Seikoholic, zo zou je me wel kunnen omschrijven. De hobby begonnen met betaalbare Seiko 5 horloges en later steeds meer hogerop gezocht in de lijn totdat ik vorig jaar het voor mij hoogst haalbare (lees het ultieme doel) bereikt had; de Seiko SLA021 Marine Master 300. Verder heb ik nog wat ander mooi Seiko spul waar ik erg happy mee ben zoals de Seiko SPB143 en SPB149 63-MAS, m’n SBBN045 Tuna, m’n SPB083 MM200 Great Blue Hole en m’n ouwe trouwe (naar mijn smaak gemodde) SKX007. Eigenlijk is alles waar ik nu naar kijk binnen de collectie van Seiko iets wat al lijkt op wat ik heb, of het valt niet in de smaak. Tja, en daar zit je dan als Seikoholic. Je gaat dan uiteraard naar GS kijken, want al het andere voelt toch een beetje als vreemdgaan, en daar kon ik toch niet helemaal mijn door voor de volgende jacht vinden wat op dit moment financieel bereikbaar was. Gevolg; op Chrono24 maar eens grasduinen tussen de andere merken. Oh oh, ga ik nu toch vreemd?
Nou zijn er twee merken waar ik al jaren met een schuin oog naar gekeken heb en dat zijn Oris met de Aquis lijn en Tudor met de Pelagos (ja, ik hou nu eenmaal van duikers). Daar gaat mijn hartje ook wel sneller van kloppen. Nu kreeg ik afgelopen week via een vriend van me die in Spanje woont een tipje, “zeg Leonard, jij houdt toch zo van de kleur rood. Sta nu bij mijn AD (in Valencia) en die heeft deze schoonheid in de aanbieding. Iets voor jou?”.
“Zucht, ja… dat is precies een van de uitvoeringen waar ik al tijden naar kijk. Wat was de prijs zei je? Zo weinig?! Ik maak het geld nu naar je over!”. En zo gebeurde het. Er is nu een Oris Aquis Date Relief onderweg uit Spanje vandaan naar Nederland. Crap, ik ben van m’n geloof gestapt, dit gaat m’n eerste (serieuze) niet-Seiko worden in héél lange tijd. Helaas alleen zonder extra metalen band (als iemand die nog heeft voor de 43.5mm Aquis, graag even een PB) maar daar ga ik later wel naar op jacht. Deze is in ieder geval binnen!
Crap… de Seiko goden zullen mij vervloeken nu ik straks een Zwitser om m’n pols heb hangen. Soit, het is zo, want dit is echt een heerlijk kek kleurrijk ding die zeker niet verkeerd zal staan bij m’n lekkere foute rode Van Lier bordeelsluipers.
Dan reageer ik vast prematuur
Mooie kleurcombinaties! En nooit verkeerd om eens ander water te voelen natuurlijk. Seiko vergeeft je wel, uiteindelijk wil je toch een GS
Nope, inhoudelijk klopt je reactie dus niet prematuur. Maar inderdaad, prachtige kleurcombi en die GS, ik vrees dat die er uiteindelijk wel gaat komen. Maar die zijn toch even in een (prijs)klasse apart. Het type waar m’n hart écht hard van gaat kloppen is deze:
Thanks, en yep. Voor aankomende vrijdag hopelijk. Ding is vanmorgen met DHL meegegaan en ik stuur vaak drop en stroopwafels naar m’n maatje en hij weer bepaalde Spaanse lekkernijen naar mij en over het algemeen duurt dat nooit langer dan een week.
Vooral dat laatste. Laat dat nou nèt iets zijn wat niet in een blikje te koop is. Thanks Ray (e.a.).
Op zich niet zo gek dat je hier voor valt. Ik ben ook nogal van de Seiko’s, maar draag de Oris Aquis serie een warm hart toe. En sluit niet uit dat er nog eens een gaat komen.
Mijn zoon zei net tegen me “zeg ouwe, dit komt zeker omdat je die oranje Baby Monster aan mij gegeven hebt hè”. En inderdaad, die oranje wijzerplaat heeft me altijd kunnen bekoren en ik ben sinds ik die aan hem gegeven heb ook al heel lang op zoek naar een andere mooie oranje wijzerplaat maar kon die niet vinden. En precies daarom (bedenk ik mij nu) ben ik óók naar andere felle kleurtjes gaan kijken en struikelde ook constant hier over. Dat zaadje is dus geplant doordat ik mijn enige extreme kleurtje aan m’n zoon gegeven heb.
Zijn schuld dus, zal eens kijken of ik het met zijn zakgeld kan verrekenen.
PATS! Zie je nu, daar gebeurt het weer. Geen oor-gasme maar een oog-gasme. Verdorie, wat is het toch een mooi polssieraad. En voor de wintermaanden de metalen band erom. Of zwart, dat ziet er ook wel lekker uit.