Van de mods: Verandervoorstellen

Alleen als er echt wat te vlaggen valt, lijkt mij. Als je wat vindt, kom er dan voor uit.

2 likes

Bij wel reageren zou de advertentie niet omhoog mogen gaan dan.
En indien dat niet kan, inderdaad technisch onmogelijk maken wat mij betreft.

1 like

Nobel streven, maar zal in de praktijk niet werken.

We krijgen dan discussies over de vlaggen. Of ze terecht zijn etc. :frowning:

@Jur is het mogelijk om het reageren in de horlogemarkt helemaal uit te zetten? Dus ook geen uppen meer. Zijn we er helemaal vanaf, niet teveel ups en geen reacties.

Het is toch dezelfde moeite om even een kant en klaar copy/paste pb te sturen met daarin de boodschap dat je niet op een verkooptopic mag reageren als om op de ban knop te drukken en dan in dat venster de lente van de ban in te voeren?

Ja want dan gaan de forumleden die vaak de grens opzoeken ook bij iedere vlag aan de slag, lijkt me een slecht idee.

Dit lijkt me een goed voorstel als het blokkeren van reageren voor leden anders dan de topicstarter niet mogelijk is en je het modwerk wil beperken.

Gaan we dan niet elke paar dagen hetzelfde item opnieuw te koop zien? Dat kan je ook weer ondervangen met een regel maar volgens mij is een van de echte problemen juist de ongebreidelde wildgroei van regeltjes en sancties.

Een financiële drempel voor het lidmaatschap (10 Euro per jaar) en 1 Euro per advertentie is helemaal niet zo’n slecht idee. Het geld kan jaarlijks naar een wisselend goed doel. Dit zal naar mijn mening een groot zelfreinigend karakter hebben.

1 like

Bedragen per advertentie in rekening brengen lost dat vast op. Op RF werkt dat volgens mij prima.

1 like

Vind ik geen slecht idee, 1€ houdt de marktplaats verkopers mss tegen en op het einde van het jaar heb je een mooie pot waar het forum met gefinancierd kan worden, een mooie hf meeting of een eindejaars give away kan georganiseerd worden. :slight_smile:

1 like

Mooi!

1 like

Als leden gaan betalen krijgen ze ook het gevoel bepaalde rechten te hebben. Hoe ga je om met een ban voor iemand die net lidgeld heeft betaald?

Betalen voor een advertentie is geen slecht idee.

1 like

Jou wil ik nou juist zo vaak mogelijk vlaggen :yum:

1 like

En dan zullen de mods dus weer het hele forum in de gaten moeten houden voor de verkapte erfenis/verkoopadvertenties en dergelijke, Jur geeft aan daar eigenlijk niet genoeg tijd voor te hebben. Vlaggen helpen toch dat soort dingen in toom te houden? Gaat het je puur om het “klikken” op posts die niet in iemands straatje passen of om het hele systeem?

Anoniem klikken! Geef dan iig aan dat je klikt. Op deze anonieme manier loop je risico op dictatuur van de truttigheid.

1 like

Regels zijn regels ook bij een betaald lidmaatschap, regels koop je daar niet mee.
Als je wegenbelasting betaalt, geeft je dat dan ook zeggenschap …

Betalen voor advertenties werkt niet. Laat de vlaggers maar betalen😉

Dit forum kent al een drempel. Misschien moeten de eisen voor een bepaald level iets hoger worden gesteld. Ik vond de suggestie om een level te maken voor verkopers met meer dan een X-aantal positieve reviews niet zo gek. Verder is er volgens mij niet zo heel veel mis met het verkooptopic. Je zou uppen naar max. 1 keer per week kunnen verlagen, maar hoe het nu gaat leidt nou ook weer niet bepaald tot chaos.

Hoe kom ik aan positieve reviews als ik nog niet mag verkopen?

Als de verkochte/teruggetrokken artikelen verschoven en de - in mijn ogen vervuilende - advertenties voor bandjes en ander klein grut van begin af aan in een andere afdeling zijn, zijn de “echte” aanbiedingen beter en sneller zichtbaar en is er dus waarschijnlijk minder behoefte/noodzaak om te uppen.

1 like

Dan moet je gewoon op de oude manier een status verwerven, maar de aantoonbaar betrouwbare verkopers kunnen zich op deze manier zichtbaar onderscheiden van de massa. Dat is zowel voor de verkopers als voor de potentiële klanten prettig. En iedereen kan uiteindelijk die status verwerven als hij op een goede manier zaken doet.