Je hebt m’n interesse. Caliber op het oog? Weet je, misschien beter om dat in jouw topic te doen, al gebruik ik dit topic best graag als reclamezuil voor De Rijke, Hulsman en Ketelaars horloges, hoor.
2 likes
Bernard:
Nou, daar zal ik dan maar op ingaan.
Profileren is prima, de kluit belazeren is dat niet.
VC, BP en AP kopen inderdaad ten dele uurwerken in. Ze zijn relatief klein en anders kan men zeer beperkt produceren. Het neemt niet weg dat men high end wel degelijk manufacture is. Bron? Ik ben zowel bij AP als BP rondgeleid en heb de productie met eigen ogen gezien. Bij JLC - en nog een half dozijn andere merken - trouwens ook.
Dat er manufactures zijn die een deel van de uurwerken inkopen is geen issue. Dat VdG doet alsof hij uniek is en een manufacture drijft, terwijl hij geen fractie doet van wat de Grönefelds (die ik trouwens ook meermaals heb bezocht en in Genève heb leren kennen) doen, schiet bij mij heel erg in het verkeerde keelgat.
En dan het vage, ondoorzichtige geleuter over de manufacture kalender. Troebel, duurt te lang en het mist al met al geloofwaardigheid. Mijn hele interesse is allang weg.
Heb het verhaal niet gelezen
Maar eens
2 likes