Van der Gang uurwerkmanufactuur.

Ik heb wel een zwak voor deze hoor in rosegoud :star_struck:

4 likes

Een blik tonijn met groene tint:

image

5 likes

Saffier krast minder snel dan staal. :slight_smile:

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Dat ding is zo hoog dat hij één puntje verwijderd is van iets waar Kuifje mee naar de maan kan.

1 like

…€14.800,00… Ik doe iets verkeerd. Tijd voor een carrière switch.
Super mooi horloge dat wel

1 like

Dat zeker maar de scherpe glasrand zal splinteren bij een stoot op de overgang, vandaar dat het staal iets verder had moeten doorlopen.

De designer zal dat wel niet goedgekeurd hebben omdat hij anders te dik zou lijken :joy:

2 likes

Dat vind ik bij van der Gang altijd een wat overtrokken predikaat. Gelukkig maakt hij naar eigen zeggen horloges zoals je ze bij geen enkel merk tegenkomt. :slight_smile: Laten we het er op houden dat de goede man inderdaad geen Hajime Asoaka is.

Dat is toch wel een wat realistischer prijs voor een gouden horloge dan wat je bij Rolex, Grand Seiko, de Richemont groep en Omega ziet. Die draaien de hand niet om om er tussen de 20-50K voor te vragen, voor die onzin.

Overigens zijn z’n 34mm horloges ook direct z’n enige mooie horloges.

2 likes

Wybe blijft het proberen. Wat een schavuit…

1 like

Jammer van die ontstoken clitoris…

2 likes

Net zoals met zijn perpetual :wink:

3 likes

Maar wel even goed, want het was een citaat van jezelf. :smile:

1 like

Perpetual in ontwikkeling denk ik, deze heeft inmiddels ook een flinke baard.

1 like

Een 17mm(!) hoge chronograaf verkopen met een Valjoux 7751 voor 8000 ballen aan de man brengen is heel erg niet high end, hoezeer je één pusher ook rood lakt, en er een extra pukkel aan toevoegt.

Van der Gang beweegt zich in technisch opzicht niet in kringen waar Hanhart ook niet in roert voor 2350 piek, als ik naar de Pioneer TwinControl kijk ten opzichte van de VdG Original. Soit. De Hanhart is niet met stikstof gevuld. :slight_smile:

Voor de heritage chronograaf van Nederlandse bodem zou ik nog eerder een Lebois & Co (lichte plaat) of een Airain Type 20 (donkere plaat) pakken, ook al heb ik verder weinig met die merken.

Shoutout naar de Rijke & Co. Die doen wel iets wat ik als redelijk uniek ervaar.

6 likes

De Rijke & Co. Goeie shoutout! Dat is nou een horloge van NL bodem die ik wel zou willen toevoegen aan de collectie.

OT: Zo uniek is het dus niet wat Van der Gang doet begrijp ik?!. Jammer, toen ik het bericht las voelde ik een heel klein beetje trots t.o.v. de grote uurwerk makers dat zij zoiets voor elkaar kregen. Ondanks het feit dat het inderdaad een joekel van een wolkenkrabber op de pols is geworden.

1 like

Ik heb VdG nooit echt als high end beschouwd, vanwege bovenstaande redenen. Het gekke is dat ze aan de andere kant het dan wel weer voor elkaar krijgen om een 34mm triple date & moonphase te bouwen met een schappelijke dikte :thinking:

1 like

Wel rond een standaard 2428 met dubois depraz complicatie er boven op, maar die kast is goed gedaan inderdaad.

Dat Wybe dan weer vindt dat dat een damesmodel is… Tja. Hij werkt niet bij Nomos, zullen we maar zeggen. Maar dat was hier al eerder besproken. Zelf zou ik niet schromen om er eentje met wat korting te kopen als ik geen hekel had aan modulair opgebouwde uurwerken. Ik vind ze er ook niet bijster vrouwelijk uitzien, die damesmodellen.

Hmmmm. Ik meen mij te herinneren dat ook die voor bijvoorbeeld de Ariadne modellen een 7750 als basis hadden, en ik vind her en der uitspraken dat de moderne CVDK7386 een base Soprod met eigen ontwikkelde modules er op heeft.

Als je recht in de leer bent zou je jezelf pas een uurwerk-manufactuur mogen noemen als je je eigen echappement produceert, inclusief veer. Bij mijn weten doet zelfs Grönefeld dat niet, in Nederland.

2 likes

Hier een met een Valjoux 7750 slechts 13,6 hoog

1 like

Ik weet toevallig dat Hulsman dit zelf maakt.

1 like

Je hebt gelijk! Hoe kon ik die man vergeten? Laatst ook nog in de pers gestaan, waar was het?

Juist. Monochrome. Wat is dat toch met IT consultants die beginnnen te vogelen?

Maar @stefanketelaars, ben jij nog ooit van plan een iets kleiner uurwerk te ontwerpen? Jouw spullen worden ook alsmaar strakker en strakker, maar ik vraag me af of de trend naar kleinere horloges je geen parten gaat spelen als je 42mm blijft produceren. Of zou je eerder een base caliber uitzoeken als je zo’n verandering door zou voeren?

1 like

Ik ga met mijn volledige collectie naar de 39mm. Zodra ik de laatste 30 uurwerken af heb (voor 70% af) stop ik met het produceren van de eta6497 modellen. Ik heb hier dan in de afgelopen jaren 100 horloges gemaakt gebaseerd op dit uurwerk en dat is een mooi moment om het roer om te gooien. Ik stap over op een 39mm versie van de 3D terra waar ik het grootste deel van uit ga besteden en zelf wil ik al mijn tijd en energie stoppen in extreme complexe modellen te ontwikkelen en maken (zoals de terra luna).

10 likes

Goede stap denk ik en ben suuuuper benieuwd naar het resultaat :heart_eyes:

2 likes