Van grail naar grail naar grail...wanneer houdt het op?

Ooit, lang geleden, dacht ik erover een mooi horloge aan te schaffen. Mijn grail, een blauwe Breitling Superocean Heritage op Milanese, was op dat moment niet voor me bereikbaar dus ik kocht de “gewone” zwarte Superocean 42.

De grail kwam enkele jaren later!

Ik dacht dat ik klaar was. Tot een jaar of 2 later. De Heritage werd in mijn hoofd verdrongen door een Panerai! Een nieuwe grail! Na enige verdieping in het merk en de types kwam de PAM00111 de collectie versterken! En van de oude grails kan ik geen afstand doen.

Klaar! Althans… Steeds vaker denk ik aan een Rolex Datejust. De Wimbledon-uitvoering. Ik vrees dat dat een volgende grail wordt…
image

Hebben jullie dat ook, dat je grail na enige tijd een andere grail wordt? Of werken jullie toe naar 1 holy grail? En kun je dan afstand doen van je ex-grails? En natuurlijk ook: hoe weersta je de verleiding je te verdiepen in potentiële nieuwe (holy) grails? Als je dat al zou willen natuurlijk. Zomaar wat vragen die me bezig houden op het moment dat ik bespreur dat m’n jachtinstinct naar een nieuwe grail de kop weer opsteekt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

15 likes

Prijs jezelf gelukkig, ik heb geen geld om grails te kopen. :slightly_smiling_face:

19 likes

Wat niet is kan zeker komen :wink:

1 like

Ken het gevoel…

En uiteindelijk wordt je het gewoon om zoveel geld uit te geven aan een horloge, dat de volgende telkens duurder wordt. :slightly_frowning_face:

3 likes

Wel mooi dat je die oude grails niet wegdoet. Die neiging heb ik wel.

1 like

Het zal nooit ophouden ben ik bang :wink:

Dit stopt pas als je de hobby beu bent, maar tot die tijd is er altijd iets wat nog leuker, zeldzamer maar vooral duurder is.

1 like

Het houdt op zodra je echt tevreden bent met wat je hebt. :wink:

2 likes

Heb je dat ondervonden? Bestaat dat? Nirvana!

1 like

Ik ben bang dat daar medicatie voor nodig is…

4 likes

Ik zeg niet dat ik dat zelf heb ondervonden hahaha, maar ik streef er wel naar :joy: #WatchAddict Ik sta bekend als één der grootste flipperaars op dit forum, dus ja. Do as I say, not as I do. :joy:

3 likes

de grail is hoe gek je het / of je- zelf maakt…
mooie breitling topstuk!

2 likes

Het houd niet op… niet vanzelf…

Heb mijn absolute grail al gekocht jaren geleden, tot op heden niet echt een nieuwe grail.
Maar wel regelmatig dat ik iets leuks tegenkom en wil hebbon!

2 likes

Haha, heel herkenbaar! Je hebt een grail, daar werk je naartoe, je haalt hem binnen, je bent heel blij en je ziet een nieuwe grail! :joy:

Ik heb hetzelfde en ook ik heb tot nu toe steeds ook de oude grails gehouden…

4 likes

Ik ben net zo erg denk ik. Heb dit jaar al zoveel geflipperd. Ziek is t.

1 like

Ik ken het, elke paar maanden een totaal andere collectie. :sweat_smile:

Hoor je nog zo zeggen; ik ga modern, vintage is te klein en te kwetsbaar.
En moet je nu eens kijken :stuck_out_tongue:

2 likes

Het is wel een combinatie van de twee nu. :wink: Ik heb bijvoorbeeld m’n Turtle van 44,5 mm en daarnaast een Rodania van 34 mm. :stuck_out_tongue:

Dit zijn wel bemoedigende woorden mensen. Ik dacht even dat ik een uitzondering was met deze afwijking… :see_no_evil:. Geeft me anderzijds weinig hoop voor de toekomst :joy:

2 likes

Een grail is natuurlijk iets anders dan ‘het volgende horloge dat je wilt aanschaffen’. De term is hier volgens mij nog wel eens aan devaluatie onderhevig.

3 likes