Van de mods: Verandervoorstellen

Goed verwoord. Helemaal eens :wink:
willens en wetens iets fout doen, om dan naderhand te schreeuwen dat het nergens op slaat. Je weet wat de consequenties kunnen zijn.

Het is steeds een vast groepje die van de daken moeten schreeuwen dat alles kudt is en dat er van alles moet veranderen.

3 likes

Inderdaad erg grappige, maar weinig constructieve opmerking. Volgens mij zijn de leden zelf verantwoordelijk voor de content van het forum!

5 likes

Touche

Ik denk dat de meeste nuttige dingen wel gezegd zijn onderhand.
@moderators : doorvoeren die verbeteringen! , c’est finis

2 likes

Ik snap nog steeds niet waarom er over alle beslissingen door de mods volledig een uitleg moet komen op het forum. De reden dat jullie denken de reden van schorsing van leden om dezelfde reden is gedaan is een aanname op basis van slecht één regeltje tekst (veel meer kunnen we daarin niet plaatsen), maar dat is zeker niet zo. Het is geen willekeur.

4 likes

Misschien moet die suffige zure oude bibliothecaresse dan eerst even beseffen dat wij als bezoekers de content maken en dan ook de enige echte asset van dit forum zijn. Wij zijn de auteurs van de boeken die hier gelezen worden.

Toen de beheerders dit forum gingen vergelijken met een bibliotheek werd me helemaal duidelijk dat het hier niets meer kan gaan worden. Dan heb je er echt niets van begrepen.

3 likes

Dat zeg ik…laten we er met zn allen voor zorgen dat het weer de moeite waard wordt.
En allen…dat zijn de gebruikers.

2 likes

Jurgen toch… Deze vergelijking komt niet uit mijn mouw, maar die hebben jullie beheerders hier recentelijk zelf op het forum gemaakt. Ik kaats het balletje alleen terug.

Jij (of jullie) beseft het je dus wel. Ik weet alleen niet of ik daar nu blij van moet worden of dat dit het allemaal alleen maar nog erger maakt.

1 like

Dit is verre van nodig , 99% van de beslissingen lijken me duidelijk en terecht , die behoeven geen uitleg.
De vraag die @watchagain stelde vind ik gewoon terecht , ik weet zeker dat meer Hf leden dit afvragen.

Mee eens, maar er zijn de laatste tijd erg veel ervaren, actief, inhoudelijk bijdragende leden vertrokken of verbannen. In een aantal gevallen is daarbij door die leden uitgesproken dat de sfeer en het beleid op HF hierin leidend zijn geweest. Ik denk dat de eigenaar / forumleiding dit zich aan mag (niet: moet) trekken.

Veranderingen aan het forum zijn nuttig en leuk en velen zullen gevleid zijn dat daarin (uiteindelijk) hun mening wordt gevraagd, nog los van of daar iets mee wordt gedaan.

Zoals ik het nu zie zal de leegloop op termijn leiden tot een forum met flauwe echt/nep vragen, waardeinformatie vragen over geërfde horloges en minder diepgang, aangevuld met een overbezette te koop sectie met diverse horloges van twijfelachtig allooy (zie diverse Facebook groepen voor referentie).

Bij DZVL was de sfeer altijd anders en zeker niet ieders ding, maar inhoudelijk (behoudens uitgebreide serviceverslagen) had het naar mijn mening meer te bieden dan HF de afgelopen jaren.

1 like

De zure klaagboeken die sommigen hier schrijven met themas als “op de barricades”, “ik ben verongelijkt”, “hoe is het mogelijk dat arrogantie en egotripperij zondes zijn geworden”, “hoe duurder mijn horloge, hoe meer ik hier te zeggen heb”,… zijn al zeker geen ‘asset’ voor de bibliotheek imho.

Als ik bekijk welke inhoudelijke post hier nog worden gedaan door bepaalde “elite” leden, dan valt me dat dik tegen.

4 likes

Hoe kom je daar nou bij, is ergens gewoon gezegd door een Moderator.
"dubbel account is een ban"
En ik heb geen zin om het allemaal terug te gaan zoeken, dus I rest my case.

1 like

De meeste schorsingen hoeven niet uitgelegd te worden. Een (de facto) levenslange schorsing wat mij betreft wel. Al is het maar ter lering voor de andere leden.

3 likes

En toch lukt het mij niet @Eddy_C om iets ‘buiten de frustraties’ te filteren uit alle ruim 400 posts waarmee we alle neuzen dezelfde richting op kunnen krijgen. Net wat ik zeg, we moeten even met z’n allen ergens overheen stappen. Alsmaar terug grijpen naar zaken uit het verleden maakt het er niet gemakkelijker op, we moeren vooruit.

@Jur probeert met dit draadje om verandervoorstellen te vergaren, maar het lijkt erop dat we steeds verder uit elkaar groeien.

En als we het dan toch als een bibliotheek willen beschouwen, dan graag wel een met een stamtafel waar ook ruimte is voor een goed gesprek. Alleen een punt om informatie te halen en brengen uit en in het schap horloges is wat te beperkt. Vandaar dat we Off-topic toch willen reanimeren.

5 likes

Dat klopt, maar neemt niet weg dat er in sommige gevallen meer zaken spelen dan alleen een dubbel account.

Oke, dat vermoedde ik al en kan terecht zijn uiteraard.
Alleen druk het dan wat genuanceerder uit, iets met druppel en emmer.
Nu ontstaat de indruk dat het dubbele account alléén de reden is geweest.

Trouwens Boetje schreeuwt om hulp van de Mods, die is opeens Anon…geworden.

1 like

Dan moet @Boetje snel gered worden @Jurgen, want als Ben al een ban verdient kan de rest het hier wel schudden!

2 likes

DZVL vond ik ook een prettig en gezellig forum, maar als uiteindelijk er alleen nog een harde kern van 10 personen overblijft die zich daar thuis voelen en de sfeer bepalen dan is het ook niet meer levensvatbaar.

Verder willen we inderdaad de waarde/nep/echt/erfenis vragen in een apart gedeelte plaatsen, zodat je ze gemakkelijk kunt negeren. En dat Facebook geen alternatief is, is ondertussen iedereen wel duidelijk.

2 likes

Ik ken toch mensen die daar actief zijn en hier niet of nauwelijks komen en erg tevreden zijn.

1 like

Ik ken ook mensen die Ketchup op hun Frikandel speciaal nemen ipv curry… :upside_down:

4 likes

Schuldig

2 likes