Je moet ze de kost geven waar het wel zwart-wit is…
Gemakshalve stappen we dus heen over de eerste post in dit topic?
Volgens mij wordt een verandertraject ingezet… Het heet ook niets “Verandervoorstellen”. En ik lees toch echt dat er met een zekere empathie, poging tot inlevingsvermogen naar aanleiding van strubbelingen in het verleden, gewerkt wordt naar een andere opzet. En het nadenken? Het lijkt erop dat er toch wel een slapeloos nachtje aan te n grondslag ligt.
Overigens veranderingstrajecten in het bedrijfsleven… 3 tot 7 jaar meen ik. Dus ik gok op een forum als dit, dat het ook wel een maandje of wat aan loopt. Geduld, respect, spiegel…
Goed, voor mij nu af gedaan. Over tot de orde van de dag.
Jij begint met het openbaar communiceren over het verwijderen van accounts. Dan kan er wat mij betreft openbaar op gereageerd worden en hoeft dat niet per PB. En nee, ik doe dat niet met nog meer plaatjes van dictators, maar gewoon inhoudelijk.
Verder vind het te schunnig voor woorden dat meme’s met dictators nu gewoon zonder consequentie blijven staan.
Verder stel ik voor om geen accounts meer te verwijderen. Dat maakt het zoeken in oude posts en het lezen van oude draadjes wel heel lastig. Ook zie ik dat het account van Tom nu de vorm anonxxxx heeft en account van Jaap nog gewoon SuperC heet. Lekker consequent allemaal.
En overigens ben ik van mening dat in dit geval de opgelegde straf buitenproportioneel is.
Niet gemakshalve. Inmiddels is al wel weer zichtbaar geworden dat men niet van plan is om ook de moderatie te verbeteren of consequenter te maken.
Als je alleen veranderingen mag aangeven over simpele gebruikersinstellingen oid dan laten de leden zich blijmaken met een dode mus.
Practice what you preach. Of geen woorden maar daden, mag ook. Ik zie liever verandering dan een topic met verandervoorstellen.
Voor zover ik het nog kan volgen, zie ik het als volgt: iemand reageert, best “onhandig”, op een verkooptopic. Na een schorsing voor een dag doet hij er nog een schepje bovenop en wordt vervolgens voor zeer lange tijd geschorst.
Terug naar dit topic: de (meeste) leden zouden graag wat meer vrijheid krijgen, de mods wat minder werk.
Mijn voorstel in aanvulling op mijn eerdere voorstel: het hebben van meerdere accounts mag gewoon. Ik zou zelf niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen, maar voor alle bejaarden, slechte slapers, gespleten persoonlijkheden en andere liefhebbers moet dat gewoon kunnen. (No offence to deze mensen!) Dit geeft ook een hoop rust voor de mods: win-win
Verder mogen de straffen wat lager: die ene dag voor reageren in een verkooptopic is al mild genoeg, maar voor de hele zware blunders krijg je eerst een week. De volgende keer 2 weken en de derde keer een maand.
Verder vraag ik me af of de software niet gewoon kan voorkomen dat anderen niet kunnen reageren in een verkooptopic.
En ten slotte wil ik nog wel aangeven dat mods niet anders kunnen doen dan de regels strikt hanteren. Anders krijgen we hier straks een soort rechtspraak met antecedenten en al. Het mooie vind ik dat we nu de kans krijgen die regels samen zo leefbaar mogelijk te maken…
Nog 2 centen!
Eens, maar helaas hebben veranderingen tijd nodig en een zeker inventarisatie mag er ook wel aan te grondslag liggen. Een groot gedeelte ligt tenslotte ook aan de inrichting van de “techniek”. En dat is, hoewel maar een “tool”, wel nodig om de overigen veranderingen vorm te kunnen geven.
Deze snap ik niet?
Je kan met één account toch ook op HF zitten tot je vierkante ogen hebt.
Jij behoort misschien ook niet tot één van de genoemde groepen Frits! Het gaat er alleen om dat het mag en kan voor wie het wil; vrijheid blijheid!
Waarom zou je een dubbele account willen hebben???
Precies…slaat werkelijk nergens op. Geen enkele noodzaak voor meer dan 1 account.
Eens, behalve dat van de dubbele accounts… ook niet fair voor polls en dergelijke, dus nee, daar zie ik echt het nut niet van in.
Wil je aub voorzichtig zijn met dit soort plaatjes? Voor je het weet is de dame te wulps voor tere zieltjes.
En niet te vergeten die auto, die kan natuurlijk helemaal niet… http://historiek.net/het-geheim-van-hitlers-volkswagen-2/43068/
Mijn meisje zei ook al zoiets, dus dat voorstel trek ik terug!
Ik zie geen auto, fout of niet!
Ik zie geen wulpse chick, fout of niet!
Ik zie geen hippie taferelen!
Slechts 1 ding vraag ik mij af: wat voor horloge draagt die dame daar op de foto ??!!
Want is dat niet waarover het op dit forum zou moeten gaan, guys: HORLOGES.
Dus kunnen we aub af en toe over onze eigen schaduw heen springen?
Cheers, Otto
Als we foto’s van Rikketik zien. Dan zie je voornamelijk oudere mensen.
Zo ook niet op het forum. Veel ouderen. ( 35/40+)
Een hoop daarvan zijn nog niet zo bekend met Fora’s.
Die halen streken uit die ik ook uithaalde toen ik nog 14 was en het WWW te slim af dacht te zijn.
Ook toen had je flinke internet-drama’s.
Kijk je naar geevolueerde fora’s als Gathering of Tweakers. Dat is een strak forum. Dat is ook een IT-fora. Mensen gedragen zich daar. Misschien zijn de mensen daar ook wat slimmer of wat serieuzer. Daar worden geen plaatjes van Hitler gepost. En probeer je een ander account aan te maken? Dat lukt daar niet. Die IT-mods zijn veel slimmer dan die oude wijsneuzen hier op het forum. Je komt er gewoon nooit meer op. Ook niet met een proxi.
Wat dat betreft ben ik het met Jur eens. Word je gebanned ga je gelijk onder een ander account weer verder. En dan zeuren als je wederom gebant wordt.
Wie is er dan dom bezig?
We doen toch geen plaatjes van dictators meer, toch?
Ik heb wel altijd een keverhobby gehad, dat is wel toevallig.
Tja, die vraag is voor mij ook nog niet beantwoord.