Van der Klaauw, of een Van der Gang?

Of een mooie Ceres…

(1x klikken op foto)

6 likes

Verander dat advies maar van 1 naar 2 x klikken! Wow!

Heel gaaf en prachtig gedetailleerd. Maar ik zou mij ontzettend storen aan de complicaties die net niet dezelfde afstand houden van de buitenste rand. Op 12 en 6 zit er nog witruimte. Op 3 en 9 niet.

2 likes

Toch zou ik graag een van der klauw bezitten, maar da gaat hem financieel niet worden.

1 like

Het was mij nog niet opgevallen. Wat ik weet is dat deze Ceres de eerste van ongeveer 50 stuks totaal is. De wijzerplaat is uniek, omdat Christiaan bij de anderen voor een lichtere kleur heeft gekozen. Deze is iets meer crême / lichtbruin. Kan zijn dat de afstanden ook zijn veranderd, dat weet ik niet. Dit is wat hij mij vertelde toen hij het horloge zag op een beurs in kasteel Doorwerth, hij herkende het exemplaar meteen. Aardige man, pittig karakter…
Ook leuk dat de wijzers zijn geblauwd op een unieke manier, anders dan alle andere horlogemerken dat doen. Maakt het ook wel weer bijzonder.

scherp, dat was mij niet opgevallen.

Mijn Ceres heeft dit niet. Wellicht heeft dit iets te maken met het formaat van het uurwerk? Een Valjoux 7751 is gemaakt voor 38,5 mm. De kast van een grote Ceres is 40mm.

Want als ik naar mijn kleine Ceres kijk (die precies 38,5 mm is), dan liggen de subdials perfect uitgelijnd.

1 like

Eerste foto laat ook zien dat het hart van de wijzer tussen dag en maand ook niet goed gecentreerd is. Nu je dit soort dingen weet ga je je er inderdaad aan storen.

1 like

Is dat niet gewoon scheef gefotografeerd?

1 like

lijkt mij ook.

1 like

Alsjeblieft

8 likes

thx4the picture! Heel mooi! Die rotor ziet er uniek uit. Wees er zuinig op.

mooi! maakt zo’n horloge extra bijzonder!

Ja, zou het van echt goud zijn?

Of lijkt dat maar zo omdat de linker een schaduw werpt bij de rand van het venster en de rechter niet? Ik heb drie keer zitten kijken, en als daar plat van boven (dus niet onder een hoek) naar gekeken wordt kan het wel eens meevallen. :slight_smile: :point_down:

2 likes

Ben nog niet helemaal overtuigd maar geef je voordeel van de twijfel… :wink: Maar inderdaad moeilijk te zien, verwacht toch dat voor deze prijs dit soort puntjes ongetwijfeld in orde zijn.

het is volgens mij verguld

Ik zie er net eentje op een website.
Twijfel twijfel… het is wel in prijs gedaald… maar toch wel prijzig…

We heel mooi gemaakt. De rotor lijkt ook van goud, maar ik kan het niet duidelijk zien van de foto’s.
Weet iemand of de standaard rotor van goud is?

2 likes

Nieuwe serie vliegers

Per serie slechts 25 stuks, waarvan er 3 niet verkocht worden.

1 like