Van de mods: Verandervoorstellen

je slaat de spijker in de kuil die een ander graaft!..huh?..die klopt niet…anyway…iets met spijker en kop…:innocent:

2 likes

Ik meen deze nog tegen te zijn gekomen;

Bij het aanklikken van een externe link graag openen in een nieuw scherm ?

Kan al. Zie je instellingen

3 likes

Is nu toch al 30 of 45 minuten, @Jur?

Valt me wel op dat over het OffTopic gedeelte, waar we elkaar de tent uitvochten, niet soms, maar vaak …

… nu iedereen zo roemt over de verbindende en verdiepende werking ervan…

7 likes

Er waren wel wat meer topics dan de vechttopics.

3 likes

Misschien is het volledig uitschakelen van reageren op verkooptopics toch een goed idee, dan krijg je niet wat er nu bijv gebeurt, 2 mensen die als in een prive conversatie aan het chatten zijn daar… :rolling_eyes:

2 likes

Ja, die hebben duidelijk de regels nog niet onder de knie. :joy:

Hmm…ik heb zelf die ervaring (gelukkig) niet. De off-topic draadjes die ik zelf bezocht en in de gaten hield (en het waren er toch wel een hoop :wink:) vond ik erg leuk en de communicatie was altijd ok en zonder echte knallers qua heftigheid. En mijn ervaring was ook dat er extra verbondenheid ontstond…het was m.n. in mijn begin periode op HF en heb mede dankzij off-topic toch een boel mede HF-ers ‘leren kennen’ en daar trek ik nog steeds profijt van op HF.

Nee, ik mis off-topic zeer zeker wel en hoop dat het terugkomt (in welke vorm dan ook) :thumbsup:

2 likes

Nou inderdaad. Complete privénummers en adressen worden uitgewisseld.
Niet meer reageren in een verkooptopic klinkt goed.
Hebben we weleens uitgezocht. Dat dan wel degene die hem plaatst kan veranderen en de rest niet. Bleek niet te kunnen :neutral_face:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Oh dat is jammer hahaha :unamused:

Ook hierom moet “off topic” weer open, anders krijgen we onderstaande situaties! :smile:

Stukje uit het artikel:

Oplossing
Maar de horlogefans kunnen ook wat leren van dit soort gevechten, vindt hoogleraar klinische psychologie Jan Derksen.

“Zo’n weiland waar ze niemand lastigvallen en niks kapot kunnen maken is eigenlijk een heel goede oplossing”, zegt hij in Nieuwsuur. Derksen noemt de freefights een goede uitlaatklep.

7 likes

Als off-shoot van het oude UFC topic. Klinkt wel goed.

2 likes

Mooie naam voor het nieuwe off topic :sweat_smile:

1 like

ja dat soort Purge- achtige taferelen kunnen we missen als kiespijn

2 likes

Jur, ook niet alleen de koptekst?

Er is nog een optie in Discourse die nu niet gebruikt wordt, welke denk ik erg handig kan zijn in de verkoophoek. Namelijk tags. Daarmee kun je dus simpel een topic taggen als verkocht, on-hold, teruggetrokken oid. Dit komt dan als bullet onder de topic titel te staan :

Je kunt dan ook erg simpel filteren in de categorie zodat je alleen de topics wil zien die niet getagd zijn bijvoorbeeld.

Het enige probleem is dat je tagging in het algemeen aan zet en je dan onder elke nieuw topic een extra veldje krijgt om deze te selecteren. Je kunt wel instellen dat er geen tags zijn in de andere categorieen, maar misschien heeft het ook wel nut voor andere zaken.

En zoals ik al eerder aangaf lijkt een template me ook wel nuttig. Als je dan een nieuw topic start zie je direct al een lijstje zoals bijv :

(Even snel uit de richtlijnen voor een nieuw verkooptopic gekopieerd :wink:.)

Mocht je een gedeelte niet weten dan kun je het ook gewoon verwijderen.

2 likes

@moderators: Even een serieuze vraag. Gedogen jullie bepaalde topics weer? Ik zie weer een wildgroei aan topics onstaan; wat dragen we volgend jaar, in het graf, horloges en whiskey etc…alleen geen off-topic slotjes.

Houdt dat in dat we weer een sneakertopic en F1 topic mogen hebben?

Er komt gewoon weer een offtopic forum. Daar kan het allemaal.