Helemaal mee eens.
Het ging om een satirische “Hitler” en er was geen poging tot slimheid. Honey-Badger werd Badger-Honey…oei oei, niet echt sneaky.
Overigens is slimheid/domheid niet leeftijd-gebonden heb ik kunnen vaststellen in mijn al lange leven.
Precies!
Heb even terug gelezen en heb een paar puntjes.
Ten eerste over de regels en informatie over het forum. Ik vind het enorm onhandig dat deze niet gewoon vast gepinned zijn en blijven. Daarnaast zijn er meerdere topics met regels per sectie etc. Dingen als trust levels informatie staat volgens mij niet eens in een topic maar een of andere pagina. Zorg dat er 1 topic met regels per sectie vast gepinned blijft (zoals een normale sticky dus). Ik kan de regels verder nergens meer terug vinden op het forum als ik ze eenmaal geopend en gelezen heb. Ik moet via google zoeken op regels HF of horlogemarkt regels etc. Vreemd dat een externe zoekmachine de beste manier is om de regels van dit forum te vinden. Daarom denk ik dat het vast pinnen van de regels zal zorgen dat meer mensen ze lezen en nakijken. Voorkomt dan ook fouten in advertenties, mensen die te vroeg reageren of mensen die reageren op verkoop topics etc. Daarnaast word en in de regels ook nog terug verwezen naar het off topic gedeelte dat niet meer bestaat bijvoorbeeld. Opschonen, samenvoegen en vastpinnen is mijn advies.
Wat mij opvalt na het bezoeken van verschillende fora is dat er op sommige fora een sterk anti-mod sentiment is en op andere fora’s niemand problemen heeft met de mods. Volgens mij ligt dat deels ook wel op de manier hoe er gemodereerd word. Er was een forum waar ik echt aan de lopende band (onterecht ) gebanned werd en nog al logish dat ik de mods daar dan ook bloed irritant vond. Toen ook een 2e account gemaakt. Op andere fora ben ik nog nooit gebanned. Ik vond het zelf vrij onredelijk dat ik hier voor een dag gebanned werd toen ik per ongeluk mijn advertentie na 1 dag bumpte (ik kon nergens de regels mbt advertenties bumpen vinden, vandaar ook mijn 1ste punt). Was mijn eerste overtreding en meteen een dag gebanned. Mischien dat we hier ook met een kaarten/waarschuwings systeem kunnen werken. Dat zorgt er voor dat er naar mijn mening wat sympathieker gemodereerd kan worden.
Ah, er is nog hoop voor mij.
Ik zou het niet erg vinden als hier een “Bromsnor” (wie kent hem niet ;-)) zou rondstruinen en af en toe een tik (tijdelijke ban) uit zou delen, zonder hiervoor uitgebreid tegenover iedereen verantwoording af te moeten leggen.
Dit is een gratis forum voor de bezoekers, laten we het leuk houden met elkaar, als je moeilijk wilt doen, dan ga je maar buiten spelen.
Zo dat was weer even een hoop bijlezen, zo’n 150 posts in 24 uur in hetzelfde topic. Valt me overigens wel op dat er meer over excessen wordt gediscussieerd dan over verandervoorstellen. Begrijp de frustratie zo hier en daar ook wel, het valt nu eenmaal niet mee om iedereen tevreden te houden, niet met maar ook zeker niet zonder regels.
We proberen toch echt uit alle reacties een algemene consensus te filteren en daarmee regels op te stellen die de meeste steun kunnen verwachten. Nadeel daarvan is dat het een gemiddelde van alle meningen is en dat er dus altijd forumleden zijn die net wat meer of minder willen. Met andere woorden het is niet mogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Als een beslissing net in je nadeel uitvalt kun je daarover je ongenoegen kenbaar maken, maar vergeet dan niet een stap verder te doen en niet te blijven hangen in je frustratie.
En dat er weleens beslissingen worden genomen die in jullie ogen onterecht zijn, vergeet dan niet dat er vaak intern over gediscussieerd wordt en vaak ook de direct betrokkene wordt geïnformeerd. Hierdoor kunnen dingen weleens wat vreemd en ondoordacht overkomen, maar dat is zeker niet zo. En nee, het is niet te doen om ook al deze communicatie openbaar te maken.
Het kost ons veel vrije tijd om alles in goede banen te leiden. We zijn geen professionals op dit gebied, maar proberen gewoon ons best te doen en leren zelf ook nog dagelijks. Mijn mening is dat door goede communicatie we er samen wel uitkomen. Op deze manier willen we een forum creëren waar iedereen zich thuis voelt. Dus kom maar door met jullie input.
Iedereen heeft een andere definitie van “het leuk houden”. En ik zie ook niet wat het feit dat het een gratis forum is daar iets aan verandert? Hoezo moeten mods hier dan strenger of minder streng zijn?
Daarom mag Bromsnor z’n gang gaan, dan leert iedereen het snel genoeg
het gaat mij erom dat als iets gratis is je het misschien maar zo moet nemen als het is …
Wat een onwezenlijk triest gedoe hier. Niet te bevatten.
Gelukkig heb ik belangrijkere en leukere dingen te doen dan me druk maken over de teloorgang van deze dorpsbibliotheek waar zowat geen interessante boeken meer te vinden zijn.
Forza Team Tom.
Toch nog even een zure opmerking van mijn kant.
Ik vind gelijke behandeling een groot goed.
Maar ik heb nog steeds geen afdoende antwoord gehad, waarom de een met twee accounts heel lang geband wordt en de ander weer vrolijk rond dartelt.
Om even man en paard te noemen @louis dartelt weer vrolijk rond na het heengaan van Dikke Joop en Honey-Badger en SuperC zien we niet meer terug.
Begrijp mij goed, ik ben blij met de terugkeer van Louis, maar van enige consequentie lijkt geen sprake.
Deze nomineer ik als stelling van het jaar. Jammer dat ik maar een keer kan liken
Ja dat zou kunnen maar zie niet waarom. De mods vragen nu juist om onze feedback. Het is niet alsof veranderingen meer geld of moeite gaan kosten.
Dit vraag ik me ook nog steeds af.
Als er 1 “vrijgelaten” word , dan gaat de rest ook roepen waarom hun niet? , het is Consequent zijn en blijven.
Of er ontstaan allerlei scheve gezichten hierdoor.
Voor de rest ben ik alleen maar blij met de moeite die de mods nemen voor verbetering!
Dit dus, het is natuurlijk niet heel slim om na al dat drama van ingedepinge een 2de account aan te maken maar het lijkt vooral uit goede bedoelingen te zijn en niet om te trollen, en als je dan met 2 maten gaat meten met wie wel en niet terug mag komen is dit wel een milde overtreding…
Geniaal…Eddy_C…Dorpsbibliotheek…
Misschien moeten we allemaal samen ervoor zorgen dat deze wel weer de moeite waard wordt en ophouden met deze doordraverij over bans etc.
Lijken me allemaal goede ideeën, over de “wat is dit waard” vraag kan ik me vinden in de ergernis maar de “is dit echt” vraag stel ik me soms wel, er zijn u eenmaal veel mensen hier die over bepaalde merken veel meer weten, ik persoonlijk vind het handig om de mening van de kenners even te kunnen vragen en vind het leuk om af en toe eens een schaamtelijke fake te zien passeren…
Hier ook uiteraard !
Op het ogenblik jammer genoeg niet.