Van de mods: Verandervoorstellen

Ieder geschiedenis-schoolboek staat vol met foto’s van onze Adolf, wat is het probleem?

???

Lekker dan :thumbsdown:

Het was een horloge-liefhebber ook nog…

Nepotisme? Nee, dan is befehl ist befehl beter… en als dat niet voldoende is kun je altijd achteraf de regeltjes nog aanpassen om je actie het recht te breien.

Je hebt door je oogkleppen echt je eigen topic om zeep geholpen. Maar het was een mooi rookgordijntje hoor.

1 like

Hup, de barricaden op!!!

1 like

Stel je niet zo aan zeg :smile:

Het was trouwens meer dan een plaatje. De bijbehorende tekst is hilarisch.

1 like

Spiegeltje nodig?

Dan heb je mazzel gehad denk ik.
Vergeet niet dat de beheerders van dit forum geen gelegenheid hebben om het hele forum af te struinen op zoek naar overtredingen.
Ik pak mijn ipad, kijk op horlogeforum.nl en tref rechts bovenin dat er berichten van leden zijn die aandacht vragen.
Dan lees ik dat die-en-die waarschijnlijk de geschorste die-en-die is.
Of dat een bericht in het verkooptopic drie keer gevlagd is. Ik open het signaal en onderneem actie. Consequent. En dat is veel werk en dat was ook niet de bedoeling van de nieuwe software. Het zou juist zelfregulerend moeten worden.
En omdat dit niet zo is én omdat er veel te doen is over de regels is dit topic gestart. Word je “overtreding” (inderdaad kinderachtig) niet gevlagd, dan zien wij het waarschijnlijk niet. Het alternatief van de eigenaar was om er een stuk of 30 leden die steeds voor gedoe zorgen er uit te knallen waardoor het weer een rustig kabbelend forum zou worden.
Maar tot er nieuwe regels of secties zijn, geldt het oude.

Ja Marc, het is ook jouw Adolf. Maakt deel uit van jouw en onze geschiedenis. Toch?

Als je het zo bekijkt, okay.

Maar ik zie hem toch niet echt als mijn Adolf.

En opnieuw komen we bij de essentie; sommigen vinden het nodig om grove taal te gebruiken, anderen te beschimpen, ongepaste plaatjes te plaatsen,… je weet toch donders goed op zo’n moment waar je mee bezig bent? Altijd opnieuw lastig doen en de grenzen opzoeken, precies die wakko militaristen in de bossen van de US, leven naar eigen recht en wachtend om de regering omver te werpen.

Waarom?

Gedraag je toch gewoon, gebruik dit forum om van je hobby te genieten ipv om van je dagelijkse frustraties af te geraken.

Altijd weer datzelfde drama met dat kleine groepje leden die denken dat ze altijd gelijk hebben en dat alles mag. Yuk. Ik heb zelf al lang door dat de evenaar niet door mijn kont loopt.

24 likes

Ah, een moralistische Belg. Dat had dit topic echt nodig. Zucht…

2 likes

Normaliter houd ik mij graag buiten topics waarin hevige, soms ongenuanceerde, kritiek wordt geuit; Ik weet dat dat verstandig is. Echter, voel ik mij, als lid dat niet altijd zijn smoel opentrekt, nu wel even getriggerd.

Dit topic werd, mijns inziens, met goede intenties geopend door @jur. Ik had het idee dat er echt gepoogd werd te luisteren naar de critici van het strakke beleid en dat in werd gezien dat het forum wel wat meer zelfregulatie kon gebruiken.

Nu geeft een lid, hoewel op een niet chique, doch geestige, manier aan dat autocorrect er een potje van heeft gemaakt en wordt hem een korte ban aangedaan. Hoewel ik het zelf niet “banwaardig” achtte snap ik wel dat er een ban voor werd uitgereikt.

Vervolgens een nieuw account aanmaken is volgens de regels niet toegestaan, akkoord. Maar om Tom vervolgens voor een lange tijd te bannen… Hij geeft met het tweede account meteen aan goede intenties te hebben en stribbelt niet tegen zijn ban. Wordt er een regel overtreden met de actie van Tom? Absoluut.

Zou het zich enigszins kunnen en vooral willen verplaatsen in een lid een goede eigenschap zijn van een mod? Lijkt mij toch wel.

Een verbanning zou moeten bestaan om bedreiging en oplichting tegen te gaan en niet om leden die enkel de grenzen proberen op te zoeken te straffen.

Ik heb, net als andere leden ook al hebben aangegeven, niet het idee dat er daadwerkelijk wordt geprobeerd te luisteren naar de leden en dat vind ik oprecht jammer.

Ik zal mezelf nog maar een Jantje Wandelaar inschenken en een eind breien aan deze reactie. Straks wordt er nog gedacht dat ik een extra account ben van meneer Winter met zijn lange verhalen. :wink:

Gr Goedhart

7 likes

Gewoon iemand die niet begrijpt waarom horlogeliefhebbers onderling, of dat nu Belgen, Nederlanders of Brazilianen zijn, het nodig vinden om internethelden te worden eens ze achter hun klavier kruipen. Meer niet.

2 likes

Wat ik jammer vind is als je op een post reageert
bijv in ‘wat dragen wij’ dat je dan gelijk je beginpunt kwijt bent.
Dan zoekt men zich een ongeluk door de lange lijst waar men
ook alweer was.

Grt.

3 likes

Op zich wel mee eens maar kan je van een mod verwachten onderscheid te kunnen maken tussen iemand die ‘met goede intenties’ een dubbele account aanmaakt en iemand die met ‘slechte intenties’ een dubbele account aanmaakt?

In deze beginfase van het gebruik van bannen vind ik inderdaad dat daar onderscheid in gemaakt zou kunnen worden.

@jur ik heb respect voor wat u en uw collega’s doen op het forum; vrijwillig proberen het forum te helpen door moderatie. U kunt niet iedereen tevreden stellen en met iedereen rekening houden en dat snap ik ook absoluut. Mijn toevoegingen in dit topic moet u dan ook niet zien als geklaag tegen moderatie. Ik vind het alleen jammer dat leden, wiens berichten in mijn ogen vaak waarde hebben voor het forum, verdwijnen.

2 likes

De intentie van @jur staat wat mij betreft niet ter discussie. Als ik als kind iets uitgevreten had wat niet door de beugel kon, werd ik soms door mijn ouders getrakteerd op een, in mijn ogen, onevenredige straf. Als ik daarna hierover wilde praten, lukte het met een goed argument nog wel eens om strafvermindering te krijgen. Soms lukte het zelfs om de straf van tafel te krijgen. Wat ik toen al besefte, was dat het niet handig is om kort daarna dezelfde streek te leveren. Dikke kans dat ik dan niet meer voor strafvermindering hoefde aan te kloppen! Lastiger wordt het niet.

3 likes

Wie is Tom ?

4 likes