Van der Gang uurwerkmanufactuur.

Ik niet uit ervaring maar op basis van wat ie maakt en roept/beweert vind ik hem al jaren een lul.
En zijn ontwerpen zijn vooral uitgemolken Portugezen…

4 likes

“Alles in perfecte verhouding” en dan gaat het beeld naar een horloge met een kroon waarbij de clitoris van een vrouwelijke bodybuilder on steroids in het niet valt.

5 likes

Heb niks met het merk, de modellen zijn een slap aftreksel van een Portugieser.
Zijn verhaal is slecht en lachwekkend.
Hoe hij zichzelf profileert maakt het allemaal ook niet sympathieker.
Voor mij genoeg redenen om te concluderen dat ik er nooit een zou kopen.
Heb trouwens ook niet het idee dat het erg succesvol is.

3 likes

Natuurlijk bedoel ik het sarcastisch. Je gaat hun toch niet afschilderen als een zootje assemblerende miesmuizers? Beter wordt het niet.

2 likes

Ik vind ze wel mooi :smile: Natuurlijk, wel erg “geïnspireerd” door IWC, maar toch wel een eigen smoel. De reden dat ik ze niet zou kopen is de enorme afschrijving en mijn ziekte om snel te willen wisselen.

Dat gezegd hebbende, nu ik hem zo hoor over zijn “manufactuur” en andere onzin in deze video, neemt de wil om er 1 te hebben wel snel af.

1 like

De ellende met internep is, dat je soms hoopt/vermoedens hebt dat het sarcastisch bedoeld is, maar dat er genoeg mensen zijn die dergelijke opmerkingen serieus bedoelen…

Never underestimate the seriousness of stupid.

3 likes

Nee ik had dat ook beter kunnen duiden :+1:

Ik vind Grönefeld echt fantastisch.

3 likes

Ik ook, totaal onbereikbaar maar zooooo mooi.
Met name de afwerking en styling van de uurwerken, anders dan de klassieke Zwitsers en Duitsers…

3 likes

Deze ervaring is hier op het forum ook opgetekend :wink:

2 likes

Hoe manufactuur wil je het hebben, zelf ontwikkeld, zelf gemaakt en zelf afgewerkt.

45 likes

Lekker!!! Dat wist ik niet, excuus!
Dus dan ben jij misschien wel de eerste en enige Nederlandse manufactuur!!!

Ff voor de zekerheid, dat ik niet gek ben (wat niet is uitgesloten overigens)…je eerste creaties waren toch op basis van bestaande uurwerken met je eigen modificatie/ complicatie?

Edit: tering!!! Ik moet je topics weer gaan volgen…:star_struck:

4 likes

Grönefeld was er heel eerlijk over: kasten komen zo binnen. Wordt nagenoeg niks aan gedaan. Uurwerk onderdelen komen als ruwe onderdelen binnen, afwerking wordt helemaal door hen gedaan. Pin mij er niet op vast maar dacht horlogemaker alles bij elkaar een maand met uurwerk bezig is.

5 likes

Correct! Mijn andere modellen zijn gebaseerd op een bestaand uurwerk. Het model wat ik net poste is meer om de wereld te laten zien tot waar je in staat kan zijn als je er echt voor gaat (en om te laten zien wat ik in huis heb)

In eerste instantie heb ik dit model ook niet ontwikkeld voor de verkoop, dit is een meer een uit de hand gelopen passie/obsessie :joy:

10 likes

Bij een normale service wordt ook alles uit elkaar gehaald en opnieuw geassembleerd.

Alleen de eerste assemblage “productie” is tienduizenden euro’s duurder dan alle volgende.

De meerprijs van de ‘eerste’ assemblage is goeddeels het gevolg van marketing?

1 like

En tegenwoordig ook onder andere: technotime.

1 like

Even mosterd na de maaltijd, maar ik erger me dood aan z’n uitspraken en z’n website.

Inderdaad. Hij bouwt redelijk lompe horloges waar hij een gemodificeerde 7753 in gooit, en dan noemt ie zich uniek in Nederland. Het enige wat daar uniek aan is, is die claim.

Man, man, man, man, man. Rare jongens, daar in Dokkum.

Inderdaad.

Veur biena neeg’nduuz’nd ball’n. En dan ook nog jokken over de dikte van de kast.

Nuffsaid. Het boeit me niet of iemand alles in-house maakt of niet, maar ik vind de gekozen oplossingen van Grönefeld wel vele malen interessanter dan een zwik dikke fliegerchrono’s met een Valjouxtje er in. Al moet ik wel zeggen dat ik 50K ook zeker nooit in Twente stuk zou slaan, eerlijk gezegd.

Je gaat geen Credor Micro Artist Studio doekoe uitgeven in Oldenzaal. Sorry.

Grappig genoeg kreeg ik na het kijken van de Van der Gang clip direct deze in m’n aanbevolen lijst op Youtube:

Toch nog gelachen.

10 likes

Je kunt het ook doen bij Steltman in Den Haag. Voelt dat beter?

Overigens:

Je kùnt het niet uitgeven :wink:

3 likes

" Hoogmoed (hubris) komt vóór de val ", is niet voor niets het hier toepasselijke spreekwoord en / of gezegde …

1 like

Zit er ook niet zo’n manufactuur-nepper in Philipsburg (B), die ook zichzelf neer zette als een ‘manufactuur’ ?

De enige Friezen, die ik ken zijn onze @ArieKabaalstra en juwelier Popma & Popma in Heerenveen.

1 like