Van damast smeden tot horloge

Nou na wat twijfelen ga ik hem toch maar posten…

2 vrienden en ikzelf zijn begonnen aan het maken van een eigen horloge en inmiddels zijn we in het eindstadium belandt.

We wilden iets speciaals en hebben besloten zelf ons staal te gaan smeden, dit moest ook damast worden.
Ook de dial is op dit moment damast en een paar van gestabiliseerd hout.

We hebben gekozen voor een kast met dichte achterkant, zodat het damast ook daar zichtbaar blijft.

Het uur werk is een sellita sw200.

Hierbij wat foto’s ter vermaak

IMG_5117

Ik heb nog zoveel meer foto’s maar jah, kiezen hè :nerd_face:
Ik stel jullie meningen erg op prijs

155 likes

Stoer! Ik tag @Fate_Amenable_To_Change even want die heeft wel wat met ijzer, damast en smeden!

3 likes

Dit is overigens niet het eind station, zoals op de foto moet hij nog afgewerkt worden, het plexiglas ligt er voor de foto even los op.
De eind foto zal spoedig volgen

1 like

Super toffe dial!

Welke band komt erop? Staal?

2 likes

Vraagje roest damast staal niet?

2 likes

Tof idee, en nog beter dat je het uitvoerd :+1:

1 like

Lekker zeg! :star_struck:
Gek op Damascus👊🏻

1 like

Heel mooi!

Dan nog een clearcoat op tegen het roesten?

Wel ff mierenneuken: damast is textiel.

3 likes

Jazeker wel, je krijgt een patina, ondanks harden en behandelen met allerlei zuur enzo.
De praktijk rond eigen pols zal moeten laten zien hoe en wat

1 like

Ben benieuwd hou ons maar op de hoogte

1 like

2 likes

:joy::joy::joy: dat had een hele hoop zweet gescheeld bij de smid!

24 likes

Hey gaaf zeg! Ziet er al best netjes uit zo. Die lume brandt bijna door je vingers heen :laughing:

1 like

Jah die lumen hebben we zelf wat moeten proberen met laag witte verf en dan een knetter hard luminerend spul ( wat niet schadelijk is voor onze eigen gezondheid)

3 likes

Mijn beste,

Mijn complimenten voor dit doortastende ondernemerschap!!
Ik wens jullie veel succes met de verdere vervolmaking van deze eigenzinnige horloges.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

5 likes

Mooi project :+1: Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :smiley:

1 like

Leuk! Je moet het maar aandurven het te realiseren. Ben benieuwd naar het resultaat!

1 like

Gaaf, in de messen wereld is damast veel bekender. Daar wordt zowiezo meer gedaan met verschillende staalsoorten. In wezen kunnen horloge kasten veel harder gemaakt worden dan dat ze nu zijn. Ook het gebruikte hout wordt wel voor mesheften gebruikt. Waarschijnlijk zijn jullie niet onbekend daar. :ok_hand:

3 likes

Licht echt super op! Nogmaals mooi spul!

1 like

Klopt we hebben onze kennis gebundeld in dit project, gelukkig zijn onze neuzen dezelfde kant op wat het een stuk makkelijker maakt.

2 likes