Ow heb nog iets.
Reageren in verkooptopics moet gewoon kunnen/mogen.
Ow heb nog iets.
Reageren in verkooptopics moet gewoon kunnen/mogen.
Maar zal leiden tot een up… en dat wil je ook niet
Soms zou dat waarde kunnen toevoegen maar heel vaak gaan mensen ook elkaars topic verzieken. Met foute info, of zaken zoals “ik kan em nieuw goedkoper vinden”. Toch maar niet wat mij betreft.
@Jur Belangrijkste verbetering is wat mij betreft de vraag om input. Naar mijn idee hèt middel om leden meer bij HF te betrekken.
Verkoopmarkt: 1 x uppen per week prima. Prijsfilter: indien technisch niet haalbaar, dan titel verkooptopic vooraf laten gaan door de prijs "€200 tk Seiko 1234"
Offtopic: ben er klaar voor!
Meer sub-categorieën: liever niet.
Tja…
Dat Hou je toch. Alleen gaan ze dan pb’s sturen.
Vreemde opmerkingen worden zelf gereguleerd door andere members.
En uppen? Dat doen alle andere topics toch ook waarop gereageerd wordt ?
Snap het probleem niet.
Wil je geen verkoop-topics zien dan blijf je gewoon lekker binnen het ‘algemeen’ fora en dat heeft een eigen recent-topic systeem. Wat ook gewoon ge-upt wordt. En iedereen fijn vindt…
Oke, maar met de laatste tijd gruwelijk onvolledige advertenties.
Maar goed wordt weer opgelost met het voorstel van de Mods om het binnen een uur op te lossen, anders gewoon verwijdert.
Als het vrij staat om je advertentie te uppen dan wordt het op een geveven moment een wedstrijd om zovaak mogelijk je advertentie omhoog te krijge . Je krijgt hiermee een “voordeel” op een ander. Lijkt me erg verveld. Dat zal voor hoor een hoop irritatie zorgen
1x per week is prima. Overall wordt er dan minder geupt en blijft je advertentie langer actueel.
Er is geen voordeel aan irritatie kweken bij andere forummembers.
En daarbij. Wil je het niet zien?
Algemeen Forum.
Ik ben blij met de aangekondigde, mogelijke veranderingen. Met name de terugkeer van het off topic gedeelte; er is immers meer dan alleen horloges!
Om echter te voorkomen dat dit gedeelte uit de bocht vliegt, stel ik het volgende voor; Bij een bepaald aantal vlaggen (bijvoorbeeld 5 à 10, maar dat is door de huidige mods veel beter in te schatten), krijgen de mods een seintje dat er mogelijk echt iets fout gaat. Een mod kijkt vervolgens of het gevlagde lid inderdaad over de schreef is gegaan. Is dit zo, dan is dit lid “out” voor dit bewuste (off) topic. (Wel kan het bestrafte lid bij een volgend onderwerp opnieuw proberen “normaal” te doen. Mogelijk een leermomentje! ) Zo niet, dan kan de discussie vrolijk verder.
Te fanatieke vlaggers kunnen, wat mij betreft, ook een “out” krijgen. Vlaggen doe je omdat iemand over de schreef gaat, niet omdat diens mening je niet aanstaat…
Slechts mijn €0,02
Ik vind ook dat newbies het eerste of de eerste 2 jaar geen toegang mogen
krijgen tot het offtopc gedeelte.
Hoewel…het zijn vaak de oudgedienden die er een puinhoop van maken
Dikke ( lease) wagen, duur horloge, grote bek.
Maar wat mij betreft hoeft het offtopic niet terug te keren.
Dat gaat binnen de kortste keren mis.
Grt.
De mods krijgen van iedere vlag al een seintje. Tenminste, ik neem aan dat het hier op vergelijkbare wijze werkt als bij andere forumsoftware. Is ook logisch, kunnen ze vroegtijdig ingrijpen in plaats van het een tijdje laten woekeren.
De software hier gaat zelfs nog wat verder. Bij een bepaald aantal vlaggen wordt het bericht automatisch verborgen of sluit het topic.
Met het eerste deel ben ik het niet helemaal eens; je leert zo juist snel iemand een beetje kennen. En waarom onszelf allerlei mooie bijdragen ontzeggen omdat iemand nieuw is.
Tweede gedeelte klopt helemaal!
Zo zie je maar weer; automatisering is niet zaligmakend.
Automatisering is dan ook slechts een hulpmiddel.
Hoe vervelend je nieuwe leden ook kan vinden, je hebt ze nodig om een community levend te houden. Leden komen en gaan. Bepaalde restricties kunnen de kwaliteit van het forum zeker waarborgen, echter moet je nieuwe leden niet teveel afschrikken met beperkingen.
Dit is een horlogeforum.
Ik verwacht van nieuwe leden dat ze eerst maar eens
goede bijdrage leveren op het ‘algemeen’ gedeelte.
Er is daar is voldoende gelegenheid om je te profileren.
Vandaar dat er hier een trustlevel-systeem is ingevoerd die gerelateerd is aan de berichten die je plaatst. De tijd dat iemand lid is zegt niets over een goede bijdrage of niet. Vandaar dat je geen beperkingen moet leggen die gekoppeld zijn aan hoe lang iemand lid is.
Zit wat in.
Misschien moet het trustlevel dat aan het verkoopgedeelte
gekoppeld is ook gelden voor het offtopic.
Grt.
Je kunt toch er toch domweg wegblijven? Waarom moet je anderen nou iets afnemen omdat je het zelf niet leuk vind. Beetje het “ik lust geen zuurkool” dus laten we de verkoop maar staken. Egoïstisch hoor. Je kunt er gewoon voor kiezen om off-topic te mijden. Je kunt dit zelfs onzichtbaar maken in je instellingen. Ik heb vintage onzichtbaar gemaakt omdat ik niet zo van de oude horloges ben maar ik ga dat toch ook niet willen verbieden? Gun anderen hun pleziertje. Kost je niks. En anderen hebben wel hun sociaal pleziertje.
Er zit zeker wat in, maar het is niet omdat iemand ervoor kiest bij off-topic te participeren dat dat een vrijkaart moet zijn om hem/haar verbaal af te maken.
Een basisbeleefdheid zou toch ergens moeten afgedwongen worden vind ik.