid of stootbestendigheid een issue zijn. :sunglasses:

7 likes

Hahahahahaha! :joy:
Mijn scooter vrienden zijn óók gek op Rolex! :smiley:

:heart:

1 like

Populariteit snap ik ook wel, jongere generatie horen alleen maar rolex voorbij komen.
Mijn nichtje van 16 die nogal wat tijd door brengt op instagram, is helemaal weg van rolex…
Omega? Nooit van gehoord :smile:
Waarom vind je rolex mooi dan? Uhm gewoon…

4 likes

Coole review. Grappig, ik vind dit dan ook de tofste seamaster die er is (isnie zo moeilijk want de meeste seamasters vind ik vrij lelijk).
Maarre waarom heb je een hulk als je de puist zo lelijk vindt?

1 like

Het perfecte horloge moet voor mij nog uitgevonden worden. Die Hulk heeft voor mij wel emotionele waarde waarbij, behalve de groene kleur, het uitzicht daar verder niets mee te maken heeft. Het mooist blijf ik een no-date submariner vinden (als het een submariner moet zijn).

2 likes

Leuk geschreven stuk met een briljante “als je een BMW stijl vindt hebben” :joy:

Mijn SM300 is voor mij persoonlijk ook zeker een 16610 / 14060 killer! :heart_eyes:

7 likes

Zijn beiden heel erg mooi hoor! :ok_hand:t2:

2 likes

Prachtige horloges :ok_hand:.
Leuk om te lezen :+1:

1 like

Beide horloges erg fraai! De Omega vind ik stiekem wel iets mooier, maar de lug2lug en dikte vind ik dealbreakers. Ook vind ik het groen van de hulk om te smullen. Die laatste zou dan ook mijn keuze zijn.
Ik rij overigens geen BMW.

1 like

Exact hetzelfde voor Sub en Seamaster. Lug to lug 45mm en dikte 11mm. Zelf gemeten met schuifmaat. En dat is zonder de puist mee te nemen.

Dus correctie: 48mm en 14,5mm. Bedankt @SAT

1 like

Leuk vergelijk @WatchWalker !
Bedankt voor het delen!

1 like

Ik las 50mm voor de seamaster en dat lijkt ook zo op je foto’s. Ook zou hij 15mm dik zijn. Dat is logisch met een glazen achterkant, maar toch.

Tja, de schuifmaat liegt niet hé

2 likes

48 mm

14,5 mm dik

1 like

Top verhaal. Leuk gedaan.

Voor mij zou de omega hier winnen. Die Hulk vind ik echt drie keer niets. Dan liever een Kermit :grin:

Ps ik rij wel BMW :joy:

4 likes