Van grail naar grail naar grail...wanneer houdt het op?

Misschien een nieuw topic waard (@RLC): “ Ik wil dit horloge graag maar mijn vrouw geeft geen toestemming” :joy:

PS: @RLC de verwijzing zag niet op eventuele toestemming van je vrouw he. Daar weet ik niets van :grinning:

1 like

Kreeg hier een goede tip: kopen en achteraf om vergeving vragen, das beter! :smiley:

2 likes

Als een kleuter die een dropje gepikt heeft. Ja, leuk. :joy:

1 like

Ondertussen on topic: mijn (huidige) grail die ik al enkele maanden met veel plezier draag

3 likes

Kan me niet voorstellen!

:rofl:

1 like

Haha. Overal zijn perverselingen he. Zelfs op dit forum (maar Oris en Omega zijn ook prachtig hoor)
:wink:

1 like

Wij hebben t thuis zo dat wij beiden ong. hetzelfde te besteden hebben voor leuk. Zo kan ik vrijuit horloges kopen en heb ik er niet zoveel moeite mee dat ongeveer elke dag de zalando wel bij ons aan de deur staat.

Edit; het volgende spaarobject wordt wss een glashutte seventies of explorer I

Ja, een paar maanden, dat kan iedereen!:wink: Ik vraag me dus af of het mogelijk is om een ‘forever grail’ te kopen die het verlangen naar ieder ander horloge stopt. Dus de definitieve grail, zeg maar.

2 likes

Geef mij de 5167 maar, daar zou ik het wel eventjes mee volhouden :wink:

Dat ding is perfect :heart_eyes::drooling_face:

Definitieve grail? Eh, ja en nee. Voor de mensen die weinig met horloges hebben, zal het “grailgevoel” er nauwelijks zijn; deze mensen doen ook vele, vele jaren met één horloge. Hun “grail” zo gezegd. Voor de mensen aan de andere kant van het horlogespectrum werkt het compleet anders. Deze mensen blijven zich verdiepen in deze mooie hobby en zien steeds weer nieuwe horloges en doen ervaringen op. Hun smaak zal dan ook langzaam aan veranderen. Het werkt m.i. als een horizon; je zoekt hem op, maar bereikt hem nooit…
En tussen deze twee uitersten zijn nog een oneindig aantal tussenvormen denkbaar.

Just my two cents

2 likes

image

Mijn systeem is als volgt; hoge omloopsnelheid en dan maar wachten tot de verzadiging intreedt. :muscle:

Al kan ik inmiddels melden dat het niet werkt. :thinking:

Misschien dat het systeem verder opvoeren alsnog wat helpt maar ik ben er niet gerust op… :sweat_smile:

1 like

Ehhhh… :hugs:

Nooit enorme spijt gehad achteraf van een verkoop? (Ik ben zoals de tijd het tot nu toe uitwijst namelijk een anti -flipperaar :smile:)

2 likes

Goede vraag en los van één horloge dat om veel emotionele redenen nooit weg zal gaan, heb ik verder maar van één verkocht horloge spijt, m’n eerste Rolex 14060.

Aan dat horloge zitten ook enkele emotionele aspecten, waardoor ik hem achteraf liever had gehouden. Ik weet waar hij is en ik zou hem graag terug willen hebben, vrijwel ongeacht de prijs maar hij is helaas niet te koop…

Alle andere horloges zijn vervangbaar, het is materie waar ik iedere keer weer kinderlijk blij mee ben, totdat de volgende alweer opdoemt en dat spelletje blijft me boeien.

3 likes

Ik heb maar 1 grail en die gaan ik echt niet kopen omdat ik het teveel geld vind voor een horloge.
Kan me niet voorstellen dat ik daar anders over ga denken, heeft niks met wel of niet kunnen te maken verder.

Al mijn andere horloges vind ik vooral erg mooi en om die reden gekocht.

Op dit moment is er niks wat mij aandacht dusdanig heeft weten te trekken. Dus de knip blijft dicht wat betreft horloges.

3 likes

Wel erg nieuwsgierig wat die grail is!?
Wil je die delen?

Deze rosé gouden Breitling.
downloadfile

4 likes

Wie weet komt die een keer en anders ook niet erg, altijd goed om ergens een ‘poster’ van te hebben. :slight_smile:

1 like

Mwah. Dit kon wel eens een blijver worden
#grail

2 likes