Van alfa tot omega: Submariner versus Seamaster

48 dus! Het valt mee gelukkig. Misschien toch maar weer de stalen versie aan mijn lijst toevoegen. :sunglasses:

1 like

Jullie zijn hardleers. 45mm x 11mm zeg ik niet langer

3 likes

Of ik lees mijn schuifmaat verkeerd, dat zou ook kunnen. Maar dan zijn ze beide nog altijd even groot en dik.

1 like

:point_up_2: Exact dat dus

2 likes

Haha, je hebt gelijk!

Maar dezelfde vergissing beging ik met de Sub. Kijk maar:

Tot voor kort had ik een digitale maat, dat was makkelijker voor iemand als ik. Maar dat batterijtje begaf het steeds dus onlangs maar een analoge aangeschaft. Nu nog een leesbril.

2 likes

Mooie Tissot, ook een model van rond 1950 zoals het model van mijn Junghans?

2 likes

31 januari 1945 (heb er een extract van :sunglasses:)

1 like

Had het kunnen weten…(Dat jouw administratie op orde is) :slightly_smiling_face:

1 like

Beetje off-topic inmiddels, maar ik heb niet van elke Tissot een extract. Dat kost bij Tissot namelijk 100 Zwitserse Franken. Gezien het aantal Tissot’s dat ik heb wordt dat een dure grap. :sweat_smile:

2 likes

Beetje veel.

2 likes

Mooi stuk Walker! :wink::metal:

1 like

Bij Action koop je voor een paar euro een prima digitale kunststof schuifmaat waarmee je veilig zonder kans op beschadigingen de maat van je horloge kunt nemen. Zelf heb ik ook een dure stalen Mitutoyo schuifmaat, maar die gebruik ik nooit voor m’n horloges. (is maar een adviesje).

2 likes

Voor dat vals verkleurd “tritium” heb ik een lichte allergie.
In 1969 gingen horloges met tritium gewoon met frisse witte markers en wijzers over de toonbank.
Ga je in 2020 nieuwe horloges verkopen met nicotine gele accenten. Logisch.
Zoiets als dat je een nieuwe auto koopt waarbij de rode lak al richting vaal roze gaat.

3 likes

Michel, wat een heerlijk stukje, leuk geschreven en af en toe lekker even de boel op scherp zetten!
Goed bezig!
Als ze bij Omega nou eens op zouden houden met van die verschrikkelijke bracelets te maken was het echt af, zo’n Seamaster.
Nou ja, nato of een zulu er op of zo, dan valt het best mee.
Keep up the good work!

1 like

Welkom advies. Ben in mijn leven nog maar 1 keer bij Action geweest, paar jaar geleden. Daar gaat vandaag verandering in komen. Dank!

2 likes

Succes!

Goed, en vooral leuk en eerlijk geschreven :+1:t4: tnx voor deze uitgebreide battle.

1 like

Mooie foto’s en 2 prachtige horloges. Leest ook lekker weg. Mijn keuze :star_struck:de Hulk.

1 like

Mooie vergelijking!

Op wat designfeatures na wint de Omega het voor mij op alle fronten. Ben het dan ook volledig eens met je conclusie😉

1 like

Genoten van je duidelijk verslag , Super bedankt voor het delen .:ok_hand:

1 like