Van de mods: Verandervoorstellen

5 likes

Voorgestelde veranderingen prima. Respect voor alle tijd die er door vrijwilligers in gestopt wordt. Bannen prima, echter vind ik het voorstel om bij levenslange ban een democratischer systeem (adviesraad?)in te richten helemaal niet zo gek. Ban’s worden hierdoor objectiever besproken en benaderd. Zonder verwijzing naar recente ban’s ben ik van mening dat jaren bijdragen aan dit mooie forum dit rechtvaardigen, per slot van rekening vliegt iedereen wel eens uit de bocht.

Men

Er is hier geen sprake van een levenslange ban he?
De regel zegt dat indien er sprake is van meerdere accounts, deze worden verwijderd.
De techniek staat het echter niet toe om een account te verwijderen waar al berichten mee zijn gemaakt.
Het enige dat dan kan is blokkeren en anonimiseren.
Er is ook gewoon een mogelijkheid om meerdere accounts te hebben. In overleg met ons is dat geen probleem. De accounts die totnu zijn verwijderd hebben allen tot doel gehad om een schorsing te ontwijken of om vanuit een andere identiteit iets te roepen en dat is zonder aanziens des persoons gebeurd.
Zoals aangegeven mag het wat mij betreft best een regelvoorstel zijn om daar anders mee om te gaan of deze regel zelfs op te heffen. Daar is dit topic zelfs voor.
Maar nu staat hij er nog en wordt het niet toegestaan.

Wellicht is 3 strike-out een optie?

Dat is een optie maar liever zie ik een oplossing voor helemaal niet “out”.
Als de regels acceptabel zijn hoeven ze ook niet overtreden te worden.
Maar zonder regels wordt het ook weer een zooitje. Basis is dat hoe meer gewoon kan, hoe minder gemodereer en hoe minder irritatie.

3 likes

En daar verdwijnt weer een gewaardeerd forumlid @honey_badger

Moeten we niet gewoon een ledenstop invoeren (net als uhrforum), de gebande accounts van gewaardeerde forumleden die hier wat langer zitten opheffen en wat minder streng straffen.

Vaak worden er ook lelijke opmerkingen gemaakt naar trollen/nieuwe leden dus zet dit dan gewoon eens stop. Denk dat 20% van de accounts hier maar serieus is.

Oja en nog iets. Als je lid wilt blijven heb je 6 maanden de tijd om een pb te sturen naar de moderatoren. Doe je dit niet wordt je account verwijderd. (Ik noem dit HF opschoning) Zijn we over een half jaar van alle dode accounts af en er komen geen trollen meer bij :slight_smile:

2 likes

Het zou fijn zijn als degene die Jur een pb heeft gestuurd om hem te wijzen op de dubbele account van honey badger, ook een ban krijgt.

9 likes

Ik vind dat zo makkelijk en goedkoop gezegd.

3 likes

Ja, want dan is de willekeur rondom bans compleet. Niet al te nozele opmerking (vind ik disclaimer)

Twee jaar bannen van een forum is wel bijna gelijk aan levenslang. Ik vraag me af of je na zo’n afwezigheid en daarmee gepaard gaande vervreemding überhaupt nog weer terugkomt.

Mijn mening is dat het punt richting honey_badger nu wel gemaakt is en dat hij zich wel twee keer bedenkt nog eens zoiets te doen. Ik zou het daarmee redelijk vinden dat de ban opgeheven wordt, of naar een symbolische ban van bijv. een week wordt aangepast.

Je hebt ook zoiets als empathie, inlevingsvermogen in de situatie.

In het bedrijfsleven denkt je toch ook niet zwart wit…

Ik wil een lans breken voor de mods. Wellicht is deze post te lang, maar dat hoor ik dan wel.

Niet helemaal mijn gewoonte om in dit soort topics te reageren, maar vindt het rondom Tom nu wel een beetje op “zandbakkenge…” gaan lijken. Ik weet dat ik me op glad ijs begeef en dat niet iedereen het met me eens zal zijn. Maar toch een tegengeluid.

Goed, ik vraag me echt af of Tom nou echt niet die ban van die ene dag kon afwachten om daarna even via pb met de mods af te stemmen om het probleem op te lossen.
Je hebt de regels overtreden, maar er is niemand ziek door geworden of loopt levensgevaar… dus wat maakt die ene dag nu uit? En tweede account? Daar is genoeg over te doen geweest, dus helaas, dat had je kunnen weten. Toch maar een dag gewacht?

