Van de mods: Verandervoorstellen

Omdat de helft van de discussie weggehaald is mis ik even waar het om gaat. What happened?

Er worden grappen gemaakt in een verkooptopic omdat iemand schreef fascistische in plaats van fantastische. Tom plaatst plaatje met Hitler, vind Jur niet goed. Dus schorsing.

Tom maakt tweede account om hier aan te geven dat hij ok is met de schorsing, maar graag de foute term gecorrigeerd ziet.
Vervolgens Jur boos. Nu Tom voor jaren op het strafbankje.

Schorsingen en verwijderingen leiden soms tot creatieve “omleidingen” via het maken van nieuwe accounts. Op dat moment worden beide accounts verwijderd. Dit gebeurt vaak en zo zijn al aardig wat accounts verwijderd.
Wat is nu hier onderwerp van gesprek?
Na een schorsing (uitgedeeld omdat er een afbeelding van Adolf Hitler in het verkooptopic werd geplaatst, nota bene onder de advertentie van iemand anders) besloot diegene een nieuwe account aan te maken om hier zijn beklag over de schorsing te doen.
Hierop zijn beide accounts verwijderd. Wie het is (of was) zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn.
En in de regels staat dat het hebben va meerdere accounts niet is toegestaan. Hier heb ik aan toegevoegd dat de accounts in dat geval verwijderd worden. Blijkbaar is deze verduidelijking noodzakelijk.

6 likes

Oh, herrie in de bibliotheek. What’s new? Zo kansloos dit. Zoiets kun je namelijk ook met een PM afhandelen. En wie iets post zou juist wel uit moeten maken. Een ban is vaak een bewijs van onvermogen.

1 like

Ik weet het niet…ik heb zo’n gevoel dat er op termijn helemaal niks veranderd gaat worden en dat deze peiling er alleen is om ons bezig te houden…

1 like

Met je laatste reactie geef je weer aan dat je er eigenlijk geen reet van begrijpt @jur. Sterker nog, door die reactie maak je dit hele topic tot een lachertje. “Ja hoor, ik luister naar jullie voorstellen of opmerkingen. En dan veeg ik mijn reet er mee af.” Zoiets.

1 like

Eens. Maar ik heb helaas geen pb gekregen.

Ipv deze tekst zou ik liever lezen waarom ik er dan niets van begrijp?

Een PB sturen als je geschorst bent is niet mogelijk.

2 likes

Dat lijkt me ook nogal lastig om te doen als jij al aan de handel hebt getrokken a la Graham Norton.

Ik heb de exacte woorden niet meer scherp maar het alter ego van Tom beklaagde zich niet over de schorsing.

1 like

Zoals Vahalis al zegt: Tom beklaagde zich niet, wilde alleen aangeven dat de term facistisch moest worden aangepast. Schorsing an sich was het probleem niet. Kennelijk zijn de regels aangepast vlak nadat Tom een tweede account ( gewoon onder dezelfde naam, niks geheim) aangemaakt had.

1 like

Louis had ooit een broer Dikke Joop, Dikke Joop is dood maar Louis is er nog steeds. Mmmmmm.

4 likes

Staat het hier zo geroemde uhrforum ook vol met plaatjes van hitler?
Vrij dom om zoiets te plaatsen - dan is een schorsing toch gewoon terecht?

En als geschorste direct via een nieuwe account terugkomen - idem dito

Het gaat dan ook om de extra account.
Als we regels hebben, moeten we ons daaraan houden. Geen regels kan ook maar daar is niet voor gekozen.
Als naar aanleiding van die regels iemand een schorsing krijgt van één dag dan is dat om hem er van bewust te maken dat wat hij gedaan heeft, niet accoord is. Die schorsing omzeilen met een nieuw account waardoor hij er niets van merkt en zijn gedrag kan voortzetten vinden wij niet wenselijk.
Vandaar dat in dat geval beide accounts verwijderd worden.
Meestal wordt er een extra account geopend door spammers, machines én leden die voor lang geschorst zijn. Bij een schorsing voor een dag heb ik dat nooit eerder gezien.
Wat mij betreft heeft dit niets met het onderwerp van dit topic te maken.
De vraag is juist of we een aantal zaken anders willen. Het afschaffen van schorsingen kan ook een voorstel zijn. Ik wil dan echter wél een goed alternatief. Want foto’s van Adolf Hitler in het verkoopgedeelte ga ik echt niet mee accoord.

Tom beklaagde zich niet. Hij gaf aan dat er een term (fascisme meen ik) moest worden aangepast, dat hij oké was met de schorsing en dat hij dat tweede account niet meer zou gebruiken om te reageren na die ene reactie.

Dan toch schorsen getuigt niet van enig meedenkend/meebuigend vermogen. Vergelijkbaar met schorsingen in de verkoophoek na per ongeluk geplaatste en verwijderde toevoegingen.

Soms moet je je gasten een beetje kennen @jur. bijvoorbeeld door eens aan te schuiven bij een meeting oid. Volgens mij is @jurgen de enige mod die regelmatig present is en is de rest afwezig. Dat is zonde, want als je de regelmatige bezoekers hier ook eens echt ziet, dan wordt het voor ieder makkelijker de ander te begrijpen.

3 likes

Ben jij het subaccount van Jur?

3 likes

Whoehahahahaha

Zodat ik het niet erg vind als jij een afbeelding van Adolf plaatst? Omdat je zo aardig deed tijdens de meeting? Dat maakt echt niets uit.
Jürgen is wel bij meetings maar gewoon omdat hij dat leuk vindt.
Hij past daarnaast ook gewoon de regels toe.
Ik heb er geen behoefte aan maar ik kijk bij het toepassen van de regels ook niet wie ik voor mij heb. Nepotisme is denk ik ook niet gewenst hier.

Man, man, man, wat een gedoe.

Hou je gewoon aan de regels dan is er niks aan de hand.

Ik ben ook wel eens geband voor een impulsieve reactie in een verkoop topic.

Dat kost dan inderdaad een dag, soit.

6 likes