Van die horloges ..........

Ik heb ook regelmatig spijt gehad van bepaalde aankopen. Lijken fantastisch op de foto of in de etalage, dan na aankoop ga ik me ergeren aan bepaalde dingen (te groot, te klein, te dik, kleur, draagcomfort enz.) Heb ik trouwens niet alleen met horloge’s, heb het ook met auto’s, kleding en brillen bijvoorbeeld.

Wat horloge’s betreft ben ik wijzer geworden, na jaren van verkeerde aankopen. Ik koop alleen nog horloge’s in een bepaalde maat zonder datum of andere functies. Ook met de kleur van de plaat heb ik de keuze beperkt tot 3 kleuren waar ik uit kan kiezen.

Dat dus…

2 likes

Ik herken het zeker! Gewoon rustig nadenken of deze in de collectie past en of deze (minstens) net zo mooi is dan wat je al hebt. Bij twijfel niet kopen.

Haha

1 like

:slightly_smiling_face:

1 like

Heb mijn eerste nog.
Ik vind ook nooit meer zo’n knappe dus maar houden :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Erg binair, Fred… :sweat_smile:

1 like

Wit, zwart, blauw en groen…
Rond en tv vierkant…
Alles boven de 38mm…

Beter stoppen met de hobby? Er blijft niet veel over zo. :smirk::rofl::rofl::rofl:

Jij bent zeker getrouwd…???

Ik heb geen spijt. Althans, de Baltic staat niet in het spijt rijtje. :slight_smile:

Even denken. 4,5 jaar, 3 jaar, 3 jaar, 5 jaar, en nou 10 jaar. Uiteraard alle impulsdames niet meegerekend.

Soit, ik flipperde aardig wat af, maar er is een soort rust ontstaan in de kist. :slight_smile:

1 like

Had je nou maar een 6119 binnengeharkt in plaats van die emmer vol niemendalletjes… :wink:

2 likes

Tja , zelfs bij mooie horloges kun je hebben dat die klik niet komt. Weinig voorspelbaar.

Ja, en bedankt: nou krijg ik het beeld van die dames in de kist niet uit mijn kop. :no_mouth:

On topic: ik zie in dat rijtje een aantal die ikzelf dus nog wel zou willen toevoegen.

1 like

Or did you mean “een 5157”?

Maar ik kan je garanderen met alle koop en verkoop dat ik in 10 jaar niet genoeg af heb geschreven om een 6119 te kopen. Of een 5157. Dan moest ik eerder horloges als de huidige Grand Seiko’s, de Santos, de Reverso, en die rare Kurono laten schieten, en dat zou ik gewoon minder leuk hebben gevonden.

Bovendien, zo ontmoet je nog eens mensen die je nooit ontmoet als je een Patek dealer binnen loopt, 25K (tweedehands) of 34K (nieuw) op tafel klapt, en verder nergens meer over praat. Dat is geen hobby meer, dat is gewoon een horloge kopen. :slight_smile:

Zelf was ik dan eerder voor een Hentschel H1 of voornoemde Breguet 5157 in geelgoud gegaan, het liefst met de kop er af. Eerlijk is eerlijk, een Shunbun met BTW korting heb ik er wel zeker aan besteed, aan al dat geflipper.

1 like

Ik heb het vooral met kleurrijke horloges. In het begin vind ik het gaaf, zomers, speels etc.

Toch raak ik er snel op uitgegeven en blijven de saaie horloges (zoals zwart, zilver of blauw) over. :joy:

2 likes

We kunnen elkaar de hand geven. :slight_smile: Ai.

1 like

Ja en?

2 likes

Hoe ging dat gezegde ook al weer?
3f832a74-3856-418f-ae29-b814d263d7cc_text

4 likes

It’s neither the destination nor the journey, but rather the companions you travel with

4 likes

Nee, eigenlijk niet.
Ik koop wat ik mooi vind.
Mijn smaak is uiteraard wel veranderd met de jaren, maar ik verkoop er geen.
Ik geef er wel weg als ik daar iemand blij mee maak.
En rijk ben ik ook niet :wink:.

Geen idee, ik kom gelukkig nooit verder dan een one night standje