Probeer niet te snel te (ver)oordelen. Al dan niet manufactuur is een rekbaar begrip en ik zei al dat ik van der Gang geen manufactuur vind. Uiteindelijk zal de consument hier een oordeel over geven.
Dat klinkt als Dokkum, home of the blokkeerfriezen. Bekijk het van de zonnige kant: Je kwam er tenminste weg, iets wat Bonifatius destijds mislukte.
Een leuke stad, met als enige nadeel dat Dokkum daar vandaan tegenwoordig ook al bereikbaar is.
Ik dacht even dat je “Hublot komt voor de val” had geschreven.
Als die nou een serie van 3 of 5 handgemaakte manufacture horloges snel kon uitbrengen, zodat VdG in elk geval niet de eerste zal worden…
Haha, precies dat dus. Ik heb er een andere term voor “horlogemafia” bij alle merken. En ja, ben ook zo’n knuppel die ze ook nog gaat kopen . Geen Van der Gang, niet mijn smaak. En koop liever een baartje van een ons goud i.p.v in een horloge
Dit jaar staan er 5 op de planning.
Prototype nr 0 is voor collectie Ketelaars en de 4 andere uiteraard voor lang wachtende klanten.
De productie voor deze 4 andere modellen zit op 40%, voor 30 Eta gebaseerde uurwerk zit ik kwa productie bijna op 60%
Dit gaat een ambitieus jaar worden, maar ik denk dat ik het allemaal ga halen. De machines draaien hier 7 dagen per week.
In tegenstelling tot andere merken hang ik geen spannende labels aan mijn werkzaamheden en ik gebruik geen zwevende termen, ik prijs mezelf niet de hemel in en zal nooit een ander merk de grond in boren. Ik doe wat ik doe puur voor mezelf omdat dit mijn hobby en passie is, in mijn ogen haal je geen winst uit jezelf beter voor te doen dat je bent, of om meer aanzien uit de horlogewereld te krijgen, ik ben en blijf gewoon Stefan. Ik laat mijn werk voor mij spreken.
Jij maakt niet zomaar horloges, maar is tevens kunst. Waarvoor mijn waardering
Bedankt!!
Ja, kwam er weg en ben ook nooit meer terug gegaan.
Niets te snels aan. Ze publiceren gewoon onzin.
Wellicht met schaatsen slijpen?
Best lastig, die moderne klapschaats…
Het is ijdel wensdenken, neigt naar oplichting.
Hoe snel moeten er beschadigingen aan de glasrand ontstaan? In mijn ogen ligt het glas te hoog en zou de schuine kant tot aan het staal van de kast moeten lopen.
De groene kleur doet me denken aan Rolex Milgauss 116400GV
Dacht ook gelijk aan de Milgauss. Het kan dus niet echt uniek zijn, want er zijn andere merken die het ook aanbieden. Vier Pinocchios ?
Volgens mij ben ik de enige hier die misschien wel liever een van der gang heeft dan een Rolex?
Rolex heeft iedereen en hun moeder ongeveer.
Staat los van de discussie van wat je van Rolex, of vdG, vindt. Als het niet uniek is, verkoop dan geen onzin.
Beide in bezit VdG heeft ook iets eigens NL en tevens kun je in Dokkum gaan kijken hoe ze gemaakt worden (pas als je hem heb besteld) mijn inziens uniek en ook redelijk uniek, wel een niche product en daardoor veel exclusiever mijn inziens. Ben ook een trouwe Rolex klant
Heb van der Gang altijd een beetje een slap aftreksel gevonden van IWC ( Portugieser ) en heb niks met het merk.
Ik vind dit niet mooi.
Wel mooi: Dat ze pointer date, dag/maand aanduiding EN maanfase complicaties weten te ‘proppen’ in een 34 x 9.02 mm kast.
@Fate_Amenable_To_Change is dit nu wat je een “kolderiek vat sherry” noemt?
Ik geloof dat dat niet het enige is wat hier te hoog is! Kanonne zeg. Ik dacht eerst dat er iets mis was met de foto, maar er is iets mis met het horloge.