Van der Gang of IWC?

Long Schreef:

een iwc daar zou ik voor gaan

niet voor Rolex ?

Persoonlijk vind ik bij alletwee de prijs-kwaliteit verhouding beneden peil. In staal zo ongeveer de duurste horloges met een eta-uurwerk op de markt. Zou ik toch voor wat anders gaan. Een Glashutte of JLC bijvoorbeeld.

In deze IWC zit ook een gewoon ETA uurwerk.

van der gang 7751 en de iwc 7750

neem me niet kwalijk… maar je bergijpt mijn punt…

tuurlijk.

de keuze moest gemaakt worden tussen een van der gang en een iwc toch ???

ja Long, dit was voordat we elkaar een om hadden gestuurd, ik wilde maar wat plagen :wink: ik hoop dat je me vergeven hebt :smiley:

okee…DUDE

;)

Absoluut Van der Gang! Kwalitatief een stuk beter en met meer liefde gemaakt. Meer handwerk, lager produktie aantal, dus in feite exclusiever. IWC is toch nog wat meer serie-produktie c.q. ‘lopende band-werk’. Op zich logisch, maar toch. Kun je zeggen dat er ‘maar’ een ETA caliber in zit (wel aangepast op punten), maar het is natuurlijk wel een goed uurwerk!. Verdere heeft Van der Gang (nog) niet zo’n historie als IWC, maar als je ziet hoe een Van der Gang gemaakt wordt, snap je het wel een beetje denk ik. Dan snap je ook de prijs wel en vind ik het bedrag meer waard dan een IWC. Op te zeggen dat een Van der Gang een kopie o.i.d. is vind ik wat te goedkoop en te simpel gesteld. Ga eens langs bij Van der Gang.

Niels

Doe orgineel ga voor de Van der Gang!

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom er soms zo laatdunkend wordt gedaan over ETA en Valjoux uurwerken.

Arjay

Ik ben overigens ook de laatste tijd wat meer sympathie gaan ontwikkelen voor vd Gang alhoewel de keuze niet makkelijk is.

Arjay

hier dan een plaatje van: een van der gang chronograaf en met dus wel een -----volkalender (Valjoux 7751)
en ik vind de hele afwerking van dit horloge dus echt veel mooier dan van een IWC portugieser.


en dat van der gang een kopie van IWC zou zijn ???
deze opmaak bij chrono’s dateert al van 70 jaar terug, is gewoon een doorontwikkeling op dat concept.

Groet André

Eindelijk iemand die het wel met me eens is…in mijn 3e post opperde ik al de keuze voor Van der Gang. Gelukkig scharen meer mensen zich onder die mening. En zoals Andre de foto van het horloge liet zien ben ik van mening dat het een heel erg strak tijdloos en elegant horloge is.

Moeilijke keuze!

Mijn eurocents worth.

Ik ben geheel voor het principe “buy Dutch!”, maar ik denk dat Van der Gang nog een kwaliteitsslag moet maken. Ik zal een geheimpje verklappen. Een criterium waaraan je een topmerk kunt herkennen is o.m de typografie op de wijzerplaat. Je moet consistent bepaalde fonts gebruiken en er geen ratjetoe van maken.

Neem nu het merk, dat bestaat uit een naam “Van der Gang” gevormd door een font met schreven, vervolgens als onderdeel van de merknaam “watches” als schrevenloos font. De datumcijfers zijn van een schrevenloze letter en vervolgens zijn de tijdsaanduidingen met schreven. Dit is nog geen ramp maar voor een goede uitstraling dienen alle cijfers op op de wijzerplaat van dezelfde fontfamilie te zijn. “25 jewels” is dan bijv. weer een schrevenloze letter. Etc.

Daar moet echt aan gewerkt worden.

HansUwland Schreef:

Dat geldt dan toch evenzeer voor iwc?
Op de afbeelding van de IWC hogerop in deze draad
zie ik: “chronograph automatic” in schreefloze
letters en “IWC Schaffhausen” met schreef!

Van der Gang schrijft zijn eigen merknaam in twee verschillende fonts, dat doet IWC niet.

Verder zeg ik:

dat “alle_ cijfers op op de wijzerplaat van dezelfde fontfamilie [dienen] te zijn”

Bepaalde aanduidingen als`“Chronograph Automatic” in een ander font zijn wellicht geen probleem. Mits consequent zo gebruikt bij een bepaald type horloge.

Mijn boodschap is, besteed er wat meer aandacht aan. De positionering van de “9” en de “3” zijn ook niet helemaal perfect, maar ik kan me vergissen.

Dit is bijv. een consequent design van een beroemde typographer (Frutiger):

Nogmaals geen kritiek t.a.v. Van der Gang, maar typografie is iets om op te letten.

ik vind de wijzerplaat van de IWC vele malen mooier vormgegeven dan de van der gang, die vind ik te rommelig,…en bovendien is het uurwerk van de iwc ( verbeterd tov de standaard 7750 ) de van der gang is standaard