Dat je dit als groot Hazes fan nog niet wist ![]()
![]()
![]()
Leverworst is geen onderscheidend ontwerp wat door één fabrikant op de kaart is gezet om vervolgens door de hele wereld gekloond te worden. Die vergelijking gaat mank. Eiersalade is ook niet door Johma uitgevonden, zeg maar.
Maar ja, ik pak altijd Coke zero, want het lekkerst. En propere Rivella. Marcel’s zeep ruikt het lekkerst, terwijl ik altijd de leverworst van de Weidenaar uit Friesland koop omdat die naar mijn beleving de beste massa geproduceerde leverworst ter wereld hebben. Bolognese is altijd van Croky, en ga zo maar door.
Soms moet het een huismerk zijn. Aldi curry en de AH Excellent Pesto Genovese, bijvoorbeeld, zijn huismerk producten die het voor mij het beste doen. Ik ben dus in die zin een best of breed koper.
Gast. Ze kopiëren ook Seiko duikertjes en zelfs een Casio F91W. Als je die voor de status draagt is er iets grondig mis. Bovendien kun je je afvragen of mensen en gevoel van status ontlenen aan een middensegment duiker.
Het kan ook gewoon zijn dat ik niet van jatwerk houd. Je kunt als horlogemerk gewoon je eigen ontwerpen maken, anders heb je in mijn ogen geen bestaansrecht. Het segment waarin je dat doet zal me jeuken, zo lang je je eigen ding maar doet.
Tenzij je expliciet public domain ontwerpen maakt, zoals een Flieger. Die zijn vrij te gebruiken.
Tja, dat klinkt inderdaad goed door uit je verhaal.
Mooie collectie man!
Ik zie 2x oris, een pelagos een explorer een seamaster en een Pepsi ![]()
@Bosman95 heeft een punt. Totaal geen jatwerk ![]()
Dat is een public domain ontwerp waarop iedereen in kon schrijven bij de MoD. Dat mag iedereen maken, want een MoD ontwerp.
Ik moet hier mijn woorden echt op een goudschaaltje leggen merk ik
![]()
Maar om een goot denker en zanger aan te halen: “Zeg maar niets meer, ik ga wel weg als je dat wilt…”
Wie een modicum aan respect heeft voor de eigen smaakpapillen bereidt die natuurlijk zelf.
Vergelijk de toko en de supermarkt aub niet met een hommage en de real deal in horlogeland.
Die zijn namelijk niet: the shit is the same.
Ik weet wat een mod is, maar een MoD nog niet van gehoord. Wat is dat dan?
Ministry Of Defense.
Wat is je punt?
“You don’t own me, I’m not just one of your many toys”
volgens het origineel…
Is dat een zanger die geëindigd is in de goot?
Want dat verwachte Danny de Munk van zichzelf.
15 jaar geleden had ik deze MKII Kingston, een moderne interpretatie van de 6538 Submariner.
Bill Yao was een van de eerste die dit deed, toen er nog maar een paar microbrands waren.
Erg mooie kwaliteit en heb 'm lang met plezier gedragen.
Voor mezelf kon ik dit prima rechtvaardigen aangezien ik een 6538 nooit zou bezitten.
Uiteindelijk weer verkocht om plaats te maken voor wat anders.
Ik merk dat ik me na al die jaren nog steeds door dit soort duikers aangetrokken voel en een BB54 blijft lonken…

Welke van de 3
Ik durf niets meer te zeggen…al mijn zekerheden rondom H6 brokkelen hier af met de snelheid van de hommages. ![]()
Maar google zegt:
Lesley Gore 1963
Bette Midler/Goldie Hawn/Diane Keaton 1996
H6 in 1982
Da’s bepaald niet gelukt dan zeg.
Volgens mij doet hij het best goed.
Welke van de 3
Het hele geciteerde stuk.
Dat de anti hommage grootschreeuwers hier best een stukje zelreflectie mogen toepassen.
al mijn zekerheden rondom H6
Die had wel andere problemen dan zijn ‘hommages’. Vooral zijn voorliefde van jonge meisjes kan ik moeilijk verkroppen…
Maar dat is een andere discussie.