Ik heb dus al heel lang zoiets - ja, deze hoort erbij. Maar nog niet gekocht… is het prijs of iets anders?
Wat vind jij?
https://www.vandergangwatches.nl/collectie/20045bw-t/
Het is een prachtig horloge
Van der Gang maakt over het algemeen mooie horloges.
Maar deze mist als vliegeniershorloge wel afleesbaarheid door de lichte wijzers die wat vlak en kleurloos afsteken tegen de lichte dial.
In het donker zou dat wellicht anders zijn door de lichtgevende wijzers.
Maar het contrast mist en dus afleesbaarheid. Wat voor mij een must zou zijn bij een toolwatch.
Vrees van wel;-) naar dan is het zoeken naar het prijspeil…
Er is zoveel moois te krijgen voor dat bedrag, ook mooier dan dit. Natuurlijk is het tof dat er een Nederlands bedrijf is dat deze kunstwerkjes maakt, maar het verhaal doet me niet genoeg om dat bedrag er voor neer te leggen.
Ik heb al veel echt prachtige exemplaren gezien, waarvan dit er - althans op het plaatje - niet een van is. Met een dergelijk bedrag (te besteden aan 1 horloge) zou ik de beurt nog 1-2 jaar overslaan om vervolgens voor een instap-Lange te gaan.
Ik vind dat vliegtuig erop helemaal niets ondanks dat het een vlieger is. De wijzerplaat van de chronografen vind ik echt super.
Veel te dik. Ook te hard voor staal. 73 HRC wordt breekbaar. En veel te duur.
Sorry, maar nee.
Schrok ook van die dikte … Damn
Van der Gang Doen!
Uiterst rommelig, slecht afleesbaar, veel te dik. Brr…
Beetje raar dat er op de wijzerplaat staat dat het een chronograaf is. Dat lijkt me vrij overbodig…
Ik heb zeker een klik met bepaalde uitvoeringen wat lay-out betreft. Ook de beleving in Dokkum is prima in orde. De prijs, ja die is in mijn ogen stevig, maar dat is eenmalig wanneer je geen flipperaar bent en nogmaals de beleving is uitstekend. Alleen de dikte is voor mij de twijfelfactor. Ik moet daar echt aan wennen en zover is dat nog niet gelukt.
Ik zeg, rijdt een keer naar Dokkum en ga hem beleven.
Mooi dat van der Gang een Nederlands merk is wat er toe doet. Maar jammer dat het afgebeelde model wel heel erg dicht naast de IWC Porugieser Chrongraph automatic heeft gelegen. De wijzers zijn alvast identiek. Maar eerlijk is eerlijk, ook andere merken “lenen” ontwerpen van anderen, waar vaak weinig van wordt gezegd.
Mooi! Maar duur.
Ik vind deze ook fraai.
Wow, vijf kronen. Die rode is voor de schietstoel?
Ben een paar maanden geleden in t oosten des landes geweest. Schijnt zo te zijn dat ze daar twee ex vd Gang horlogemakers in dienst hebben.
Ik weet niet of t een stuk haat en nijd is, ze verkopen er t merk overigens niet. ‘Veel te duur voor wat t is’ ‘kwaliteit ook niet al te best’
Heb zelf nog nooit een vd gang met mijn eigen ogen mogen zien of bepotelen, maar ik gezien de specificaties is mijn eerste gedachte: Wow wat ‘dik’ de meeste dan.
Ik vind ze er eerlijk gezegd heel goedkoop uit zien.
Maar buiten Nederland niet wordt verkocht
Een soort “hou kijk2vandaag” in de gaten?
Ik vind er ook niks aan. Die 5 kronen laten er het heel goedkoop uitzien.