Van der Klaauw Ariadne

Wat mij stoort bij de Longines zijn de afgesneden cijfers.
Omdat ik een paar keer mis greep op een Ariadne had ik in mijn hoofd die Longines Master collection te nemen om de “honger” te stillen. Ik heb mij echter nooit over die cijfers heen kunnen zetten, en ben enorm blij met mijn oude Ariadne met klauw als logo.

Pim vertelde dat vanaf de eerste dag dat hij de scepter bij CvdK zwaaide dat hij een inhouse caliber ging ontwerpen, is er definitief bekend of deze nieuwe Ariadnes nog een Valjoux basis hebben?

3 likes

Dankjewel, had je verkeerd begrepen

1 like

Same here! Toen ik eerder deze week dit artikel las en de foto’s bekeek begreep ik weer waarom ik de Ariadne nog steeds zo mooi vind. De witte wijzerplaat met blauwe wijzers is mijn favoriet.

Wat is de lug-to-lug trouwens? Nergens kon ik dat terugvinden. Over het design en de uurwerk keuze kun je twisten, maar laten we niet vergeten dat dit het entry-level horloge is en voor sommigen de eerste kennismaking met CvdK.

En als iemand binnenkort naar Naarden gaat, graag foto’s en feedback!

2 likes

Ik woon relatief dichtbij Naarden, dus ga zeker kijken en laat het dan weten! Ik onderzoek dan ook eventuele modificaties aan uurwerk, l2l en afwerking. Mooi zo een forum( wordt er wel wijzer van.

3 likes

Nee je zegt interessant dingen die ik zeker ga onderzoeken. Dank daarvoor. Hoewel het ook een stuk emotie is bij mij moet ik zeggen; uitstraling en design….

1 like

Het is wel een trend hoe topics ontsporen de laatste tijd :scream:

tig longines b.v. zucht

Jawel mensen ik was erbij.

11 likes

Tof! En gekocht? Hoe was het en hoe zijn ze in echt! Moeilijk vanaf een schermpje…

Bij Reijersen is het altijd super gezellig! De horloges zijn mooi hoor, kan er niks slechts over zeggen, alleen voor mij zijn deze niet Alle andere kritische noten zijn hierboven al gekraakt door de anderen die er niet bij waren.

2 likes

Die linker is mooi qua kleurstelling. Dragen ze idd zo groot als je verwacht?

Dat is meermaals aangehaald in dit topic, ja.

Een in-house movement ontwerpen is niet vandaag of morgen gedaan. Pim is pas een half jaar binnen? Volgens mij heeft omega 5 jaar gedaan om de 321 opnieuw te maken. Een gecompliceerd uurwerk, maar wel één waar ze alles voor in huis zouden hebben. Een simpel uurwerk duurt ook wel een jaar of 2/3.

CvdK heeft altijd iets van een complicatie, dus gaat het langer duren dan een simpel uurwerk.

1 like

Ja.

In house gaat nog een poos duren. Daarbij zal dat vrij zeker niet voor de Ariadne zijn, dat is (nu nog) de instapper, maar voor de top.

1 like

Ik ook… :wink:

Nog met deze gespeeld:

Osmium wijzerplaat (=1,8 miljoen Euro per kg)

8 likes

Identiek op 1 punt na. De zon aan de linkerkant v.d kast is bij de “oude” Ariadne gezwart en bij de nieuwe niet.
Ik droeg mijn eigen Ariadne, dus kon goed vergelijken.

3 likes

Nee. Pim zei dat alles naar Naarden ging.

1 like

Ik ben zelf vrij potig en ik vind ze persoonlijk wat klein dragen. Moet zeggen dat ik deze twee niet heb omgegespt maar de overige nieuwe modellen wel; een grijze wijzerplaat en een blauw-achtige. Deze vond ik zelf nog mooier dan de twee hypekleuren zalm en turquoise (zei er iemand Tiffany?). Gevoelsmatig waren ze 38-40, draagt zeker niet groter.

1 like

Bij Ace eventueel, maar vast ook bij andere juweliers. (Van Hell, Reijersen ook wellicht)

1 like

heb je dit klompje wel eens vastgehouden, zo zwaar

6 likes

Thanks. Dan valt het vast mee. Vind wel de numerals wat gedrongen overkomen op de plaat. Mooi, maar klein.

Dat is een hele goede…heeft destijds in maart uitleg gegeven, maar niet bewust meegekregen zoveel indrukken

1 like