Thanks! Ik zit nu nog te azen op een stalen ladenkastje, A4 formaat, met “lage” laadjes, voor donor-uurwerken e.d. Kan er mooi eentje kwijt onder de lichtschakelaar, tegen de linkermuur (waar de jas hangt), zodanig dat de lades aan de kant van de werkbank openen. Hoef ik niet eens op te staan, alleen de stoel te verdraaiien. Staat dan ook niet storend in de weg.
Stadsverwarming? Anders heb je vrij weinig aan een aardepunt op je verwarmingsbuizen. Dat hoort op de koperen waterleiding
Het is in elk geval een koperen/messing afsluiter waar het hier om gaat. En ik zag een eind verderop in de gang dat ik niet de eerste was die deze truc bedacht.
Of het ook 100% OK is in elk opzicht laat ik gemakshalve in het midden… Veel alternatieven heb ik niet.
Waarom zet je er in overleg geen radiator tussen? Scheelt een hoop stroom kosten
Wacht… Ik maak even een pic beneden. Idee is niet eens zo heel buitenissig wellicht. Hoewel ik precies op die plek wel een ladenkastje gepland had - op de enige nog beschikbare plek daarvoor…
Kastje had ik dus gepland tussen de deurmat en het begin van de vloerbeschermer voor de stoel, lange zijde tegen de muur. Dan wordt het wel lastig met die radiator…
Je kan de radiator ook bóven het kastje hangen…
Je kunt een radiator onder het plafond plaatsen. Gebeurt bij kleine badkamers ook regelmatig. Warme lucht stijgt wel op, maar een kleine ruimte is zo verwarmd natuurlijk. Kan dat kastje gewoon staan waar je hem wilt hebben.
En anders op de plek waar nu je oliekacheltje staat. De buizen kun je achter je werkbank laten lopen naar de linkerkant zie ik. Dan ben je helemaal klaar.
Right… Klinkt als een flinke klus al met al… Wellicht 's winters maar iets meer rekenen… Maar serieus, zou wel een hele tijd duren voor ik de investering er uit zou hebben. En ik ben helemaal niet zo’n handige klusser. Echt…
Nou… Zo’n kacheltje trekt toch snel 2000watt. Dat is €0,50 per uur. Keer 8 uur per dag x 20 dagen per maand x 6 koude maanden= €480 per jaar. Die investering heb je er na een jaar uit
Hij heeft een I en een II - schakelaar. I is 700, II 1300, combi 2000. Heb, ook wegens de bedrading die ik heb aangelegd (2300W max), alleen de II stand aan. Die slaat ook nog eens regelmatig aan en uit…
Maar ik zie waar je heen wilt…
Gewoon een warme trui aan.
Amen! Die stofjas scheelt ook al een jas.
Je kan ook een infraroodpaneeltje overwegen.
Als je dat op je richt heb je werkelijk perfect rendement.
Gewoon een snel voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/p/infrarood-verwarmingspaneel-750w-95x81x2-5cm/9200000051459834/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002042-G-37749955595-S-271753400399-9200000051459834