Van de mods: Verandervoorstellen

Het is dus niet iets uit het verleden. Tom is zojuist kaltgestellt, Tom nota bene! Waar gaat het allemaal over… Je kunt wel in woord aangeven dat je hier iets wilt veranderen, de daden wijzen daar allesbehalve op.

Ik wil het helemaal niet als een bibliotheek beschouwen. Het ìs niet als een bibliotheek te beschouwen. En die stamtafel terug zou een welkome correctie zijn. Maar dan ben je er nog lang niet.

1 like

Een stamtafel kan niet bestaan als er altijd dezelfde humorloze, rechtlijnige, niet buiten de box kunnen denkende gast zit. Die ene gast die wel altijd aanwezig is, maar de andere gasten niet wil kennen al was het maar ter voorkoming van “nepotisme”.

En die optelsom om iemand te bannen zal er best zijn. Maar never nooit niet in het geval vanTom.

5 likes

Ik kan daar geen goed argument voor bedenken. Als je wil dat iets verandert, doe dat dan gewoon. Niet nog even op de oude voet doorgaan.

Het is het verschil tussen bereid zijn te veranderen en willen veranderen. Ik ben lang bereid geweest te stoppen met roken. Tot ik wilde stoppen. Toen deed ik dat.

1 like

Tuurlijk, wat je kan doen, doe dat… Als je alleen of met weinig mensen te maken hebt, goed te doen. Sommige organisaties lenen zich daartoe… het merendeel niet. Als het zo zou werken had dit hele topic niet bestaan…

Je stelt dus voor: Er worden veranderingen voorgesteld, en dan direct doorgevoerd door de mods…

En daarna krijgt men als mods dan minimaal het halve forum over zich heen omdat men als een dictator de boel bestiert en niet luistert naar de leden… Ik proef wat wrijving hier…

Wat kort door de bocht denk ik als je met een man of 300 op HF te maken hebt.

EDIT: Kortom, goed doe je het nooit. Reden te meer om je als leden ook volwassen te leren gedragen.

EDIT 2: wellicht zijn een aantal verandering onzichtbaar, maar dat betekent niet dat ze er zijn. Vraag de mods en volg dit topic.

1 like

Nepotisme, is dat ook met mayo ?

1 like

Liever met ketchup.

Ook :wink:

Er bestaat maar 1 speciaal…
http://www.mamsbier.nl/wp-content/uploads/2016/06/remia-currysaus.jpg

2 likes

Eensch. Ik denk ook dat we beiden gelijk hebben.

Wat ik mij alleen afvraag, is waarom je na alle kritiek weer een gerespecteerd lid verwijdert. Ik zie net iets teveel mensen vertrekken de laatste tijd. Leden die een bijdrage leveren en zorgen voor fatsoenlijke aanwas op de horlogemarkt. Zonde.

Om er nog maar eens een metafoor in te gooien: in mijn herinnering stuurde leraren met het minste gezag de meeste leerlingen de klas uit…

2 likes

Ik zit mer een glimlach dit topic door te worstelen en kom er achter dat het een soort “rondom tien” is in het kwadraat.
Al bijna 500 reacties en wat is het resultaat, een fricandel met ketchup.of curry.
Dit typeerd eigenlijk het hele topicgeval, we komen er toch niet uit.
Het wordt tijd om te kappen denk ik, maar ik vond het evengoed leuk leesvoer.

groetjes Lenno

4 likes

Helemaal eens. Terug naar het topic. Gedane zeken nemen geen keer. De lering is er uit getrokken, hoop ik. Over tot de orde van de dag en gaan met die banaan.

1 like

Volgens mij staan er (weliswaar met name bovenin) een serie hele goede verbetervoorstellen in dit topic. De meeste mogen van mij zondootgevoerd worden.

1 like

Wellicht interessant om dit vanuit mijn optiek te vertalen. Ik zit net twee dagen op het forum en heb al aanzienlijk veel topics gelezen (relatief, of course) en ik vind het echt enorm fijn dat er zo weinig off topic info te vinden is. Wat mij betreft maakt onder andere de goede moderatie het dus voor een nieuweling een goede ervaring.

Een van de vragen die dus zo in mij opkomst is: wat heb je liever? Oude garde, goede info, af en toe trollen of een nieuwe aanwas van leden die zich voorheen wellicht niet aangemeld zouden hebben door het off-topic gehalte?
Uiteindelijk is een grotere aanwas volgens mij gezonder voor de toekomst van het forum. Hierdoor komen er meer inkomsten uit reclame en kan het forum verder professionaliseren, wie wil er nou niet af en toe een forum-actie of prijsvraag? Ik merk om mij heen dat de twintigers en jonge dertigers nu ook weer in de ‘horlogefase’ terecht komen. Zo’n groep zou het forum wat mij betreft lekker moeten omarmen en direct de les lezen als er iets niet volgens de normen gebeurt volgens de regels, als ik hier echter wat reacties lees lijkt het net alsof het recht van het meest senior-forumlid lijkt te gelden.

Ik ben altijd voor de politieke middenweg en niet zo zwart-wit als ik het hier zo stel, wellicht was een meerjarige ban overdreven. Dat gezegd hebbende zie ik dus wel degelijk de voordelen van ferme moderatie.

Edit: sorry voor de typo’s, mobiel

1 like

Diep respect voor de moderatoren…

2 likes

Jij snapt het echt.

5 likes

Dit is de makkelijkste vraag die ik dit weekend heb gehad.

Gevolgd door ‘is deze armani echt’ en ‘wat wil je drinken’

2 likes

Mooi he.
Zo heb je ook managers binnen bedrijven. Die komen binnen en die weten het allemaal precies te vertellen hoe het zit.

5 likes

@Helden Ik doe zeker niet voor of ik alles weet, ik stel een principe voor welke je kunt overwegen of naast je neer kunt leggen. Reacties als deze maken het in ieder geval minder leuk, al begrijp ik dat beide kampen hun standpunten zo wel zullen hebben.

Deze blijft toch maar bij mij rondzoemen.
Zijn er nou echt DERTIG lastposten ?

En horen Honey-Badger en Boetje daarbij? ik kan het mij echt niet voorstellen.

Ik ben helemaal benieuwd naar de ban van @Boetje, dat zal toch wel een vergissing zijn ?

3 likes

Eh… beetje flauw. Laten we blij zijn dat een nieuw lid het positiever ervaart. Ik lees het niet als direct beter weten. Ik ben dan “van middelbare leeftijd” zoals het mooi heet, maar ik vindt de argumenten erg plausibel. Positief, er zijn wel ergere dingen in het leven dan een beetje forum zeuren en zo. :slight_smile: