Van grail naar grail naar grail...wanneer houdt het op?

Ja eens. De vraag is ook: heeft de term “grail” een tijdelijke betekenis? Of een definitieve. Ik ben er nog niet helemaal uit

Uiteindelijk is het belangrijkste dat je tevreden bent met wat je hebt. Ik heb nu al een geruime tijd dezelfde collectie (geen horloge van boven de 1k). Zelf ben ik er tevreden mee. Neemt niet weg dat ik een Tudor Black Bay heel mooi vind. Maar ga hem niet kopen omdat ik tevreden ben.

Voor mij dus geen grails meer.

4 likes

Denk dat dat altijd wel blijft, al hou ik het altijd wel bij een collectie van 3 stuks. :relieved:Tot nu toe lukt dat… :smile:

Wat jij doet is gewoon een mooi horloge erbij aanschaffen zodra je iets ziet wat blijft hangen, dat heeft mijn inziens niks meer met het woord grail te maken.

1 like

Ja kun je best gelijk in hebben. Maar op die momenten is t wel een grail… Alleen soms verandert dat. Of interpreteer ik het begrip verkeerd? Wat is dan een grail?

1 like

@Trinacria Hmmm eens denken. Ik ben de gelukkige bezitter van een Porsche 993, ouwe roestbak volgens sommige maar al mag ik hem ruilen tegen de allernieuwste Ferrari die 6 keer zoveel kost dan ruil ik hem echt niet. De 993 is DE auto voor mij en daar kan niks maar dan ook niks tegen op. Denk dat je dan wel een beetje het woord grail benaderd. Ik zou gewoon simpelweg niks anders willen, hoe duur of beter dan ook.

Edit: typo

7 likes

Een grail is het horloge wat voor jou het summum is op horlogegebied. Vaak onbereikbaar door de prijs of zeldzaamheid, waar je echt naar toe moet werken. Voor mij heeft mijn grail sinds ik me 7 jaar geleden hier aanmeldde al door mijn hoofd gespookt. Dit jaar eindelijk kunnen aanschaffen.

4 likes

Het lastige is dat ik voor mezelf moeilijk kan rechtvaardigen dat ik dure horloges heb liggen die amper draag. Dus verkoop ik die.

Mijn grail is nu een GS, maar ook een Rolex duiker…
(Ben benieuwd welke van de twee de eerste NA wordt…)
En verder zijn er ook nog heel veel sub-grail-grade supermooie horloges die ik ook wil : Vostok duiker,
Hamilton, Sinn, Breitling, en nog een paar
En dan de vintage-afdeling, man man man, alleen de namen al !

1 like

Eens en tegelijkertijd herken ik mijzelf in wat de TS stelt. Ik wilde altijd al een Sub. Dat was de grail. Toen ik de Sub had, bracht het niet die rust. Een SubC dan maar… nee, nog steeds geen rust.

We kunnen twisten of het dan wel de grail was of niet. Ik denk dat het uiteindelijk te maken heeft met of je gelukkig kunt zijn. En een definitie van geluk is ‘blij zijn met hetgeen je al hebt’.

Mijn eerste ‘echte’ horloge was een Breitling Shark Chrono Quartz. Man wat was ik gelukkig met dat ding! Ik voelde mij de koning te rijk. Nu zou ik er niet meer dat gevoel bij hebben, dat is jammer. Zelfs mijn SubC heb ik niet dat gevoel meer.

4 likes

Jaren dezelfde aandoening gehad, gelukkig inmiddels beetje genezen :joy:

2 likes

Bij verslaving treedt altijd gewenning op… :joy:

1 like

Met scheermessen en vulpennen ja, maar met horloges nog niet.

Ik dacht vrij lang dat mijn grail een Grand Seiko was, maar het lijkt er meer en meer op dat het een Rolex Milgauss is. Samen met de Explorer I de enige Rolexen die op mijn wish list staan.

Maar geestelijk ben ik er nog lang niet aan toe om zoveel aan een horloge uit te geven :wink:

Edit: eigenlijk niet eens waar, want ik vind een PP Nautilus ook geweldig. En een Blancpain Fifty Fathoms.

1 like
2 likes

Heel herkenbaar, jarenlang zelf ondervonden.

Maar de term grail krijg ik zo langzamerhand wel jeuk van. Een grail is onbereikbaar, zul je nooit vinden. Hoogstens is het voor jou het horloge dat je voorlopig onbereikbaar acht.

5 likes

Elke week weer.

Elke week weer.

Je raadt het al.

Niet.

Samengevat: we zijn hier zonder uitzondering verslaafd :thinking::sunglasses:

7 likes

Mijn grail veranderd ook ongeveer om de week… Gelukkig nog geen financiele middelen voor beschikbaar… dat zou een duur grapje zijn steeds! :sweat_smile:

3 likes

Je bent gewoon goed bezig :grinning::+1:

1 like

Herkenbaar.
Zolang er financiële ruimte is stopt dat nooit :wink:

Ja herkenbaar! Wel leuk dat je de oude grails niet verkoopt. Ik heb zelf ook niets met flipperen. Ga wel steeds naar nieuwe grails maar gelukkig kan ik de oude in de doos houden. Iets langer sparen dat wel.

1 like