Van grail naar grail naar grail...wanneer houdt het op?

Zijn zoveel antwoorden op die vraag mogelijk. Soms is leren waarderen wat je hebt net zo belangrijk als het streven naar anders/meer/beter. Je kunt proberen langer te genieten van je huidige “grail” en al dan niet tijdelijk uitdagingen zoeken in een andere hobby.

Kan ook zijn dat jij voor jouw situatie te laag inzet qua “grails”. Als je bij de volgende een paar segmenten hoger gaat zitten, ben je wat langer bezig voordat je “er bent”.

Kan ook dat dit eigenlijk is wat je in je hobby zoekt. In dat geval lekker door gaan met flipperen :+1:.

1 like

"Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de gelukkigste die er leeft."

4 likes

Ik vind dat een “grail” wel echt iconisch moet zijn. Een horloge waarvan anderen ook zeggen: “ jeetje jij hebt een … om”!! Moet wel een stuk zijn dat serieus wat kost ook. Anders vind ik het niet echt een grail. Ongeacht wat je budget is. Maw, een horloge van €1000,- is voor een zwerver mss een grail, maar dat bedoel ik niet. Iedereen met beetje interesse in horloges moet ervan op kijken. Zo zie ik het althans, de grail.

4 likes

Dat is de Ultragrail !

Een ultragrail is een onzinterm. Iets is je grail of iets is niet je grail. Om daar dan gradaties in aan te brengen is onzin.

En Holy Grail?

Holy grail is de grail waar de ridders van de ronde tafel naar op zoek waren. Een grail dus, die heilig was vanwege de connectie met Jesus. Maar afgezien daarvan gewoon een grail.

Holy_Grail

oh je was me voor :see_no_evil:

2 likes

2 likes

Ik heb het me ooit ook afgevraagd…

4 likes

De laatste tijd veel van dit soort vragen en topics… ‘keuzestress’, ‘kiezen tussen 3’, ‘top 5 lijstjes’… ik denk dat we ons allemaal zeer gelukkig mogen prijzen dat we in de mogelijkeid zijn om deze hobby te beoefenen… of het nu gaat om een Rolex, een Breiting, een Seiko, whatever…

Ik herken me wel in de TS ik kocht de SOH zwarte variant, terwijl mijn droom een Submariner was… uiteindelijk voor de SOH gekozen, maar ja, toen wilde ik weer een Datejust 41mm…

Met een tussenstop op het forum kwam ik erachter dat het idd gaat om ‘tevreden zijn met wat je hebt’ en als je nog 10 horloges wilt, dit gewoon lekker moet doen, zolang dat voor jezelf rustig voelt… als dit niet zo is, verkoop er dan weer eentje en geniet van je nieuwe aankoop zonder spijt te hebben…

Voor mij geldt kijkend naar mijn horloge: ‘zou ik hem weg kunnen doen zonder spijt te hebben?’… in mijn geval is dat ‘nee’!.. zou ik er dan een duur horloge naast kopen? Voor nu niet, omdat ik het dan zonde/overdadig vindt om 2 dure horloges te hebben liggen.

De boodschap voor mezelf, dus geen evangelie😜: wees dankbaar en blij met je bezit en hebt gekregen/verkregen… wordt niet te hebberig en laat je niet te veel leiden door al het moois wat hiervoorbij komt😅…

9 likes

The hunt is better than the catch.

7 likes

En als je net lang genoeg wacht, komen hier enkelen zeggen “koop jij een horloge voor een ander dan?” “Je koopt toch wat je zelf leuk vind…” “een ander merkt het toch niet enz…”

Maar ik ben helemaal mee met je dus +1

Ik wil eigenlijk meer iets uniek, hoe groot ook de afschrijving is maakt me niet uit. Als het maar niet elke dag op het forum voorbij komt. :wink:

2 likes

Ik heb dat “Holy Grail” gedoe eigenlijk nooit zo begrepen. Zit gewoon tussen de oren. Gek gemaakt door lurken op allerlei forums en sites. Bezit van de zaak…

Zonder ontevreden te lijken (want forumleden die hebben geantwoord dat je tevreden moet zijn met wat je hebt, hebben meer dan gelijk!!) hierbij toch nog maar even een van het net geplukt plaatje van m’n huidige holy-, ultra-, of megagrail. Damn wat is ie mooi! I’ll keep on dreaming, ondertussen gewoon intens genietend van m’n huidige collectie!
En wat mooi zo’n droom te kunnen delen met andere liefhebbers toch?

5 likes

Ik weet één ding: ik houd mijn grail voor eeuwig en altijd…

3 likes

Helemaalmee eens. Ik kijk altijd wel weer naar iets anders. Gelukkig maak ik niet snel keuzes en blijft het lang bij zoeken passen en kijken. Nu als doel om binnen nu en 3 jaar voor mijn 30e naast de Tudor Pelagos een mooie Chronograaf (denk een speedy) te kopen.

Wat ik wel merk is sinds ik de Tudor Pelagos heb en deze kwaliteit/afwerking gewend ben de goedkopere horloges (seiko, tissot, etc) mij niet meer echt interesseren. Klinkt extreem verwend maar ik kijk nu alleen nog maar naar het hogere segment. Omega, Breitling, Zenith, Glashutte, etc.:scream: Weer niet of dat herkendbaar is voor andere?

7 likes

Helemaal herkenbaar

Ubergrail !

1 like

Eigenlijk niet. Ik draag met evenveel plezier mijn Orient naast het duurder geweld dat ik heb liggen in de kist.

1 like