Van der Gang

Ik denk dat iemand een Van der Gang aanschaft om te dragen en van te genieten. Verkopen zal meer afschrijving opleveren dan bij een Rolex.

1 like

Volledig mee eens :slight_smile:

1 like

Hij heeft € 3.500 opgeleverd . . .

Ik had meer verwacht.

jan

Draadje nog even teruggelezen.

Als ik zie hoeveel duizenden (tienduizenden?) Rolexen en IWC’s er aangeboden worden, denk ik (econoom, vraag en aanbod en zo): daar ga je niet veel meer voor krijgen.

Een Van der gang wordt maar heel af en toe aangeboden . . .

jan.

Dat is dan toch niet zo vreemd? Er is idd nauwelijks vraag naar een Van der Gang. Dat is niet goed voor een 2e hands prijs.

Als econoom weet je dat prijzen bepaald worden door vraag en aanbod. Daar heb je dus ook je antwoord voor de ontwikkeling van de prijzen van verschillende merken en modellen

Mooi horloge. Maar wat een onvoorstelbare prijs. Er zullen waarschijnlijk gigantische ontwikkelkosten mee gepaard zijn gegaan voordat het product op de markt kon worden gebracht :thinking:

Als ik hier eea. lees dan zijn er volgens mij heeeeeel veel mensen die 'm wel mooi vinden, maar de prijs te hoog vinden.

Dan zou je zeggen: die houden catawiki etc. in de gaten, en als er Ă©Ă©n langskomt: bieden maar!

Ik ga volgende week in Dokkum kijken (vind ze wel onvoorstelbaar mooi); ben benieuwd of ik daarna meer begrip voor de prijs kan opbrengen . . .

Afgelopen week In Dokkum geweest.

Tsja . . .

Wel veel geld mmaar o wat zijn ze mooi.

Als ik nu zou moeten kiezen, is dat mn. tussen de

Classic GMT (20014D): mooi, maar die heeft niet zo’n mooie en mooie dikke kast!
Gangreserve vind ik mooi, tweede tijdzone: aardig.

De Original: de 20003LIM er schitterend uit.
Maar, een (groot) nadeel: als de chronograaf niet loopt, is het net of het horloge stilstaat! Er beweegt niks . . . (Of vergis ik me?)

Hoe maak je daar nu een keuze tussen?

Ik vind hem zeker niet lelijk, maar ook niet bijzonder mooi. Daarbij gewoon te dik, ben benieuwd naar de dikte van de perpetual, maar vermoed dat het ook een mufke zal zijn.

2 likes

Ik heb niet zoveel met Van der Gang.
Zoals gezegd: nogal a la IWC qua ontwerp.
Daarbij heb ik hele grote moeite met gekleurde knoppen en verschillende soorten poussoirs op een horloge. Zeer onrustig.

Voor dit soort geld zou ik ook wel een ander uurwerk willen zien dan een (al dan niet opgeleukt) Etaatje.

Wat is een ‘mufke’?

Een lelijk, dik horloge?

En, wat betekent de afkorting ‘NA’?

Nieuwe aankoop. New arrival .

Ik zie af van Van der Gang.

Leg eens uit, ben wel benieuwd

Ik begreep de argumenten ‘tegen’ Van der Gang wel (relatief simpel uurwerk); bleef toch wat rondkijken op Chrono24, en liep toen tegen de PanoMaticLunar aan.

Gelijk verkocht (figuurlijk) en besteld.

Besteld zonder passen? Zonder m in het echt te willen zien? Begrijp me goed, die pano is supergaaf, maar dat zou ik zo niet durven


Is inderdaad een gok, maar die durf ik in dit geval (na veel reviews en filmpjes gelezen en bekeken te hebben) wel aan . . .

Wordt zo simpel van de vergelijking met allerlei andere merken. In de details is het biet vergelijkbaar. Heb zowel IWC als VDG met beide onwijs blij. De hardheid van de kast van VDG is ongeëvenaard! Helderheid / coating van het glas is one of a kind.

5 likes

Ook niet door Sinn en Damasko, om maar wat te noemen? Interessant.

2 likes