Het klinkt nu als een boete die kreeg van € 20 euro voor een beetje te hard rijden. Om dan vervolgens met 200km naar het CJIB te racen om te protesteren om vervolgens aangehouden te worden en je rijbewijs voor een aantal jaren kwijt te zijn omdat je 70km te hard reed. Dat ligt dan natuurlijk aan de overheid met hun regels, of de politie die een quotum moet halen… Als je te hard wilt rijden zonder dat de kans boetes bestaat huur je maar een dagje een auto op Zandvoort.

Dus, Jammer voor Tom, willens en wetens de regels overtreden. Dat het van Tom een impulsieve actie lijkt, daar is wat voor te zeggen… Maar de andere kant, hij was er toch al een beetje klaar mee. Dus… De stok zoeken om te slaan wellicht? Kan ik niet bepalen, maar zo komt het bij mij wel een beetje over.

Ik ken geen van de mods persoonlijk dus heb in die zin geen binding met ze. Toch wil ik een lans breken voor hun standpunt. Er moeten regels gesteld worden én gehanteerd. Ze als eigenaren/moderators hebben het recht te zeggen “My castle, my rules…”.

Dat is gebeurd en nu is iemand op zijn teentjes getrapt en hebben de mods het weer gedaan. Flauw.

Ik vindt het dan ook niet terecht om dan alles op het bordje van @Jur te schuiven en hem als kop van Jut te gebruiken. Er worden initiatieven ontplooid om zaken te veranderen, alleen maar goed. en helaas kun je het niet iedereen naar de zin maken. Ik zou misschien ook dingen anders doen en ben het ook niet altijd overal mee eens, maar dat ben ik de regel op mijn werk of in de maatschappij ook niet, er is altijd wel iets wat JIJ persoonlijk anders zou doen. Ik vindt niet dat we van de Mods kunnen verwachten dat ze in elk geval aan betrokken leden nog eens netjes gaan vragen of het nu wel zo moet en of ze wellicht… vul maar in.

En oh ja, we willen liever geen politiek of iets met religie op het forum (regels) omdat er dan allerlei discussie ontstaat, toch? Die regels vinden de meesten dan ook wel ok. Maar, een al dan niet humoristisch bedoelde, kop van Hitler die, op zijn zachtst gezegd, als persoon nogal politiek geladen was… vinden we dan wel ok? Net als Stalin in de post? Ik vindt het niks en vindt het persoonlijk een teken van weinig respect voor geschiedenis en mensen die er wel mogelijk een probleem mee kunnen hebben.

Het argument wat er allemaal niet te googlen is en Hitler zo in combinatie te noemen met fatsoensnormen…tsja, daar kan ik van alles van vinden. Dus alles wat via Google te vinden is, is een maatstaf om sommige dingen dan toch “normaal” te vinden en op het Horlogeforum te flikkeren? Het getuigd van een ietewat verkeerd relativerings-vermogen denk ik: Het kan altijd nog erger dus dit moet kunnen… Borreltje teveel op? Een hellend vlak zeg ik.

Ten slotte: Meepraten over de regels? Doe eens een voorstel om te investeren -> meebetalen aan het onderhoud van de servers en het forum of iets dergelijks. Steek er dan wel veel tijd in, want dat is wel nodig… Modden kost veel tijd. Wellicht krijg je dan wat meer zeggenschap over de regels…

Maar, laten we wel steeds de dialoog proberen te vinden en toch. wederom, even nadenken bij wat we posten als leden. Geduld en dialoog is een schone zaak. Ook op dit overigens voor mij nog steeds interessante forum.

Ik kijk uit naar de nieuwe opzet en waardeer enorm wat de mods doen en hoe we ook via dit topic mee kunnen denken in verbeteringen.

24 likes

Lol, ik zie dat ik ruim een half uur over deze post gedaan heb. Er is nogal wat veranderd inmiddels. Als ik oude koeien uit de sloot heb gehaald, mijn excuses.

Goede post wat mij betreft en ik ben het op alle punten eens.

:thumbsup:

2 likes

Leuk gevonden :ok_hand:t3:

1 like

Hallo Jaco,

Sluit me volledig aan bij je reactie.

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Klopt, en toch gaf Jur aan dat iemand hem er een pb over heeft gestuurd.

Die dingen bestaan, maar niet hier hoor… niet nadenken is het devies.

Bovendien kon hij met dat nieuwe account geen pb sturen. Over dat soort praktische zaken stapt @jur dan gemakshalve heen.

2 likes