Goed plan!
Zondag is de laatste dag, dan gaat hij dicht.
blijkbaar is er ook een verandering nodig voor de bans; die lijken nu niet transparant omdat
a) de regels niet duidelijk op 1 plek beschreven staan
b) verschillende straffen voor zelfde vergrijp
c) welke regel / welke straf niet duidelijk is
maakt het duidelijk dat als je niet volgens de regels speelt je
- een waarschuwing krijgt (pb of publiek) met verwijzing naar de regels
- tweede eer ban van 1 dag
- derde keer ban van een week
- vierde keer …
van het ene op het andere moment een ban van een jaar of meer vind ik wat drastisch. er is niemand het ziekenhuis ingeslagen.
wel graag het punten-rijbewijs invoeren, als ik me weer aan de regels houdt dan vervallen mijn vergrijpen een een bepaalde tijd.
ik vind overigens dat er op dit forum veel gemodereerd wordt. ik snap nu dat de moderatoren afgaan op de pb’s en vlaggen van andere leden. blijkbaar zitten er dus veel tere zieltjes op dit forum. jammer!
Ik heb alle berichten van gisteren van dit topic eens goed gelezen en krijg toch sterk het gevoel dat de mods erg open staan voor suggesties ter verbetering. Daar moeten we dan natuurlijk gewoon gebruik van maken om HF voor (bijna) iedereen (weer) een aantrekkelijk forum te houden/maken.
Ik heb ook het idee dat er nav die nieuwe maatregelen ruimte is dat we met een schone lei kunnen beginnen. Nieuwe rondes, nieuwe kansen zeg maar waarbij Tom gewoon weer kan mee doen.
Ik dacht net hetzelfde te zeggen.
Inspraak is goed tot op een bepaalde hoogte - duurt het te lang kom je er helemaal niet meer uit.
Slotje op en verder gaan met het leven
Vind ik ook jammer.
Dat vind ik in theorie ook jammer, maar in de praktijk is het natuurlijk ondoenlijk voor de mods om alles te volgen. Vandaar ook mijn eerdere suggestie om te fanatieke vlaggers een “out” te geven in een discussie. (Of wellicht op enig moment op negeren te zetten door de mods.)
Het was de basis voor een zelfregulerend forum. De vlaggen zijn een signaal waardoor wij gaan kijken wat er aan de hand is. Dan hoeven wij niet alle posts door te worstelen maar kunnen gericht naar dat bericht. Als er al veel vlaggen zijn (volgens mij 5) sluit het systeem het betreffende bericht, bij minder kijken wij. Soms zijn wij het niet eens met de vlaggen en negeren wij het signaal (klinkt bot maar is één van de drie knoppen). Als er dan vlaggen bijkomen verdwijnt het bericht alsnog.
Soms zijn we het wel eens en nemen we actie.
Ik heb nog een voorstel n.a.v. de net gelezen, mooie topic over grails door @HorloG .
Kunnen we een rubriek “top topics” maken/krijgen met daarin klassiekers op gebied van techniek, de kern van onze hobby, etc. Het aantal likes van het eerste artikel is daar waarschijnlijk een goede eerste maatstaf voor.
Het voordeel lijkt me, dat je een soort naslag rubriek krijgt. Hetgeen zeker voor nieuwkomers duidelijk en leerzaam is. Er zijn in het verleden hele mooie (technische) topics gemaakt die nu een beetje in de vergetelheid (kunnen) raken.
Er is toch een archief ?
Klopt, maar ook daarin staat alles op volgorde van laatste bericht. Veel mooie oude topics zijn statisch en bungelen daardoor nu onderaan.
Niet echt; hoe mooi ik sommige NA’en ook vind. Ik denk dat de topics die zo in een magazine zouden kunnen, meer gebundeld, een mooi naslagwerk kunnen vormen voor alle leden en zeker ook voor newbies die wat meer achtergrond zoeken.
(In deze lijst kan ook het topic “welk horloge ga je volgende week dinsdag dragen” terecht komen…)
Ik begrijp wat je bedoelt en denk dat het een goed idee is. Met die link heb je wel al je eerste criterium ondervangen. [quote=“eayden, post:671, topic:87067”]
Het aantal likes van het eerste artikel is daar waarschijnlijk een goede eerste maatstaf voor.
[/quote]
De moderatoren geven aan teveel werk te hebben. Worden er dan te weinig vlaggen geplaatst?
Verder ben ik tegen meer subfora. Dan wordt het een soort WUS. Volkomen onoverzichtelijk met voor iedere scheet een subforum.
Zoiets.
Vorige maand ook een ban van een dag gekregen omdat ik in een verkooptopic perongeluk had gepost dat het een knap horloge was. Door op de gsm op het forum te zitten had ik niet door dat het een verkoop was… Dat ze me een pb hadden gestuurd met de regels kon ik me extra bewust maken van mijn fout en extra aandacht aan geven voor het vervolg. Nu met een ban wordt je direct als grote crimineel bestempeld.
Geef iedereen een soort counter, 1e overtreding een waarschuwing, 2e overtreding een ban van paar uur en zoverder… Na 1j wordt de counter voor iedereen gereset zodat het jaar vers kan worden ingezet.
Prima voorstel Racerke, maar dat is qua werk helaas niet te doen. Zelfs een pb sturen is eigenlijk al teveel werk.
Misschien is wél mogen reageren in zo’n topic een betere oplossing, óf technisch onmogelijk maken.
Op TZ zie je dat reageren gewoon kan. Maakt ook de prijzen scherper.
Een linkje plaatsen met een verwijzing naar een plek waar het goedkoper is bijvoorbeeld.
Overigens lijkt iedereen vergeten waarom reageren niet is toegestaan.
Ten eerste omdat er leden waren die hun advertentie ieder uur even naar boven gooiden en ten tweede omdat er hele discussies ontstonden over de prijs (asociaal, op ebay goedkoper, ja maar dit is een ander type, je hebt hem 300 euro goedkoper van mij gekocht en nu deze prijs, hij is niet echt, welles-nietes) en toen hebben we er regels aan gehangen.
Een goed voorstel wat ik hierover gezien heb is een maximaal aantal reacties.
Dus alleen de plaatser kan reageren en dat mag hij bijvoorbeeld maar 7 keer.
Nadeel is dat hij daaarna weer opnieuw begint maar dat is wellicht te ondervangen door er een financiele prikkel aan te hangen van 1 euro per advertentie. Maar waar moeten we dan weer met dat geld heen?
Blijft lastig…
Het in de lucht houden van dit forum kost toch ook geld?
Ik zie persoonlijk geen reden waarom reageren in een verkoop topic mogelijk zou moeten zijn. Als er vragen oid zijn dan gaat dat toch gewoon per pb…dat werkt toch prima lijkt mij?
Snap ik. Wat mij betreft wordt vlaggen dan openbaar, net als liken.
Dan gaat er niemand meer vlaggen.