En dan zit er nog geen eens een kast bij… ??
Alle gekheid op n stokje, maar waar leef je van als je in bijna 2 jaar maar 3 horloges maakt ?
De afwerking van de wijzerplaat ligt bij Dunselman wel op een veel hoger niveau, en haar onderdelen kunnen duurder zijn doordat zij extern inkoopt en importeert en jij het zelf maakt. Heel moeilijk te vergelijken allemaal.
En de reacties nog verder terug naar boven zijn op het misogyne af, en zo is stoken / affikken / afzeiken echt onacceptabel !
Staudt en Angelier kregen zo`n behandeling niet bijvoorbeeld, al is Angelier van al die lof nul rijker geworden met die armoedzaaiers hier. En met een duidelijk lagere kwaliteit van hun eersteling. Hentschels eerste was niet in 18K, dus geen eerlijk vergelijk, en ook zij gebruikten kasten en uurwerk van derden.
Grónefeld, Czapek, L Ferrier etc etc laten het gros van hun onderdelen ook elders maken en dat is allemaal okay. En kosten nog veel meer. Alleen hier blijven ze hangen in vooroorlogs geneuzel over wat nog Manufacture is en hebben gemist dat die betekenis veranderd is sinds zelfs JLC uurwerken van IWC gebruikte.
Van Quil&Pad ;
Ian Skellernsays:
Hi Jonathan, the photos are of her first prototype, not a production watch. Annelinde wanter to make sure that the movement worked as she hope it would (it does) before she started making her first 10 pieces.
Dunselman is not a manufacture and the Black Tulip does not have a ‘manufacture movement… But it has been designed and the parts largely manufactured in Switzerland to Dunselman specifications and the movement is exclusive to Annelinde. It is not a modified off-the-shelf movement. She is not making all of the components, but is finishing, assembling, regulating, and testing, in The Netherlands. That’s qualifies as ‘in-house to me, but I know everyone has a different definition.
Regards, Ian
Vind je de guilloche niet mooi ( is erg uitvergroot door de foto ) of kun je het niet betalen ? Dan is het maar goed dat Dunselman zich op een clientèle richt die het wel kan waarderen en betalen. En ik vermoed dat ze goed heeft geleerd wie dat zijn en waar die 38K aan willen spenderen in haar jaren bij Gronefeld.
Buiten dit land van boeren en koppensnellers kunnen ze een molen en een tulp wel pruimen blijkbaar.
Die dame hoeft jou helemaal niks uit te leggen, je hebt toch de centen niet. En jij koopt Longines Dolce Vita dus je bent sowieso af. Ze maakt een eigen uurwerk, eigen IP , eigen complicatie en ontwerp, afwerking en assemblage in eigen beheer.
Dat blogs daar een “manufacture” sausje van maken daar ga jij je, met jouw ervaring, toch niet druk om maken ?
En om dan zo iemand de maat te nemen die zelf een horloge ontwerpt en maakt ?? Schande HF, schande !
En ik heb die centen ook niet hé, en geef ze ook niet hieraan uit als ik ze wel had, maar vind het wel leuk dat “wij” er een nieuw zelfstandig merk bij hebben. Dat verdient waardering, zelfs van de 1%-ers hier bij HF.
Inderdaad… ook van Dunselman. Vak vrouw.