Van Eigen Bodem ; Annelinde Dunselman: New Independent Watchmaker

Ik vind hem erg mooi! Wat moet het kosten?

Prachtig ambitieus initiatief! De voorzijde is niet helemaal mijn ding. Achterkant daarentegen is schitterend. Veel respect voor het vakwerk!

1 like

Dat font alleen al! Om het over de boodschap maar niet te hebben. Zouden Willem en Max haar steunen soms
? :thinking: :wink:

1 like

Het zal vloeken zijn hier, maar ik vind het een leuk klokkie.

2 likes

En ook alleen degenen die 'm net uitgepakt hebben zijn zo enthousiast dat ze ALLES ermee willen graveren.

Hup, weet je wat, ik zet hier nog even op hoe lang de gangreserve is. En hier past nog wel “zero reset”. Kicken man, zo’n machientje!

7 likes

Ik bekeek de eerste foto’s nog eens, en een aantal van de comments - en tja. Deze dame gaat het vast nog heel ver schoppen, maar niet op “commercially viable” horlogemakers-vlak. Het ding is bijna een parodie op zichzelf.

3 likes

Ik snap de negativiteit niet in sommige reacties hier. Lijkt mij toch helemaal niet nodig? Het is zo makkelijk heh iemand afkraken. Triest.

9 likes

Ik kraak het ding wat ze gemaakt heeft af. Dat is een belangrijk verschil. Ze heeft zeker kwaliteiten, en op horlogemakers-gebied meer dan ik heb. Maar als ze op langere termijn wil overleven na de eerste hype, dan moet ze wel echt wat dingen her-overwegen. Price-point hier is echt niet lang houdbaar. Maak eens iets voor een tiende van dat bedrag; en besteed daarvoor gerust wat basis-zaken uit. China is overal, ook in Zwitserse horloges. Je kunt niet meteen pretenderen een Dufour of Daniels te zijn.

1 like

Waar meen jij haat te herkennen dan?

Hmm
haat was eigenlijk niet het juiste woord. Bedoelde negativiteit. Krijg je ervan als je veel online bent
dan kom je wel eens iets tegen als ‘why the hate?’. Ik vertaalde 'm in m’n hoofd tĂ© letterlijk
:man_shrugging::innocent:

Heb het ook even aangepast in mijn bericht.

7 likes

Akkoord. Ja, ik had erbij kunnen zeggen dat ik het op zich een mooi horloge vind. Met 20% minder tulpjes en 99% minder lasergravure was het nog mooier geweest, in de smaak van deze random idiot op het internet (die het toch niet kan betalen). :smile:

2 likes

:grin: Same.

Ps voor alle duidelijkheid
mijn reactie was ook zeker niet specifiek gericht aan jou of Peter
maar ik werd er wel door getriggered omdat al vanaf het begin van het draadje behoorlijk veel negativiteit aanwezig was.

Nou ja
onwards. :joy::+1:

4 likes

@daffie,
Ik ben het helemaal met je eens.
Het topic begon positief en vervolgens buitelden de reacties over elkaar heen in de overtreffende trap van negativiteit.

4 likes

Binnenkort een NA?

Met een oranje plaat zou ie af zijn.

1 like

Wat mij betreft helemaal goed het commentaar hier! Wat meer negatief dan positief, klopt! Merendeel van het commentaar is gericht op het horloge. Daar is het precies een horloge forum voor.

Ik ben niet zo fan van om voor andere te bepalen wat ze wel en niet mogen zeggen. Sterker nog, juist dat vind ik storend omdat het niks met het horloge zelf te maken heeft.

Het horloge is ‘wat anders dan anders’ en dan valt er een hoop over te vinden. Ik vond de discussie over inhouse ook top, ook de nuance wat Annelinde zelf zegt en wat blogs zeggen.

Dus lekker door gaan met het commentaar, graag over het horloge en niet naar personen!

4 likes