Van “lijkt erop” naar “dit is hem”

Mijn ervaringen met de kwaliteit van mijn hommages zijn echt louter positief. Heb zelf een Milifortic hommage van een Submariner, en laatst voor het eerst een Rolex Submariner om de pols gehad. Het enige echte verschil in de kwaliteit waar Rolex het voordeel had was de sluiting. De end links van de Milifortic waren dan naar mijn mening weer beter dan die van Rolex. Zijn 2 halfjes in het midden waardoor het horloge mooier om de pols valt. Kunnen ze bij Rolex misschien even meenemen in een toekomstig model :grin:

2 likes

Poh. Hadden we die Rolex maar gekocht in 2011. Dingen gingen toen rond de 40-70k :sweat_smile:

1 like

Niet ieders toekomstverwachting komt uit natuurlijk.

Pffff, net een klas vol met kleuters. Wie het verst kan plassen. “Leven en laten leven”

Gun eenieder zijn eigen horloge beleving. Het is allemaal een luxe probleem. :hugs::pray:

9 likes

Hoi ray ik zou graag in contact met u komen over een horloge.

Met vriendelijke groet,
Giovanny

De goede man was zanger. Zo heeft Rob de Nijs covers van Engelse nummers ten gehore gebracht (Zolderraam, regen) en heeft Marco Borsato de hele catalogus aan Italiaanse nummers gewoon plat naar het Nederlands vertaald of laten vertalen.

Volkszangers hoeven geen liedjesschrijvers te zijn. Ik kan volkszangers niet uitstaan, maar ken veel mensen die er enorm van genieten. Ik zou me, als ik de neiging had om Hazes te waarderen, niet laten weerhouden door het feit dat hij andermans nummers vertolkte.

Louis Armstrong en Ella Fitzgerald waren ook niet per se componisten, zeg maar, die werden gewoon als levend instrument gebruikt om creaties van Duke Ellington, Gerschwin, en anderen ten gehore te brengen.

Driekwart van de popmuziek hangt sowieso aan elkaar van nummers die door liedschrijvers en producers gemaakt zijn waar dan een zangeres voor geschoven wordt om dingen in te zingen. Als ze het al zelf doen.

Je wilt niet weten hoeveel zangers en zangeressen er zijn (inclusief de Beyonces en Taylor Swifts van deze wereld) die op bepaalde nummers zelfs het zingen geoutsourced hebben.

Ik kon Hazes niet uitstaan, maar je kunt lullen wat je wilt, hij zong gewoon zelf, kon het live ook, en gebruikte geen flauwekul als autotune. Dat verdient respect, ook al is het je ding niet.

Hoe is dit relevant voor horloges? Ik zie sommige ontwerpen als public domain, onderdeel van “the great cultural songbook” of een soort generiek evergreen ontwerp, en ik kan elke oprechte eerlijke interpretatie goed waarderen of toch tenminste respecteren.

Maar andermans werk recht op en neer pakken, jouw naam in de credits gooien, en het als product weg zetten? Wat @Ray070 ook al zei: Er zijn er hier genoeg begonnen zonder Chinese klonen van andermans werk te kopen.

2 likes

Een van de eerste horloges die ik hier op het forum gekocht heb was een Seestern, dat was aan het begin van mijn horloge avontuur, vond het een tof, kleurrijk en goedkoop uurwerk ideaal om te klussen.
Pas later heb ik gemerkt dat het nogal verdacht veel op Doxa trekt.
Heel in het begin was Doxa mij dan ook totaal onbekend als merk.
Ik had er dus totaal geen erg in.

Ik weet niet of ik het nu nog zou doen, maar ik draag ze nog steeds graag bij het klussen. Dan laat ik mijn duurdere modellen die intussen in de collectie gegroeid zijn liever in de kast zitten.

5 likes

In mijn opinie de beste Invicta ooit. Dat het een kopie/hommage is kan mij niet boeien. Ik draag hem regelmatig en hij is nog zeer accuraat ook.

Ik zie natuurlijk ook wel eens andere modellen van dit merk voorbij komen en vaak krijg ik daar de rillingen van. Kwestie van smaak natuurlijk. Ieder z’n meug.

3 likes

Ik geloof je graag.

In mijn opinie is het origineel ook een van de mooiste Rolex’ ooit.

Ik zie natuurlijk ook wel eens andere modellen van rolex voorbij komen en vaak krijg ik daar de rillingen van. Kwestie van smaak natuurlijk. Ieder z’n meug.

:+1::joy:

1 like

@Ray070 heb je een koper voor je promaster :nerd_face:

Goeiemorgen, die is al een poosje niet meer te koop. Heb jur gevraagd hem dicht te gooien maar is nog niet gebeurt schijnbaar excuus! Groet Ray

Waarom zou ik een kopie van een succesnummer dragen als ik ook een horloge met een eigen identiteit kan kopen? Hommages, ik trek het slecht.
Het woord Hommage is helemaal niet op zijn plek als je iets kopieert.
Nepperij

1 like

Heb hem even naar het archief verplaatst.

1 like

Als je even naar boven scrollt zie je dat er prima redenen zijn om eerst de hommage te proberen voor je een hoop geld stukslaat.

Dat hommages niet onlyfans heeft is weten we inmiddels op het forum. No pun intended.

Ik heb een Proxima hier op het forum gekocht. Kwam er pas later achter dat dit een hommage zou moeten zijn van de Zodiac Super SeaWolf. Erg tevreden met het horloge, maar het idee van een hommage bleef knagen. Dus toch maar eens de Zodiac opzoeken. Ik zei bewust “zou moeten zijn”, want ik knapte erg van de Zodiac af… Beetje “speelgoed horloge vibe”. Oordeel zelf:

Zodiac heeft overigens hele mooie horloges gemaakt hoor! Dus geen haat. Maar ik ga niet voor deze variant sparen.

1 like

Waarvan akte