Van der Klaauw Ariadne

Deze kleuren zijn een nachtmerrie voor iedere fotograaf.

1 like

Ik ga er vanavond wat mee spelen…

In ieder geval niet duurder geworden als de vorige uitvoering

Met alle respect, er moet m.i. wel een" klauw " logo op zitten. :tongue:
Hier zo n exemplaar, heb nog steeds een beetje spijt van de verkoop.

2 likes

Die zijn tweedehands nog wel te vinden… erg mooi en de ‘original’ natuurlijk :wink:
Ik vind de nieuwe dial met de frost bewerking erg gaaf.

1 like

Deze moet het worden

:heart_eyes:

11 likes

Ok dan doe ik die

1 like

Houdt u vast, hier komt een mening. Lelijke lugs, te lange l2l, en veel te veel geld voor een Eta uurwerk. Ik had gehoopt dat onder de nieuwe leiding er werk zou worden gemaakt van eigen uurwerken. Tot die tijd, neen dank u.

4 likes

:kissing_heart:

1 like

Ondanks dat ik het een mooie horloge vindt, ben ik met @anon24919669EV eens. 8k voor een valjoux uurwerk? Laten we eerlijk wezen, alle complicaties wat je nu ziet heb je ook op de Longines versie hiervan voor een heel stuk minder centen.

3 likes

Of deze, net iets jonger
Maar dan wel met 12 klauwen

3 likes

En Christiaan van der Klaauw Joure moet veranderd worden in Christiaan van der Klaauw Naarden

2 likes

Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Wat moet ik van cvdk kennen?

Hun planetarium is 1 van mijn holy grails maar dat betekent niet dat ik hetzelfde voel voor dit model.

Ik denk/vermoed dat dat meevalt.

Ik weet het niet zeker, maar gezien de beperkte ruimte van de locatie in Naarden,
denk ik dat het atelier (/de werkplaats) in Joure blijft.
De horloges worden dan dus nog steeds in Joure gemaakt, alleen verkocht in Naarden.

3 likes

Daar kan je maar zo eens gelijk in hebben

Bedankt voor je duidelijk uitleg. Hier kan ik wat mee en ik snap je punt helemaal nu.

Mega verschillend ja. Hetzelfde uurwerk. Hetzelfde complicaties. Allebei stalen kast. Andere wijzerplaat en rotor. Yup, je hebt gelijk.

Ik heb genoeg horloges geserviced in de afgelopen jaren waarin ook dit variant van de valjoux 7750 en het is allemaal hetzelfde…

Maar prima. Ieder zijn ding. Ik vergelijk niet cvdk als merk met Longines, ik vergelijk alleen de ariadne met de Longines.

5 likes

Dank voor je toelichting. Zit het verschil niet ook in de modificatie van het uurwerk, soort rotor en bv kwaliteit van de kast? En vast een stuk naam…

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in dat ze wat uiterlijk en dergelijke op elkaar lijken, maar dacht dat je ze als merk vergeleek.sorry

1 like

Ze hebben geen modificaties gedaan aan het uurwerk anders dan, waarschijnlijk cote de Geneve afwerking gok ik zo. Er valt weinig te veranderen aan het valjoux uurwerk als je geen complicaties verwijderd of toevoegd. Maar ik kan het mis hebben bij cvdk ariadne en hoor graag als dat zo is. Hou namelijk wel van innovatie op uurwerken.

Rotor is inderdaad uniek van cvdk. Kan van edelmetaal zijn en dat voegt wel een waarde toe qua design, status en prijs.

Ik durf niet te zeggen of de kast een betere afwerking heeft of niet. Gok erop dat ze waarschijnlijk veel op elkaar lijken qua niveau van afwerking. Zou tof zijn als de cvdk een soort zaratsu polijsting had.

Maar nogmaals, als ik hier iets verkeerd heb gezegd dan hoor het graag. Ben altijd wel benieuwd wat merken met bestaande uurwerken doen om een bepaalde prijs te vragen.

3 likes

No hard feelings bro :love_you_gesture:

1 like