Na de superhittegolf merkte ik dat het zweten toch wat huid-irritatie onder m’n horlogebandje had veroorzaakt. Normaal draag ik links, maar sinds een paar dagen dus rechts. Zodat mijn linkerpols op adem kan komen (en nee, niet daarvan… ik ben rechtshandig ). En het went sneller dan ik had gedacht…
Wie heeft er ook wel eens gewisseld? En waarom? Of ben je verstokt links- of rechtsdragend en kun je je niet voorstellen ooit te wisselen?
Ik heb precies hetzelfde met de warme dagen. Lijkt wel of de haarzakjes een onsteking krijgen. Ik wissel in de zomer niet van pols, maar van metaal naar rubber of leer en dan heb ik geen problemen
Om te weten of ik niet in n inception zit, draag ik mn horloge om de rechterpols tijdens t slapen
Bovendien krijgt mn linkerpols dan kans om wat te ademen.
Er zijn ook wel eens werkzaamheden dat ik mn horloge om mn rechterpols draag, omdat ie anders te veel tegen metaal aanschaaft.
En soms draag ik em idd ook wel eens rechts, als de huid op mn linkerpols wat geïrriteerd raakt.
Paar keer geprobeerd maar het voelt raar en ik kan er niet aan wennen, het is zo’n automatisme om op je linker pols naar de tijd te kijken. En ja, ik kijk uitsluitend op mijn horloge hoe laat het is tenzij ik aan het autorijden of fietsen ben, dan kijk ik op het dashboard of fietscomputer.
Bovendien is mijn polsomtrek rechts ruim 0,5 cm meer dus dan moet ik steeds de stalen band aanpassen.
Bij warm weer kies ik een lichtgewicht horloge op staal of NATO als ik ook ga zwemmen. Lederen bandjes in de koudere maanden.
Misschien dat ik in de superhete dagen toch vaker op staal of titanium moet dragen, dan lijkt het minder. Heb genoeg keuze, maar deze keer dat maar twee dagen gedaan…
Afhankelijk van welke G-shock ik draag, maar ik me meer zorgen om datgene waar ik hem tegenaan stoor, dan om het horloge zelf . Maar het valt me echt 100% mee hoe vaak dat is gebeurd de afgelopen paar dagen.
Tsja, daar heb je een punt, zal volgende keer met betere achtergrondvulling rekening houden. Zo’n groep van links naar rechts hossende voetbalsupporters…
Dat is me ook opgevallen! Mijn polsomtrek is links en rechts ook niet hetzelfde. Op rubber of leer geen probleem, maar met staal ben je inderdaad de hele tijd de micro-afstelling aan het aanpassen…
Oh ja, bij is het juist precies andersom. Als ik op hete dagen meerdere dagen achtereen staal draag krijg ik bultjes en uitslag, en bij leer en rubber juist niet. Misschien dat ik toch een lichte vorm van metaal allergie heb
Ik heb weliswaar twee linkerhanden, maar dat betekent niet dat een horloge aan mijn andere pols kan dragen. Ik draag hem alleen links, op een of andere manier “past” het niet om mijn rechter pols