Van der Gang

Ik mis wel de mooie foto’s. Waar zijn de van der Gangs?

Bijna niemand heeft die. En terecht :joy:

IWC Schaffhausen staat ook op mijn menu. Tof horlogemerk!

1 like

Ok ok , dus: Rolex , IWC en van der Gang!
Ook mooi om met die drie te starten. Hopelijk dit jaar, ik zie graag een paar mooie fotootjes :slight_smile: Ik vind die drie ook wel mooi.

Ze hebben inderdaad mooie horloges in de aanbieding.
Vanavond zit ik te denken over een Rolex Milgauss GV.
Ik ga eens kijken wie er een mooie aanbieding heeft.

Noem eens een aantal vickers of rockwell? Want ongeëvenaard betekent niks. Hij kan ook zo zacht als gesmolten boter zijn, of graskaas, zo lang niemand het evenaart is je uitspraak geldig.

Ga je mond spoelen. Van der Klaauw en Van der Gang zijn Fries, en de gebroeders Grönefeld zijn Tukkers.

Daar zitten geen Hollanders bij. En nee, ook Staudt en Pellikaan zijn geen Hollanders.

2 likes

Kijk eens aan, een plaatje van mijn Van der Gang. Bijna vier jaar in mijn bezit en nog iedere dag ben ik blij als ik 'm omgesp. Bij het oriënteren bij een van de verkooppunten, Goudsmid Van Bruggen in Utrecht wezen kijken en passen. Na de bestelling, op uitnodiging door Van der Gang een bezoekje gebracht aan Van der Gang zelf, in Dokkum. Leuke en informatieve rondleiding gehad, alles kunnen vragen en bekijken. Afsluitend de horlogemaakster zelf gesproken. Mijn, op nummer gekozen, gegraveerde onderdelen lagen keurig in een transparant doosje te wachten om tot horloge samengesteld te worden. Voor mij was dit van toegevoegde waarde als het om de beleving van het aanschaffen van een horloge gaat! Ik heb kunnen kiezen om het horloge op te halen in Dokkum of Utrecht, ik heb voor het laatste gekozen.

30 likes

Friexit please, zeker voor vd Gang,

4 likes

Had jaren het idee om een portugieser te kopen (zilvere wijzerplaat, blauwe letters, de automaat). Toen ik had bedacht hem te kopen ook maar eens aan de pols bekeken. Vond hem saai en niet de Wow opleveren die ik lang verwacht had. Die was overigens een flinke slag duurder dan deze was;-)

1 like

https://allesoverhorloges.nl/merken/hollands-glorie/

wist niet dat er zoveel waren :slight_smile:

1 like

hier wordt het begrip ‘glorie’ ook wel enigszins opgerekt :smiley:

Mooi horloge man, ik snap dat gehakketak op het merk eerlijk gezegd niet zo goed :nerd_face:

3 likes

Eensch!

Het blijft een mooie klok met die blauwe plaat.
Ondanks de slechte afwerking draag ik hem ook met plezier.

6 likes

ik vind het ook mooi! Ik zie geen slechte afwerking.

Kijk maar naar de foto’s van 17 februari.

1 like

Tja, lasspetters op een kast. Dat hoort niet op een Seiko van € 300 en ook niet op een VdG van ettelijke k’s. En als men dan gaat miepen over fatsoenlijk herstel, is mijn interesse allang over.

3 likes

Zou Wiebe hier ook meelezen… Dit soort ervaringen zou ik zelf niet fijn vinden en er alles aan doen om het 100% perfect te maken. Maar ook om de klant beter te helpen.

3 likes

opvallend veel kritische reacties in een ‘Van der Gang’ topic :slight_smile: Dat komt misschien ook wel omdat er relatief weinig bezitters zijn… Ik vind het eigenlijk wel een leuk merk, is niet helemaal mijn smaak maar ik wil deze best een dagje dragen:

https://www.vandergangwatches.nl/collectie/20052/

Mooie dail en een leuke band. Iets te veel opvallende knopjes en hij lijkt me wat dik maar wie weet valt dat in de praktijk wel mee.

Een slechte after service is gewoon heel dom. In sommige gevallen kun je twisten of iets door gebruik is ontstaan of dat het normale slijtage is. Maar als er lasspetters opzitten dan moet je of sorry zeggen of stoppen met horloges en staalconstructies in de bouw gaan lassen. :smiley:

6 likes

Het komt denk ik vooral omdat, zoals de blauwe hierboven, het hele sterke IWC Portugieser hommages zijn, met mindere afwerking voor een hogere prijs. Dat is niet bepaald een combinatie waar je bij mensen de handen voor op elkaar krijgt. Natuurlijk is het hele sfeertje erom heen wel heel leuk (Nederlands, je kan kijken in het atelier), maar als het een Deens merk was geweest weet ik zeker dat niemand er eentje hier had gehad :slight_smile:

4 likes