Overigens, @mcfr dank voor de inspanningen. We waren het vaak niet eens, maar dat maakt dat ik niet minder respect heb voor het werk.
Dat leidt tot een andere vraag. Ik zag maar drie actieve moderatoren (naast Marco @jur en @Jurgen). Is dat niet weinig? Ik lees dat er versterking komt. Hoe groot is die uitbreiding? Nu één nieuwe lijkt mij te weinig. Een groter team heeft ook tot gevolg dat de tijdsbesteding per persoon ook minder is.
Dat is jouw uitleg, maar je moet wel iets doen om een status te verdienen natuurlijk. Zo werkt ebay en bol.com ook. En je kunt die drempel ook bij 3 of 5 positieve transacties leggen, dus ook de echte particulier kan daar aan voldoen.
Het lukt niet om contact te krijgen met Henrik dus we kunnen én nog niets veranderen én nog geen nieuwe mods aanstellen.
Heeft ook nog geen haast. Eerst maar eens naar alle voorstellen kijken en onderzoeken of sommige dingen technisch mogelijk zijn.
Volgens mij heb ik de acht jaar hier nog geen drie horloges verkocht.
Verder zeggen de reviews hier over het algemeen weinig. Zoiets als ‘topverkoper’ zonder verdere toelichting.
Verder was er ooit een lid met alleen positieve reviews die (naar later bleek) een gestolen horloge verkocht. Vervolgens was de vogel gevlogen. Daar sta je dan als koper die vertrouwde op de reviews.
Dag mag. Ik denk alleen dat je weinig kans maakt. Als het forum zo’n systeem invoert zullen kopers bij problemen zich richten tot @henrik of @Jur. Die zitten vast niet te wachten daarop.
Je krijgt bij elk verkocht horloge of artikel ook niet een review, zou dat ook een regel moeten worden, positief of negatief de review moet je plaatsen.
Als dit forum geld had gekost had ik hier niet gezeten en ik denk met mij vele anderen. Niet omdat ik die ene euro niet zou kunnen missen maar omdat ik niet wil betalen voor een forum. Ik vind het een heel slecht idee als er kosten aan dit forum of adverntenties plaatsen verbonden zouden zijn
Principieel niet willen betalen voor een forum? De hele gemeenplaats hier moet door personen worden gefinancierd en gefaciliteerd, of denk je dat het wandelen in een pretpark ook maar gratis moet zijn zoals je joggingsessie in het bos?
Als je denkt dat een forum zoals het onze een plek is waar maar alles moet mogen zonder enige beperking of verplichting dan vraag ik me echt af wat je hier te zoeken hebt.
Te snel op verzenden gedrukt. Ik respecteer je mening maar als je op HF enkel wil komen halen (contacten, info of deals e.d) in plaats van ook wat te brengen (inhoudelijk en INDIEN NODIG een financiële bijdrage te leveren) dat heb je imho niet de juiste mindset. Freeloaden heet dat; wel de lusten maar niet de lasten. Jammer.
Om dezelfde reden heb ik ook ooit een ban van een dag gehad, geen haar op mijn hoofd die nog wil reageren in een verkooptopic. Ik denk dus dat je met een korte ban sneller snapt wat níet de bedoeling is dan met een oplopende serie waarschuwingen.
Zo’n systeem van eerst dit en dan dat (oplopende waarschuwingen en steeds zwaardere bans) is trouwens veel meer werk voor de mods tenzij het geautomatiseerd kan.
Je mag natuurlijk een mening hebben. Ik heb nog nooit voor een forum te hoeven betalen. En voor HF tot nu toe ook niet. Als er verschillende fora zijn die gratis zijn enandere waar voor je moet betalen zou ik zelf wel weten waar ik me zou aanmelden als nieuw lid. De laagdrempeligheid van fora is juist een van de belangrijkste speerpunten. Dat verdwijnt als je moet gaan betalen.
Beste Koekoek,
Eerder zou een een euro je niet uitmaken want het zou je niet gaan om het geld (en dus om het prinipe, red.).
Want een klinkklare onzin dat met bijv. een afdracht/betaling per advertentie of met een eenmalige of periodieke maar lage contributie een te hoge drempel zou worden opgeworpen.
Dit hele topic draait om de inhoud, omgangsregels en kwaliteit van ons forum. Die discussie wordt open en door sommigen ook wat scherp gevoerd. Door op voorhand te stellen dat je bij WELLICHT moeten betalen voor welke HF dienst dan ook, zou afhaken lever je geen bijdrage aan een oplossing en draag je het forum imho geen warm hart toe maar loop je weg van oplossing en opbouw alhier.
Het is alleszins gebruikelijk om te betalen voor een dienst waar je, vaak met genoegen, gebruik van maakt. We kunnen ons allemaal wel klokjes van soms stevige bedragen permitteren maar een bijdrage leveren aan degenen die dat mogelijk maken zou onbespreekbaar zijn en leiden tot weglopen. Het leven, en ook het HF, is geen kwestie van alleen maar halen, halen en halen. Soms mag je ook wat brengen. Dat zou je nickname overigens eer aan doen, maar dat terzijde.
Groet, Otto