@daffie,
Ik ben het helemaal met je eens.
Het topic begon positief en vervolgens buitelden de reacties over elkaar heen in de overtreffende trap van negativiteit.
Binnenkort een NA?
Met een oranje plaat zou ie af zijn.
Wat mij betreft helemaal goed het commentaar hier! Wat meer negatief dan positief, klopt! Merendeel van het commentaar is gericht op het horloge. Daar is het precies een horloge forum voor.
Ik ben niet zo fan van om voor andere te bepalen wat ze wel en niet mogen zeggen. Sterker nog, juist dat vind ik storend omdat het niks met het horloge zelf te maken heeft.
Het horloge is ‘wat anders dan anders’ en dan valt er een hoop over te vinden. Ik vond de discussie over inhouse ook top, ook de nuance wat Annelinde zelf zegt en wat blogs zeggen.
Dus lekker door gaan met het commentaar, graag over het horloge en niet naar personen!
Ik had dit topic nog niet gelezen, maar na het filmpje van SWG te hebben gezien, toch maar even doorgenomen. Ik denk dat ik me bij de meerderheid voeg met de simpele samenvatting:
Knap gemaakt. Deze mevrouw is wel echt een vakvrouw. Ze heeft érg veel designelementen toegepast, te veel en te dik erbovenop. Daarbij is 38k excl. BTW een extreem bedrag dat zowel t.o.v. grotere merken als andere microbrands iets te hoog gegrepen lijkt.
Ze geeft in het filmpje aan hierna met precious metals te willen produceren. Ik wil niet weten welke prijs daaraan verbonden wordt straks.
Ik wil nog wel toevoegen dat ik de maat van 38mm, de plaatsing van de kleine seconde en de verhouding uurwerk/kast te prijzen vindt. Die verhoudingen kloppen naar mijn idee.
Je vind het een mooi horloge of niet, dit geld ook voor de andere merken natuurlijk.
Sommige modellen van merken worden heel erg opgehemeld, maar als ik dan kijk denk mmm niet mijn ding.
Dit zal altijd zo blijven in de horloge wereld en dat is smaak.
Daarnaast vind ik het geweldig dat er weer een Nederlander iets probeert in de horloge wereld.
Het is knap gemaakt, en ze heeft er passie voor dat juich ik altijd toe.
Als ze dit doorzet komt ze misschien wel met een model dat je wel aanspreekt en beter in je prijsklasse valt.
Maar goed ze moet ergens beginnen en naamsbekendheid krijgen, ik denk dat ze dat goed doet.
Op dit moment vind ik het wel een leuk horloge, nog niet helemaal mijn smaak maar zoals net gezegd misschien komt ze later wel met iets anders wat wel beter bij me past.
Daarnaast is de prijs natuurlijk wel veel, maar goed er zit ook heel veel tijd en leer geld in.
Daarom hoop ik dat ze straks met haar nieuwe kennis iets op de markt brengt wat in een andere prijs categorie ligt.
Of ze gaat echt all in met zoals al eerder is gezegd met edel metalen.
We zullen het zien.
Kortom ik juich het toe als mensen hun dromen nagaan.
Snap ik.
Ik stel voor dat je dan alvast deze even koopt, zodat ze de nodige fondsen verzamelt om een volgende model te ontwikkelen dat je dan misschien wel mooi vindt en kan kopen.
Of ook niet mooi vindt en toch kan kopen in de hoop dat de derde bevalt.
Ik denk dat iedereen enthousiast is over een nieuwe Nederlandse startup in de horlogewereld.
Alleen voelt het niet als ‘dromen najagen’ maar als poging tot ‘cash grab’ waarbij de gevraagde prijs niet in verhouding staat tot het gebodene.
Nou ik denk dat wat ze nu heeft gemaakt ook wel verkoopt, daar heeft ze mij niet voor nodig ![]()
Er is er eentje gemaakt, de rest is pre order a €38.000,-
Ex BTW.
Ik vind het heel mooi en bijzonder dat een Nederlandse vrouw een eigen merk begint en vooral het meeste zelf bedenkt.
De hackfunctie is bestaand, maar wel mooi, de secondewijzer gaat direct naar de 12 uurpositie, handig.
Knap bedachte afwerking van uurwerk en kast.
Ik ben benieuwd of de tweede t/m de tiende nog interessante veranderingen brengen. Ook qua prijs.
Verder vind ik hem niet mooi, verre van. Maar dat ligt aan mijn smaak.
Mooi initiatief!, mocht ze dit niet van de grond krijgen dan heeft ze zo op het eerste gezicht genoeg mee in het leven om d’r wat moois van te maken!
Ik vindt wel, “a lot less tulpen herrie goes a long way”
Heel interessant om hierover te lezen, respect om horloge’s te ontwikkelen en bouwen, vooral ook dat het weer van Nederlandse bodem is!
![]()
Neuh, niet persé.
Kostprijstechnisch gezien misschien wel, maar als je hier 46.000 pietermannen aan uitgeeft ben je toch niet goed bij je hoofd, ook al heb je genoeg geld .
dat schijnt toch wel de communis opinio te zijn hier
Misschien is ze daarom wel geel lid hier omdat de kans dat ze hier een klant gaat vinden kleiner is dan 0,01 procent.
Al met al een bijzonder verhaal.
Heeft een beetje een Wubbo Okkels superbus vibe.
Overal is de kans dat ze een klant gaat vinden kleiner dan 0.01%. Was het maar 0.01%, dan had ze die pre-sale allang vol.
En met alle respect voor deze mevrouw…
had wel even wat meer in huis dan een stage een een paar jaar werkervaring
Yeah right.
Dunselman kan haar eigen hobby bekostigen in de geloof/hoop/liefde dat het voet aan grond krijgt.
Wuppo heeft nog nooit uit eigen zak iets ontwikkeld.
(Heb zelf net iets te lang bij esa estec gelopen om die babies voor ene cent serieus te achten).
Anyway ga er vanuit als je een horloge voor dit soort prijzen op de markt durft te zetten veel meer sjoege van “de markt” heb dan ik.
En ik zie het niet gebeuren en vind het een bijzonder verhaal.
Tjah, dat is een beetje hoe het gaat. Als je initiatief en je cv goed genoeg zijn hoef je het niet uit eigen zak te financieren.
Maar ik snap je punt wel. Een Doctoraat in experimentele kernfysica, carrière bij zowel ESA als NASA (als astronaut), een leerstoel aan de TU Delft en er één aan je opgedragen bij de RUG, een aantal initiatieven gericht op het bevorderen van duurzame technologie en innovatie, een Koninklijke onderscheiding en nog een hand vol andere onderscheidingen en een f#2king planetoïde naar je vernoemd krijgen valt natuurlijk in het niet bij een JLC stage, paar jaar werkervaring bij een independent en je eigen horlogeproject wat in 2,5 jaar tijd welgeteld 1 overpriced prototype en een hoop smoke & mirrors heeft voortgebracht…
All joking aside. Ik heb de beste man mogen kennen en de manier waarop je over hem spreekt doet me sterk vermoeden dat je…
…hebt met een dweil en een emmer
O.K. Ook gewoon een klaplopertje dus.