Van de datum en dag blijf ik af

Als ik van horloge wissel zet ik de tijd goed maar van de dag- en datumaanduiding blijf ik af.

Ik heb altijd het idee dat het goed zetten van de datum niet echt bevorderlijk is voor het horloge en daarnaast moet je bij het instellen ook zorgen dat de datum niet om 12 uur in de middag verspringt.
Een hoop gedoe voor soms een avondje of voor een week.

Sta ik als horlogeliefhebber hier nou alleen in of is dit gemeen goed?

11 likes

Euh denk dat je hier alleen in staat; misschien gewoon beter om een horloge zonder datum applicatie te kopen?
Sommige horloge kun je rechtstreeks de datum mee verzetten, quickset, alleen het ‘gevaar’ is dat je het mechanisme door onjuist gebruik kunt beschadigen, lees dit artikel Datum verzetten automaat gevaarlijk...?
Wel een oud artikel maar nog steeds even waar🙂

6 likes

Ik doe mijn horloges welke automaat zijn meestal in de ochtend om, dan zet ik de tijd goed en toch ook wel meteen de datum. Als ik daar geen trek in heb die dag pak ik een quartz uit de la

3 likes

Datum juist zetten vind ik opzich wel wat hebben, geeft meer binding met je horloge aangezien je met een reden een automatisch uurwerk aangeschaft heb. In mijn geval ben ik gecharmeerd van een automatisch uurwerk vandaar dat ik o.a. ook graag een doorzichtig caseback er in wil.
Aan de andere kant hoef ik bijna nooit de datum juist te zetten omdat ik gewoonweg bij mn div. Horloges zorg dat ze altijd opgewonden blijven , ook al draag ik ze niet.

4 likes

Momenteel nog geen dingetje voor mij maar gaat het wel worden straks. Toch zal ik wel de juiste datum willen zien. Zal het dus op de juiste manier moeten leren en hoop veel gedoe te voorkomen dmv een watchwinder.

2 likes

Bij alle horloges met datum zet ik deze goed bij het omdoen in de ochtend of avond. Hoort voor mij bij het horloge ritueel en eigenlijk hebben alle horloges een quick set.

Alleen een enkele Quartz met dag en datum zet ik niet goed. Is een oudje waarbij het mechanisme niet meer helemaal stabiel functioneert.

1 like

Heel ruim genomen denk ik dat je het horloge binnen 2 minuten op de juiste tijd en datum hebt gezet.
Echt heel ruim genomen.

5 likes

Hangt af hoeveel zin ik heb, regelmatig zet ik zelfs de tijd niet eens.

2 likes

Ik volg je helemaal. Ik kijk echt nooit naar de datum en zet hem zelden of nooit bij als ik een ander horloge om doe.

2 likes

Oeh nee, dat kan mijn brein niet aan :sweat_smile:

Must…set…time and date :robot:

Dat is dus niet waar, mits je het niet tussen 22:00u en 02:00u doet

13 likes

Het is ook allemaal niet zo broos en teer he. :melting_face: Het is niet gemaakt van marsepein.

3 likes

Ik vind dat raar. :person_shrugging:

9 likes

Ik zet altijd alles kloppend. Voelt niet compleet als het verkeerd staat.

7 likes

bij mij blijft alles in beweging,
en de handwinders krijgen iedere morgen allemaal een hand :slightly_smiling_face:
zo blijven de horloges bij de tijd, datum, en evt dag :ok_hand:
dus in feite zijn het allemaal grape and go’s bij mij

5 likes

Nee.

1 like

Vandaag wel gewoon netjes gezet. Deze heeft wel snelverzet, dus dat scheelt.

3 likes

Koop een horloge zonder dag en datum aanduiding. Een probleem verzinnen waar er geen probleem is.
Tsja.

2 likes

Het horloge is ervoor gemaakt, ik zou niet weten waarom je er dan af zou blijven

5 likes

Zelfs mijn klus Seiko5 zet ik op de juiste tijd. :wink:

2 likes

Wat een práchtige Raketa-UFO, @LVA. Pas wél op met openbaar dragen in Czechia, want Czechs hebben soms een laat ik zeggen wat wij noemen een

• ‘reactie daarop, als van een bewegende rode lap op een stier.’ :upside_down_face::heart::wink::+1::sunglasses: